Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 augustus 2005, 08:36
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
Treo & BlueTooth blues

Hoi,

Ik heb een probleempje met mijn Treo 650 en mijn BT headset. De headset is de Treo van de Palm actie ( http://euro.palmone.com/nl/treo650promotion)

De problemen zijn:
-De connectie tussen headset en Treo komt niet automatisch terug als beide tijdelijk iets te ver van elkaar verwijderd zijn. Dit is wel op te lossen door op de knop van de headset te drukken. Dan springt m'n Treo aan en dan "weet" ik dat er weer verbinding is.
- Het is vrijwel onmogelijk om een telefoontje op te nemen met de headset, zelfs als ik weet dat ik een goede BT verbinding heb. Als er een telefoontje binnekomt en ik druk kort op de knop van mijn headset dan springt deze uit (?!?). Dit gebeurt niet als er geen telefoontje binnenkomt en ik druk op de knop. Als ik daarna de headset weer aanzet (3~4 seconden de knop ingedrukt houden) komt er wel weer een goede verbinsing tot stand.
- ALs de Treo in mijn Seidio carcradle zit (met ingebouwde luidspreker) is er geen enekle verbinding met mijn headset (Treo zet geluid dan default door naar de audio uitgang?)

Eigenlijk werkt de BT headset alleen als ik zelf uitbel. Dan alleen (mits de Treo niet in mijn carcradle zit) kan ik het geluid van het gesprek op mijn headset krijgen.

Om een rpobleem met mijn Treo uit te sluiten: mijn vrouw heeft ook een Treo 650 en ook de promotiehaedset. Zij heeft exact dezelfde problemen. Haar Treo heeft nog de "oude" versie van de software, zelf heb ik al de upgrade uitgevoerd. In de PalmOS versie zit het dus ook al niet.

Wat doen wij verkeerd, of is dit normaal?
Op deze manier is die headset niet echt bruikbaar.

Ter aanvulling: syncen met mijn notebook via BT gaat altijd probleemloos.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 augustus 2005, 09:02
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hmm, ik moet zeggen dat ik de headset af en toe wel gebruik, maar dat ik gesprekken bijna altijd aanneem via de Treo zelf.

Bij Prefs en dan bij Handsfree is de Auto Answer functie in te stellen. Bij mij staat deze op Disable, maar je kan ook instellen dat een gesprek automatisch moet worden aangenomen, waarna dit direct naar de headset wordt doorgezet, of je kan kiezen voor automatisch aannemen na 1 of 2 keer overgaan.

Wellicht dat dat helpt?

Volgens dit review zou de bediening via de knop op de headset goed moeten werken, maar zoals gezegd heb ik dat zelf nauwelijks gebruikt.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 augustus 2005, 13:06
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
De functie van de autoanswer en zijn relatie met de BT headset is mij absoluut niet duidelijk. Wordt het gesprek automatisch aangenomen, of wordt hij na 2 sec automatisch doorgezet naar de BT?
Als mijn BT headset binnen bereik van de Treo is wil ik daar gewoon op kunnen nemen. Ik kan eens proberen wat er gebeurt als ik hem op autoanswer zet.

Overigens is de geluidkwaliteit van de headset stukken beter als van de Treo zelf. Ik wilde headset dus het liefst gebruiken voor zowel in- als uitgaande gesprekken.


Edit:
Ik vind net deze reactie op die link die je noemt:
Citaat:
I have the new MOTO HS-850. The problem I have with it is of course the volume, but more importantly the connection time. I have tested the same headset with a motorola phone and it connects as fast as a wired headset, as well as it rings in your ear. The connection with the TREO 650 takes much longer. I need at least 3 rings on the phone before it connects and I have to answer the phone with the button on the phone not the headset. Once connected I have a good connection, but is just the wait time...also it does not ring in my ear. Is the connection with the Palm Headset better or the same. Is it a problem the Treo 650?
Die Palm Headset blijkt een Motorola HS-850 in nieuwe verpakking te zijn. Het lijkt er dus op dat ik niet de enige ben die deze problemen ondervind. Meestal probeer ik hem n.l. wel binnen 2 tot 3 rings op te nemen.

Laatst gewijzigd door Speijk; 10 augustus 2005 om 13:18.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 augustus 2005, 14:27
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De Palm Treo headset is een Jabra BT330 (zie ook mijn review ).

