Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 november 2004, 13:37
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Red face Ook ex-clieplanet stapt over op PPC

http://www.clieuk.co.uk/pdathoughts.htm

Shaun had tot een tijd geleden de wesite www.clieplanet.co.uk waar hij alleen over Clie's praatte. Daarna werd het pda247.com waar hij ook over PalmOne ging praten. Recentelijk is er ook windowsmobile247.com bij gekomen waar hij ook PPC's behandeld, en in zijn laatste PDAThoughts artikel is te lezen dat ie (voorlopig) definitief is overgestapt op een PocketPC.

Oh well.
__________________
FoleoCentral.com
  #2  
Oud 15 november 2004, 14:03
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Het zijn donkere dagen... Als je de verkopen van PalmOne het laatste kwartaal ziet al helemaal (zie PIC , er is natuurlijk altijd een excuse te vinden maar de trend is al jaren duidelijk, helaas).
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #3  
Oud 15 november 2004, 16:04
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Eindelijk! Nu zit ik tenminste weer in een minderheidsgroepje, dus niet zo mainstream

Ik verwijs maar weer eens naar Life of Brian van Monthy Python:
Citaat:
Brian: "You are all individuals!" en de hele groep die tegelijkertijd antwoord: "Yes! We are all individuals!"
Bij zo'n groep voel ik me niet zo thuis, dus dat PalmOS wat minder marktaandeel krijgt vind ik niet zo heel erg, zolang ze maar blijven bestaan

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 15 november 2004 om 16:06.
  #4  
Oud 15 november 2004, 16:23
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Op 15-11-2004, om 16:04 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #3
Bij zo'n groep voel ik me niet zo thuis, dus dat PalmOS wat minder marktaandeel krijgt vind ik niet zo heel erg, zolang ze maar blijven bestaan
Volledig mee eens!

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #5  
Oud 15 november 2004, 16:43
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Tot ontwikkelaars stoppen met het ontwikkelen van nieuwe software omdat het niet meer rendabel is, de tweedehands Palm markt sterk afneemt, je alle accessoires uit exotische oorden moet importeren, het aantal modellen per jaar sterk afneemt en de prijs sterk toe, je huidige model door de impopulariteit nauwelijks meer iets waard is, impopulair want de compabiliteit met andere electronica laat zwaar te wensen over (phonedrivers?) en ga zo maar door.

Bij een minderheid horen omdat je iets speciaals hebt is leuk, maar er zijn grenzen. En als ik op dit moment naar de markt kijk is de mijne daar op het moment dat ik mijn Clie laat vallen of kwijt raak

En nu ik toch zo lekker negatief bezig ben: Gaz, als ik naar je avatar kijk draait mn maag zich om
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v

Laatst gewijzigd door Danskonijn; 15 november 2004 om 16:46.
  #6  
Oud 15 november 2004, 16:54
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Tot ontwikkelaars stoppen met het ontwikkelen van nieuwe software omdat het niet meer rendabel is, de tweedehands Palm markt sterk afneemt, je alle accessoires uit exotische oorden moet importeren, het aantal modellen per jaar sterk afneemt en de prijs sterk toe, je huidige model door de impopulariteit nauwelijks meer iets waard is, impopulair want de compabiliteit met andere electronica laat zwaar te wensen over (phonedrivers?) en ga zo maar door.
Helemaal mee eens!
  #7  
Oud 15 november 2004, 17:28
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Dataviz (één van de grote in PalmOS-land) kondigde net een nieuwe sync-suite voor email aan. Ze beginnen echter met een Symbian en Java versie. PalmOS komt later ook nog...
Ook andere ontwikkelaars die een paar jaar geleden alleen voor palmOS schreven hebben er nu andere markten bij.

