Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 oktober 2007, 08:49
roel_v
Guest
 
Berichten: n/a
Treo 680: batterij voor niet-poweruser

Hallo,

Ik heb een Zire 31 waar ik heel tevreden over ben, vooral over de batterij die makkelijk een paar weken mee gaat bij (voor mij) normaal gebruik. Dat wil zeggen dat ik hooguit 10 minuten per dag het scherm aan heb staan.

Nu wordt het nodig voor mij om een mobiele telefoon aan te schaffen (ik heb tot nu toe zonder gekunnen). In plaats van twee apparaten rond te zeulen en omdat de Zire toch al weer 3 jaar oud is, dacht ik een Treo 680 te kopen (Windows Mobile is geen optie voor mij dus dan blijft er niet veel meer over...). Maar als ik hier lees dat de batterij twee dagen meegaat en sommigen dan al blij zijn, ben ik toch niet meer zo zeker. Palm zelf zegt dat je 400 uur standby zou halen, nu is dat wel wat overtrokken marketingpraat maarr 400 uur (=16 dagen!) en 2 dagen is toch wel een groot verschil.

Daarom wil ik vragen: is er iemand die hetzelfde gebruiksprofiel heeft als ik (zeer sporadisch scherm aan), en hoelang gaat jullie batterij mee? Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 oktober 2007, 09:11
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb zelf de voorganger van de 680 (de Treo 650) en die houdt het bij mij al snel 4 dagen uit. Ik gebruik hem regelmatig, bel ook af en toe, maar heb ook wat besparende instellingen:
- scherm hooguit op een kwart van de helderheid
- Bluetooth en infrarood staan uit
- toetsenbordverlichting staat uit (indien nodig kan ik dit met 1 druk op een knop weer aanzetten)

En wat bij een mobiele telefoon helpt is voldoende zendmasten in de buurt. Zo niet, dan wordt er gezocht naar een voldoende sterk signaal en dat vreet stroom.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 november 2007, 22:09
roel_v
Guest
 
Berichten: n/a
Update: ik heb mijn Treo nu iets meer dan een week, de eerste dagen ging de batterij niet lang mee (10% per twee uur) maar nu is het 3,5 dag geleden dat ik hem (volledig opgeladen) uit de lader haalde en ik heb nu nog 45 % batterij. Ik denk dus dat ik een dag of 4, 5 wel haal. Niet helemaal mijn Zire, maar dat is ook teveel gevraagd, in ieder geval gaat het beter als ik verwacht had.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 november 2007, 18:26
DavidDB DavidDB is offline
Senior lid
Voornaam: David
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Gavere (België)
Berichten: 52
Stuur een bericht via MSN naar DavidDB Stuur een bericht via Skype™ naar DavidDB
Met Bluetooth uit haal ik ongeveer 2 dagen maar dan wordt hij dikwijls gebruikt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023