Dat autoanswer zorgt ervoor dat de Treo een binnenkomend gesprek direct aanneemt, of dat je eerst 1 of 2 keer een signaal krijgt en dat het gesprek dan automatisch aangenomen wordt. Hierbij maakt het niet uit of je een headset gekoppeld hebt of niet. Wat bij een gekoppelde headset wel moet gebeuren is dat het gesprek dan binnenkomt via de headset.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 augustus 2005, 18:42
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
Hallo Roel,

Ik ben op het juiste spoor gezet door die man met die Motorola headset en jouw opmerking dat de Treo headset een Jabra is. Dan moet het tenslotte wel aan de Treo liggen niet waar?
Zijn opmerking over de lange "wait time" liet bij mij het belletje helemaal rinkelen (niet die van de telefoon

Na enig testen is het me duidelijk geworden dat de telefoon ongeveer 3 keer over moet gaan totdat het signaal wordt doorgezet wordt naar de BT headset. Dit is zo'n 5 tot 6 seconden. Dat is behoorlijk lang. Lang genoeg om mij in eerste instantie het idee te geven dat mijn headset niet werkt, ik als een malloot op de knop begin te drukken, daardoor mijn headset uitschakeld en het gesprek weer teruggezet wordt naar de Treo of zelfs weggedrukt wordt.

Ook als ik opneem op de Treo direct nadat het telefoontje binnenkomt duurt het zo'n 5 seconden voordat het gesprek wordt doorgezet naar de Headset. Ik hoor dus als eerste hetgesprek door de speaker van de Treo, daarna schakeld hij over naar de BT headset. Allemaal erg verwarrend dus.

Inmiddels geeft deze procedure een goede verbinding:
- laat de telefoon overgaan totdat je de ringtone ook in de BT headset hoort. Dit is na 3 keer overgaan.
- Druk op de knop van de BT headset
- Wacht daarna nog een seconde totdat het signaal inderdaad is doorgezet. In 1e instantie gebeurt er namelijk niets, en als je dan denkt dat het mislukt is en je nog een keer drukt dan hang je weer op
- Dan pas kun je het gesprek via de headset voeren en daarmee ook weer ophangen

Dit heb ik uitgebreid getest met zowel mijn Treo met headset als die van mijn vrouw.

Nou ben ik alleen nog benieuwd of anderen, met andere merken headsets hetzelfde ervaren. Dan weten we tenminste zeker dat het aan de werking van de Treo ligt.

Groeten
Rob
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 augustus 2005, 21:01
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik zal mijn headset weer gaan laden en in gebruik nemen. Hopelijk weet ik morgenavond meer te melden!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 augustus 2005, 09:30
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
In de carcradle (Seidio G2500)in mijn auto werkt het nog steeds niet. Ik kan een gesprek aannemen en afbreken met de headset, maar het geluid blijft uit de speaker van de carcradle komen

Ik vind Palm's BT implementatie maar een rommeltje
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 augustus 2005, 14:01
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Misschien ligt het wel aan de carcradle.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 augustus 2005, 14:19
Niels S Niels S is offline
Liefhebber
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 november 2003
Locatie: Grootebroek
Berichten: 75
Stuur een bericht via MSN naar Niels S
ik heb met mijn Ford audio Bluetooth eigenlijk hetzelfde. Ik kan wel aannemen via de knop op het stuur maar het duurt ook bij mij een seconde of drie eer de Bluetooth carkit het signaal heeft overgenomen.

Vervelender is dat ik geen gebruik kan maken van de voice functie op de treo via de Bluetooth carkit dit werkte op mijn sony ericson t610 namelijk wel. Bij het commando dial name werd keurig het bewuste nummer gebeld (let op deze nummers moet je opslaan op de ford carkit) maar ik krijg nu iedere keer de melding no phone connected

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 14 augustus 2005 om 10:18.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 augustus 2005, 14:40
snorrie's schermafbeelding
snorrie snorrie is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Schiedam
Berichten: 16
Ik heb helaas hetzelfde probleem met die treo headset op mijn andere toestellen nokia 6230 SE T610 en K750i werkt hij prima alleen als ik bji mijn treo wacht tot hij op de headset overgaat dan slaat die haedset uit.

Dus nou snap ik er helemaal geen bal meer van want op mijn bluetooth carkit(CK-7W) van Nokia werkt mijn treo perfect(alleen moet je idd even wachten voor het oppakken van het bluetooth op de carkit omdat de treo eerst moet inschakelen voor die connectie)

Iemand nog suggesties
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 augustus 2005, 12:55
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
Nog zo'n leuke: 2 op de 3 keer dat ik de call probeer aan te nemen met de headset springt deze sponttan uit

BT lijkt toch wel een zinloze aangelegenheid te worden op de Treo. Hiervan had ik toch meer verwacht van Palm
Met citaat reageren
  #12  
Oud 28 december 2006, 10:01
peetcabrio03 peetcabrio03 is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Locatie: Zuid Nederland
Berichten: 98
Stuur een bericht via Skype™ naar peetcabrio03
Inmiddels ben ik voorzien van een auto met BT connectie. Dit werkt inderdaad als beschreven, even over laten gaan totdat je de ringtoon hoort (op de radio of headset) daarna opnemen. Geen probleem meer.
__________________
So Long and thanks for all the fish
Het blijft een koelkast.....
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 januari 2007, 18:14
Brenzef Brenzef is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2006
Berichten: 33
Bij mij werkt het idem dito.
3x overgaan voordat je het beltoontje in je oortje hoort.
Kan dat verkort worden?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 29 januari 2007, 09:20
peetcabrio03 peetcabrio03 is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Locatie: Zuid Nederland
Berichten: 98
Stuur een bericht via Skype™ naar peetcabrio03
Hallo Brenzef,
Nee bluetooth heeft ff tijd nodig om contact te maken met de twee apparaten. Daar gaan een paar seconden overheen. Gewoon niet te snel opnemen.
__________________
So Long and thanks for all the fish
Het blijft een koelkast.....
Met citaat reageren
  #15  
Oud 31 januari 2007, 07:57
hangofer
Guest
 