En inderdaad, bij de gedachte om te kunnen kiezen uit 256 verschillen PPC modellen, draait m'n maag om.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #8  
Oud 15 november 2004, 17:53
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat me opvalt aan de PDAthoughts article van Shaun is dat hij voornamelijk vanwege de wireless opties is overgestapt op PPC. Normaal PIM gebruik hoor ik hem niet zo lyrisch erover te zijn. Veel mensen surfen en e-mailen meer met een device, en eerlijk is eerlijk: dat gaat vaak niet zo van een leien dakje op een PalmOS device, vaak niet zo makkelijk als met een PPC.
__________________
FoleoCentral.com
  #9  
Oud 15 november 2004, 18:04
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Veel mensen surfen en e-mailen meer met een device, en eerlijk is eerlijk: dat gaat vaak niet zo van een leien dakje op een PalmOS device, vaak niet zo makkelijk als met een PPC.
Met de wat oudere gsm's gaat het meestal prima. Maar als ze geen drivers voor de nieuwere gsm's meer uitbregen, schiet het inderdaad niet echt op .
Maar als het eenmaal werkt is er niks te klagen. Nou ja, misschien dat je standaard geen msn-programma bij welke palm dan ook krijgt.
  #10  
Oud 17 november 2004, 13:22
Dataforger Dataforger is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeffrey
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 12 augustus 2001
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Citaat:
Op 15-11-2004, om 16:43 heeft Danskonijn dit gezegd in bericht #5
Tot ontwikkelaars stoppen met het ontwikkelen van nieuwe software omdat het niet meer rendabel is, ...
Dit is nu al een beetje aan het gebeuren. De ontwikkelaar van Sunrise is al gestopt met de ontwikkeling van zijn PalmOS viewer, zie: http://laurens.typepad.com/sunrise/2...n_palm_os.html.
Reden is dat hij geen toekomst ziet in PalmOS. Hij richt zijn pijlen voorlopig op Pocket PC.

Jeffrey
__________________
Jeffrey
Auteur van Saldo en Kenteken.
  #11  
Oud 17 november 2004, 17:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik voel me net alsof ik in een potje Risk zit en ik heb straks alleen Australie nog over met een handjevol legers.
__________________
FoleoCentral.com
  #12  
Oud 17 november 2004, 18:12
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Op 15-11-2004, om 17:28 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #7
En inderdaad, bij de gedachte om te kunnen kiezen uit 256 verschillen PPC modellen, draait m'n maag om.
Ik zou haast willen zeggen...kiezen uit 256 bijna identieke verschillende PPC modellen
  #13  
Oud 13 december 2004, 07:44
EricG4
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 15-11-2004, om 16:04 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #3
Eindelijk! Nu zit ik tenminste weer in een minderheidsgroepje, dus niet zo mainstream
Ik wil graag een goed werkend apparaat. Ik ben overtuigd Palm- en Applegebruiker, maar enkel en alleen omdat ik het fijne apparaten vind, niet omdat ik "niet-mainstream" wil zijn.
Als dat je doel is, niet beinvloed willen worden door de meerderheid, dan schiet je aan dat doel voorbij. Want juist door bewust "niet mainstream" te kiezen laat je je keuze dus wel beinvloeden door wat de rest doet, en maak je geen keuze op basis van wat je zelf wilt. (jee, 't is pas 7.43 uur, wat ben ik diep zo vroeg op de morgen )
  #14  
Oud 13 december 2004, 17:00
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Ik wil graag een goed werkend apparaat. Ik ben overtuigd Palm- en Applegebruiker, maar enkel en alleen omdat ik het fijne apparaten vind, niet omdat ik "niet-mainstream" wil zijn.
Was de grijnzie (soort smiley) in het bericht even aan je aandacht ontsnapt?
  #15  
Oud 13 december 2004, 17:56
EricG4
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

't Was ook wel heel vroeg...
  #16  
Oud 13 december 2004, 18:28
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Op 13-12-2004, om 17:00 heeft rudyheidenis dit gezegd in bericht #14
Was de grijnzie (soort smiley) in het bericht even aan je aandacht ontsnapt?
En jawel: Rudy heeft zojuist een nieuw woord toegevoegd aan het toch al dikke internet-woordenboek: de grijnzie

grijn~zie: (m/v) lachend gezichtje dat veel gebruikt wordt op websites en in chatboxen. Bestond orgineel uit lettertekens en tegenwoordig als een plaatje
Komt in vele varianten voor.
Engelse vertaling: smil~ey



Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023