Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 juli 2004, 08:18
EBK71 EBK71 is offline
Lid
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Amersfoort
Berichten: 42
Zoek soort van profiel syncer

Ik meen ergens een stukje software gezien te hebben waarmee je kan bepalen wat gesynced wordt met welke methode (IR,Blue,USB,Net).

Dus wanneer je een bepaalde methode kiest, aan de desktop en/of palm kant gezien wordt wat gesynced mag worden. Ik heb al iets gezien waarmee je een soort van profielen opgeeft aan de desktop kant maar dan moet je deze zelf handmatig kiezen.

Ik heb het gezien maar waar???????
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 juli 2004, 09:05
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik snap je vraag niet. Wil je aparte programma's over aparte methodes syncen? Als je rechtermuis-klikt op het hotsync icoontje op je desktop, kun je aanvinken welke inkomende connecties de desktop accepteert.

Op je Palm kun je bij de hotsync aangeven welke soort uitgaande connectie de Palm verstuurt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 juli 2004, 10:04
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Wat de threadstarter wil is bijvoorbeeld alleen mail en agenda synchroniseren als er met bluetooth een hotsync gedaan wordt. Bij sync via de cradle mag dan bijvoorbeeld alles gesynchroniseerd worden.

Dus per verbindingstype een profiel aanmaken...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 juli 2004, 10:07
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Oe, dat wil ik ook wel.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 juli 2004, 13:04
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
In een andere thread schreef Magic:

Citaat:
Via palmgear kun je het programmaatje SyncUS kopen. Hiermee kun je de agenda's en adressen van 2 palms synchroniseren. Met dit programma zie je de verschillende entries in de palms en kun je aangeven welke van de een naar de ander moet worden overgezet.
Misschien dat dit progje ook kan wat de TS wil?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 juli 2004, 15:22
EBK71 EBK71 is offline
Lid
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Amersfoort
Berichten: 42
Citaat:
Op 01-07-2004, om 14:04 heeft Rup. dit gezegd in bericht #5
In een andere thread schreef Magic:



Misschien dat dit progje ook kan wat de TS wil?
Nee, die verzorgt alleen de sync tussen 2 palms, en alleen van de adressen en agenda afspraken.

Op mijn huidige zoektocht ben ik meerdere pakketjes tegengekomen die het volgende doen:
Je maakt aan de desktop kan 1 of meerdere aparte profielen aan, waarbij je in elk profiel apart aangeeft welke conduits je gesynchroniseerd wilt hebben. Alleen moet je dus handmatig aan de desktop kant een profiel kiezen. De extra optie die ik hierbij zoek is dat wanneer je b.v. met BT synced, de desktop kant ziet dat er gesynced wordt met BT en dan het bijbehorende profiel kiest.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 juli 2004, 11:41
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Een programma dat selectief hotsyncen of een hotsyncprofiel automatisch koppelt aan de verbindingsmethode ken ik niet. In de forums heb ik wel twee programma's gevonden waarmee je je wens volgens mij kunt vervullen door profielen/categorieën aan te maken die bij de gekozen verbindingsmethode horen. Dus een Bluetoothprofiel, een Cradleprofiel enzovoorts. Het gaat om de programma's GoSync en FlexSync.

Zoeken naar: selectief+hotsyncen
of direct naar
http://www.palmclub.nl/forums/showth...p?threadid=335

Met GoSync maak je hotsyncprofielen op de PC. GoSync versie 2.3 is te vinden op http://www.zitafarm.com/ of op de bekende softwaresites (de link in de genoemde thread werkt niet meer).

Met FlexSync maak je hotsynccategorieën op de Palm. FlexSync is nog steeds te vinden op http://www.iscomplete.org/ of direct op http://www.iscomplete.org/Store/FlexSync.asp

Beiden kosten US$ 15.

Met Palm's Hotsync kan je ook selectief hotsyncen (vanaf welke Hotsyncversie?). Dit is instelbaar via Hotsync's menu-optie Conduit Setup. Maar het is nogal primitief in gebruik omdat je geen profielen/categorieën kunt opslaan.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 juli 2004, 16:28
EBK71 EBK71 is offline
Lid
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 15 december 2000
Locatie: Amersfoort
Berichten: 42
bedankt voor de info, komt heel dicht in de buurt. Van software als GoSync zijn er overigens meerdere. Flexsync zou voldoende moeten wezen, helaas laat Flexsync mijn Zire 72 crashen bij het uitpakken van het bestand.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023