Berichten: n/a
De tip over het even wachten is een goede. Ik ben in het bezit van een Nokia HS-3W BT set. Deze heb ik ingesteld op de Treo 650 om automatisch na 2 keer overgaan op te nemen. Dat werkt prima. Soms duurt het echter iets langer voordat de HS-3W een signaal geeft en dan is wachten inderdaad een goede remedie want uiteindelijk na een aantal keren overgaan schakelt de HS-3W in, gaat nog de verplichte 2 maal over en neemt op.

Het enige probleem dat ik ondervind met de HS-3W, en waarvan ik vermoed dat het door de Treo 650 komt, is het zichzelf uitschakelen van de HS-3W. Ik heb de gebruiksaanwijziging erop na gelezen en het blijkt dat de HS-3W, als hij geen verbinding krijgt met een BT apparaat na tien minuten zelf uitschakelt. Nu doet de HS-3W dit niet altijd pas na tien minuten want soms schakelt hij zich ook al direct na een telefoongesprek uit. Ik vermoed dat in het geval van die tien minuten de HS-3W de BT verbinding verliest met de Treo 650 en zich dan gewoon uitschakelt. Waarom hij zich af en toe direct na een telefoongesprek uitschakelt is mij een raadsel.

Een kleine irritatie met de Treo 650 is wel dat het apparaat niet automatisch de HS-3W detecteert en een verbinding legt, ondanks dat ik er een trusted device van heb gemaakt en de Treo op detecteren etc heb gezet. Ik heb de HS-3W gebruikt met een Nokia 6310i en daar werkte dit ontzettend goed. Ik moet de Treo nu elke keer handmatig instellen op de HS-3W!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 31 januari 2007, 08:12
Brenzef Brenzef is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2006
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hangofer Bekijk bericht
Ik vermoed dat in het geval van die tien minuten de HS-3W de BT verbinding verliest met de Treo 650 en zich dan gewoon uitschakelt. Waarom hij zich af en toe direct na een telefoongesprek uitschakelt is mij een raadsel.

Een kleine irritatie met de Treo 650 is wel dat het apparaat niet automatisch de HS-3W detecteert en een verbinding legt, ondanks dat ik er een trusted device van heb gemaakt en de Treo op detecteren etc heb gezet. Ik heb de HS-3W gebruikt met een Nokia 6310i en daar werkte dit ontzettend goed. Ik moet de Treo nu elke keer handmatig instellen op de HS-3W!
Ik heb ook zo'n ding gehad, vanwege de door jou beschreven gedrag gedumpt in de hofvijver. Elke keer was dat ding uit. Te onbetrouwbaar.
Al hij werkt wel 1 van de betere BT oortjes.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 31 januari 2007, 11:04
peetcabrio03 peetcabrio03 is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Locatie: Zuid Nederland
Berichten: 98
Stuur een bericht via Skype™ naar peetcabrio03
Ik werk met de standaard (bij mij Treo geleverde) palm BT headset. Deze werkt prima, zonder haperen en zonder afsluiten. Klein nadeel was dat ie altijd leeg was( vergat op te laden ). Verder geen problemen, dus. Heb nu in mijn auto een BT functionaliteit op mijn radio zitten, en deze herkent de Treo automatisch, en schakelt dan via de telefoon. Perfect. kan de telefoon via de radio( primaire functies) bedienen.
__________________
So Long and thanks for all the fish
Het blijft een koelkast.....
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 februari 2007, 16:53
hbest1982 hbest1982 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Herman
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 126
Welke autoradio zijn er compatibel met de treo 680?
pioneer?
welke autoradio's met bluetooth gebruiken jullie?
__________________
sixhundredandeightie
Met citaat reageren
  #19  
Oud 05 februari 2007, 17:02
peetcabrio03 peetcabrio03 is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Locatie: Zuid Nederland
Berichten: 98
Stuur een bericht via Skype™ naar peetcabrio03
Ik heb in mijn Ford Mondeo een (standaard) Blauwpunkt radio met Bluetooth. Dit werkt prima. Alle BT zou moeten werken.
Petewr
__________________
So Long and thanks for all the fish
Het blijft een koelkast.....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023