Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > TouchPad

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 juni 2012, 14:36
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Tip voor de ‘Not enough storage to download’*error

Afgelopen weekend viel het mij op dat ik halverwege het downloaden van een app uit de App Catalog de melding ‘Not enough storage to download’ op mijn TouchPad te zien kreeg.
Er werd mij geadviseerd om wat opslagcapaciteit te creëren. Eerst maar even Device Info geraadpleegd en hier werd aangegeven dat er nog 8GB beschikbaar was. Heel vreemd, maar ik kon nog steeds geen apps downloaden of updaten.

Lees hier verder: Tip voor de ‘Not enough storage to download’ error « Pre2Ries's Blog


@Pre2Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 juni 2012, 19:01
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
In het kort zou je dus moeten proberen de volgende twee bestanden te verwijderen of te verplaatsen:
Code:
/var/luna/data/downloadhistory.db
/var/luna/data/filenotify.db
Ik ben het probleem nog niet tegengekomen, maar toch is het fijn dat er een oplossing voor is
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 juni 2012, 19:17
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Ik was er helemaal blij mee, want ik zag er ontzettend tegen op om te doctoren. Wil namelijk nog gebruik blijven maken van Graphite...

@domo En ja, het had korter gekund #sorry
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 juni 2012, 00:34
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RHarinck Bekijk bericht
Ik was er helemaal blij mee, want ik zag er ontzettend tegen op om te doctoren. Wil namelijk nog gebruik blijven maken van Graphite...
Je zou (strikt voor eigen gebruik!) een kopie van Graphite kunnen maken zodat je na problemen hiermee verder kan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 juni 2012, 08:34
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Je zou (strikt voor eigen gebruik!) een kopie van Graphite kunnen maken zodat je na problemen hiermee verder kan.
Volgens mij zou dat mogelijk zijn m.b.v. Tuckerbox. Klopt dat?
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 juni 2012, 13:31
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RHarinck Bekijk bericht
Volgens mij zou dat mogelijk zijn m.b.v. Tuckerbox. Klopt dat?
Volgens mij niet. Met App Tuckerbox kan je alle gratis of eerder aangeschafte applicaties installeren op elk webOS toestel. App Tuckerbox voegt in feite App Catalog feeds toe aan Preware, zodat je de applicaties uit de App Catalog kan installeren via Preware. De bestanden blijven echter op de HP servers staan en Tuckerbox maakt ook geen backups o.i.d. Dat laatste is wel eens ter sprake gekomen in het geval dat de App Catalog zou gaan sluiten, maar sinds bekend is gemaakt dat webOS open source wordt (i.p.v. ten grave gedragen zou worden door HP) heb ik er niets meer van gehoord. Het zou illegale verspreiding in de hand werken.

Kopiëren moet nu dus handmatig en is niet moeilijk als je weet hoe je de verschillende mappen weer tot één installeerbare package kan samenvoegen. Daar heb je wel de HP webOS Software Development Kit en bijbehorende kennis voor nodig.

Overigens: ik heb even gekeken en Carbon is (weer) beschikbaar in de App Catalog (wellicht alleen voor zij die het programma eerder aangeschaft hebben). Of dit ook voor Graphite geldt zou je even moeten controleren, ik heb 'm nooit gekocht. Voor mij is het niet zichtbaar.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 juni 2012, 14:07
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Overigens: ik heb even gekeken en Carbon is (weer) beschikbaar in de App Catalog (wellicht alleen voor zij die het programma eerder aangeschaft hebben). Of dit ook voor Graphite geldt zou je even moeten controleren, ik heb 'm nooit gekocht. Voor mij is het niet zichtbaar.
Hierover heb ik M.Saleh Esmaeili (@dot1ne) benaderd en volgens hem zou het om een misverstand gaan dat Carbon weer in de App Catalog staat. Graphite is daarentegen niet meer te vinden in de App Catalog.

En voor wat betreft een backup maken m.b.v. de webOS SDK....jammer, heb de juiste kennis (nog) niet om dat op die wijze te bewerkstelligen. Misschien @dot1ne 'smeken' om een IPK-tje

Thnx voor je reactie

Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 november 2012, 13:51
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Sinds kort weer last van de 'not enough storage to download' error. Zelfs als de downloadhistory.db ennfilenotify.db zijn opgeschoond.

Ben voornemens eerst een 'full erase' reset te doen, maar bestaat er een kans dat ik na opnieuw aanmelden van de Touchpad mijn apps niet meer gedownload krijg als ie weer de 'not enough storage to download' error geeft als de databases na een reset niet zijn geschoond?

Of ben ik nu echt genoodzaakt om webOS doctor te gebruiken? Wie heeft een antwoord?

Greetz
Ries
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 november 2012, 19:01
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik durf niet te zeggen of na een dergelijke reset het probleem opgelost is, maar je kan het proberen en eventueel later alsnog de webOS Doctor gebruiken mocht het niet werken. Al zou de webOS Doctor in principe je USB-partitie met rust moeten laten, en een full reset gooit volgens enkel die USB-partitie leeg.

Ik vermoed dat doctoren van je TouchPad meer effect zal hebben als het probleem niet in de USB-partitie zit (en de locatie /var/blah-blah/ zit dat niet).
Met citaat reageren
  #10  
Oud 02 november 2012, 23:17
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Bedankt Domo. Denk dat ik er niet onderuit kom. Maakt ook niet meer uit, want ik kan met App Tuckerbox enabled Graphite via Preware gewoon weer installeren na een reset of doctoren. Leuke klus van 't weekend

Fijn weekend
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023