Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 03 juni 2005, 22:39
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Willen de heren/dames die inmiddels de gelukkige bezitter van een palmOne LifeDrive zijn ook even hun profiel aanpassen?
Met citaat reageren
  #82  
Oud 03 juni 2005, 23:01
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Tja Gaz, dat was dan ook de eerste ervaring, als het helemaal nog niet uitmaakt wat je op je nieuwe Palm zet Een installatie van de nieuwe hotsync software heeft al heel wat verholpen: na een hernieuwde hotsync zijn de voornaamste apps (Keyring, Calender, Contacts), weer benaderbaar op mijn LifeDrive

Verder kun je aan alles voelen dat het een klasse apparaat is. Hij is weliswaar wat zwaarder dan een Tungsten E, maar zwaar is normaal gesproken een goed teken: denk maar aan versterkers, of aan auto's. Verder ligt de LD erg lekker in de hand, en wat is ie snel! Duidelijk een veel vlotter ding dan de E, hoewel de initiële start van apps wat langer duurt.

Een paar dingen die me verder opvallen: de veelgebruikte middelste button-functie vande 5-way navigator, om kort de tijd en datum in beeld te krijgen als de Palm uitstaat, is helaas verdwenen. En ik heb nog niet ontdekt hoe ik de helderheid van het scherm kan instellen. Van mijn geregistreerde apps werkt Lightspeed niet meer, wat jammer is maar daar komt vast nog wel een nieuwe versie van uit.
Met citaat reageren
  #83  
Oud 03 juni 2005, 23:15
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
En ik heb nog niet ontdekt hoe ik de helderheid van het scherm kan instellen.
Tapje op de tijd.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #84  
Oud 03 juni 2005, 23:49
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Thumbs up

Joepie!
Met citaat reageren
  #85  
Oud 04 juni 2005, 09:30
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik heb de eerste aflevering van de pakketservice gemist! Nou ja, zal vandaag worden volgens het briefje. Die prijsverhoging trouwens, heeft denk ik te maken met de combinatieaanbiedingen. Als je de oorspronkelijke introprijs neemt en je telt daar de hardcaseprijs bij op en je kijkt dan naar de "aanbiedings-29 euro voordeelprijs" dan schiet het lekker op ja.

Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 04 juni 2005 om 09:36.
Met citaat reageren
  #86  
Oud 04 juni 2005, 11:27
Innemee
Guest
 
Berichten: n/a
beste collegabezitters, hebben jullie al een hotsync voor mekaar via wifi?
en zo ja hoe?
wel al wifile gebruikt en dat is erg mooi!
Met citaat reageren
  #87  
Oud 04 juni 2005, 12:57
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Misschien staat hier iets tussen? Tips over Wifi en je pda Anders is wel genoeg via het forum te vinden, maar het bovenstaande is vast ook interessant. Hoewel al weer enige tijd oud, zal de procedure nog steeds gelijk zijn.
Met citaat reageren
  #88  
Oud 05 juni 2005, 17:24
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Is je lifedrive traag?

Nu niet meer

http://www.ludustech.com/modules.php?name=SharkCache

Met SharkCache kun je programma's vantevoren cachen in het RAM waardoor ze weer vanouds snel opstarten. De maker is een bekende in de Palm/Clie wereld, en maakt vaak optimatlisatieprogramma's die de naam Shark- dragen.

Geeft je wel weer te denken waarom Palmone niet sowieso het hele snelheidsprobleem onder controle had.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #89  
Oud 05 juni 2005, 22:16
Innemee
Guest
 
Berichten: n/a
Ben momenteel op de eerste plaats niet zo blij met me nieuwe speeltje. Loopt vaak vast en opstarten duurt een eeuwigheid. Shark helpt een beetje maar je hebt maar 4 mb snelgeheugen beschikbaar. Mapopolis liep even maar na me GPS bluetooth aan te sluiten is het weer mis.
Maar vooral een hekel aan dat witte scherm wat aangeeft dat ik MOET wachten.

Scherm vind ik ook niet echt bright.
Met citaat reageren
  #90  
Oud 05 juni 2005, 22:43
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Kleine update van de gebruikservaring na een schone installatie.

Beetje bij beetje gaan de essentiële programma's weer op de nieuwe Palm. Voorlopig gaat het allemaal vlekkeloos, maar het is maar een beperkte set op dit moment. Als eea wat voller wordt zal ik posten in de LifeDrive (in)compatible apps thread: http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=20366

Sharkcache zojuist neergezet voor testen, want het wachten op vertrouwde sidekicks is op momenten wel licht irritant.

Webbrowser Blazer doet het in de meeste gevallen verbazend goed! Font klein zetten, dat kan best met het uitstekende scherm, en dan op landscape in 'optimized' mode zijn de meeste websites heel behoorlijk te volgen. Het gaat uiteraard mis met javascripts. Waar blijf je Opera, mijn favoriete browser? Je hebt browsers voor heel veel 'mobiles', maar geen Palm... Overigens heeft Blazer wel af en toe de neiging om erg lang te wachten, en dan helpt het opnieuw starten (van de browser).

