Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 31 maart 2006, 09:57
amkrisis
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb men cradle ingestuurd en teruggekregen. Nog steeds hetzelfde probleem. Nu willen ze bij palm mijn gps ontvanger zelf omruilen, maar vinden ze hem niet in hun systeem. Volgens hun zit de onvanger in de cradle (staat ook op hun website), maar waarom stoppen ze dan een externe gps ontvanger in de doos?

Ik krijg er met de minuut minder en minder vertrouwen in

Ze gaan me een mailtje sturen als ze meer weten... :s
Met citaat reageren
  #22  
Oud 31 maart 2006, 10:04
amkrisis
Guest
 
Berichten: n/a
Blijkbaar zit er dus wel degelijk een ontvanger in de cradle ... die is nu nieuw, en nog steeds krijg ik zowel in viamichelen als in cetusGPS de melding no gps/no gpc connected

Ik denk dan toch dat het puur softwarematig zal zijn? de cradle is nieuw, en de poort werkt, want ik kan perfect synchen via USB.

Ik zal vanavond nog eens resetten bijvoorbeeld?

EDIT: ik lees net op het forum dat stof in de connecties ook de oorzaak zou kunnen zijn? ik herinner me nu ook dat ik sinds het euvel niet meer gesyncht heb via usb, dus dat zal ik vanavond ook maar eens checken ...

Laatst gewijzigd door amkrisis; 31 maart 2006 om 10:59.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 31 maart 2006, 10:58
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Een reset kun je altijd proberen. Ik zou dan een harde reset doen en vervolgens alleen Cetus installeren. En dan natuurlijk kijken wat er gebeurt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 31 maart 2006, 11:50
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amkrisis
Blijkbaar zit er dus wel degelijk een ontvanger in de cradle ... die is nu nieuw, en nog steeds krijg ik zowel in viamichelen als in cetusGPS de melding no gps/no gpc connected
Bedoel je dat de GPS-antenne in de cradle zit? Werkt de GPS serieel of via Bluetooth?
Zitten er lampjes op je cradle of muis en in welke kleur branden of knipperen die?
Als de GPS intern is, waarom zit er dan een Leadtek bij? Welk type? Met wat voor stekker is die aangesloten?
Citaat:
Ik denk dan toch dat het puur softwarematig zal zijn?
Het maakt natuurlijk wel een groot verschil voor je software-instellingen of het serieel of BT is. Voor BT moet je ook eerst pairen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #25  
Oud 31 maart 2006, 11:54
amkrisis
Guest
 
Berichten: n/a
volgens de mensen van Palm zelf zit de Leadtek 9400 er bij als bijkomende antenne. De gps werkt serieel.

Ik heb dus altijd met de externe antenne gewerkt (heeft ook gewerkt, 1x) en nooit zonder deze. Dus ik ga vanavond alles nog eens testen, kijken of de usb nog werkt (zo kan ik de seriele poort allesinds wel testen) en als het nog steeds niet werkt zoek ik wel verder.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #26  
Oud 31 maart 2006, 18:15
amkrisis
Guest
 
Berichten: n/a
ok, er is al wat verbetering (na het uitblazen van de connecties)

ik heb al geen no gps meer, enkel nog fix

sat:0 zegt hij nu, maar ik denk dat hij nog aant zoeken is.

ik heb bij status ook zo een reeks balkjes waar er bij 2 (van de 10 ongeveer) cijfers staan. Ik zal hem nu even laten zoeken, maar ik sta ook wel wat ongelukkig geparkeerd. straks eens open oorden gaan opzoeken. hopelijk lukt het!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 31 maart 2006, 19:25
amkrisis
Guest
 
Berichten: n/a
en hij werkt weer!

bedankt iedereen voor de tips!
Met citaat reageren
  #28  
Oud 31 maart 2006, 20:53
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Veel plezier ermee!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #29  
Oud 01 april 2006, 13:15
amkrisis
Guest
 
Berichten: n/a
ok, na wat testen ondervond ik dat mijn gps slechts 1 op 10x werkte, ik kreeg altijd de melding no GPS

Nu heb ik ondervonden dat je best een exacte manier van aansluiten hanteerd namelijk:

1. Je palm in je cradle steken
2. Wachten tot je TWEE piepjes hoort
3. De stroomadapter insteken

Ik heb dit nu een 10x achter elkaar geprobeert en heb telkens ook mijn Palm uit de cradle gehaald. Zo zou een slecht contact toch ook moeten opvallen dacht ik. OF ik heb nu 10x heel veel geluk gehad.

Ik dacht, ik zal het hier toch maar eens laten weten, maybe handig voor mensen die ook deze set hebben of willen kopen...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023