Hotsyncs gaan verbazend snel, en ze werken ook via WIFI bij mij. In de setup van Hotsync staat bij tab Network mijn sync-naam, en een button met TCP/IP settings. Daarachter staat het IP-adres en netmask van de PC waarop de Palm Desktop s/w draait. Ah, en op de Palm natuurlijk hotsync via network kiezen!
Met citaat reageren
  #91  
Oud 05 juni 2005, 23:46
Innemee
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pasulu
Hotsyncs gaan verbazend snel, en ze werken ook via WIFI bij mij. In de setup van Hotsync staat bij tab Network mijn sync-naam, en een button met TCP/IP settings. Daarachter staat het IP-adres en netmask van de PC waarop de Palm Desktop s/w draait. Ah, en op de Palm natuurlijk hotsync via network kiezen!
Ik heb een mac en dat zal het probleem dit keer zijn.

Welke programma's stoppen jullie achter 'shark'?
Met citaat reageren
  #92  
Oud 06 juni 2005, 00:23
eelcojansen
Guest
 
Berichten: n/a
Alles even vluchtig gelezen in deze LD previewthread, maar geen berichten over de capaciteit van de batterij. Kennelijk geen negatieve ervaringen. Ben nu T3 gebruiker en overweeg overstap. Vooral vanwege WiFi. Overal in huis Sync'en via WiFi spreek mij erg aan. Ben alleen toch bang voor capaciteit van batterij.
Wie kan mij hierover vertellen, bij dagelijks gebruik en meer malen per dag met WiFi mail ophalen e.d.
Met citaat reageren
  #93  
Oud 06 juni 2005, 01:53
Innemee
Guest
 
Berichten: n/a
Batterij is denk ik even goed/slecht als die van de t3. In verhouding, omdat wifi en hard disk energie kosten. Maar denk vooral even na want ik kom ook van de t3 en vraag me af of ik er goed aan deed.........
Met citaat reageren
  #94  
Oud 06 juni 2005, 17:23
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
De Mah van de LifeDrive is 1660. Hoe dat zich in de praktijk uitpakt is een kwestie van bezitters vragen.

Wat mij een beetje tegen viel aan de LifeDrive toen ik hem gisteren even aan een test onderwierp, is dat hij hapert als je MP3's vanaf een SD afspeelt met PocketTunes en dan bijvoorbeeld in het hoofdmenu overgaat op Landscape. Dan blijft 'ie dus even hangen (de muziek) omdat 'ie moet laden.... Beetje jammer en storend. Is dit te verhelpen met SharkCache? iemand?
__________________
Met citaat reageren
  #95  
Oud 06 juni 2005, 18:41
eelcojansen
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Bondt
Jah, dat viel mij ook op: eerst €439 en nu OPEENS €449...
Tjah, zo kan ik ook een product aankondigen

PDA Shop zit nu weer op €439,= http://www.pdashop.nl/product/16629
Met citaat reageren
  #96  
Oud 06 juni 2005, 19:07
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
@ Onno: heb je de brightness op full gezet? Dat is bij mij toch behoorlijk bright.
@ Peter: heb je die LD nou nog niet gekocht? Ik zal straks even kijken of dat helpt, met SharkCache en die mp3-tjes.
Met citaat reageren
  #97  
Oud 06 juni 2005, 19:11
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Text input
Handschrift herkenning Ja, Nee
Ze weten wel wat ze willen, bij de PDAshop.nl
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #98  
Oud 08 juni 2005, 21:34
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Laatste dagen stil rond lifedrive ervaringen.
Heeft er iemand de overstap van een T3 naar het nieuwe speeltje gemaakt? Wat zijn je ervaringen?

Hoe bevalt je de palmOne LifeDrive Hardcase indien je ze hebt?
Hoe voldoet de lederen bescherming?

Net gezien op de web van palmone: Station-pakket LifeDrive.
Hopelijk ook binnenkort bij pdashop
__________________
aawa

Laatst gewijzigd door waarts; 08 juni 2005 om 21:56.
Met citaat reageren
  #99  
Oud 08 juni 2005, 21:42
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
@Rudy; ik ga hem zeker kopen.... rustig, eerst nog even ervoor zorgen dat er genoeg $$$ op m'n rekening staat. Daar zal Coolblue zelf verandering in moeten brengen :P
__________________
Met citaat reageren
  #100  
Oud 08 juni 2005, 21:57
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Peter, spreek je werkgever eens aan op het feit dat ze consequent moeten doorvoeren dat alle Palms met grafitti ofwel ja ofwel nee hebben staan bij 'handschriftherkenning' op de pdashop.nl website.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023