Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > TouchPad

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 augustus 2013, 00:16
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
ZIGGO Wifi Spots

weet iemand hoe men dit kan instellen op de HP Touchpad en HP Veer?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 augustus 2013, 02:46
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ehm, wat werkt er nu niet dan? Kan je dit niet als WiFi netwerk selecteren?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 augustus 2013, 07:57
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
Wifi netwerk selecteren gaat wel

ik vul dan benutzername in met Kennwort en dan krijg ik een melding : Sie benötigen ein Sicherheitszertifikat, um auf dieses Netzwerk zuzugreifen. Wenden Sie sich an den Netzwerkadministrator.

ik heb schijnbaar nodig: WPA2-Enterprise met als beveiligingsmethode PEAP-MSCHAPvs2
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 augustus 2013, 08:46
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selder Ronald Bekijk bericht
ik vul dan benutzername in met Kennwort en dan krijg ik een melding : Sie benötigen ein Sicherheitszertifikat, um auf dieses Netzwerk zuzugreifen. Wenden Sie sich an den Netzwerkadministrator.

ik heb schijnbaar nodig: WPA2-Enterprise met als beveiligingsmethode PEAP-MSCHAPvs2
WPA2 met PEAP is de beveiligingstechniek, niet het certificaat. Deze beveiligingsmethode werkt met een certificaat welke wel of niet op je TouchPad aanwezig is. Zo'n certificaat kan je eventueel handmatig toevoegen met een beetje knutselen.

Waar voer je overigens je gebruikersnaam en wachtwoord in? Als je het netwerk selecteert? Of pas na selectie via een soort Hotspot login pagina? Als het het eerste is, kan je misschien de beveiligingsmethode zelf kiezen door via de WiFi preferences het netwerk te selecteren (en dus niet via het snelkeuze menu rechtsboven). Of dat het certificaatprobleem verhelpt weet ik niet.

Een certificaat toevoegen is wel te doen als je weet welk certificaat het is. Het makkelijkste is om dan met een Linux/Windows/Mac computer aan te melden en bij de verbindingsinstellingen te kijken welk certificaat gebruikt wordt. Vervolgens kan je in Chrome of Firefox een kopie van dat certificaat exporteren. In Firefox werkt dat zo: ga naar Options (Mac: Preferences), dan het Advanced tabblad, vervolgens het Encryption (sub)tabblad. Kies dan voor View Certificates. Vind het goede certificaat (vermoedelijk in de lijst met Authorities). Selecteer het en klik op Export. Van de types moet je X.509 (DER) hebben. Sla dit op en zorg dat het de extensie .cer heeft (standaard krijgt het op een Mac of Linux systeem geen extensie).

Het cer bestand moet je vervolgens via USB-modus op je TouchPad zetten in de root (dus niet in een folder of iets). Vervolgens moet je het installeren op de TouchPad door Device Info te openen, en dan in het menu de Certificate Manager te openen (tenminste, zo werkt het op de Pre3). Voeg vervolgens je certificaat toe (welke als het goed is gevonden wordt).

Ik heb zelf tien dagen terug gedaan voor een ander doel, vandaar dat ik het nog weet. In dat geval werkte het overigens niet, maar dat heeft misschien een andere oorzaak.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 augustus 2013, 23:51
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
De Touchpad is gelukt

Bij de HP Veer kan ik de instellingen niet wijzigen aangezien ik WPA2-Enterprise, met als beveiligingsmethode PEAP-MSCHAPvs2 moet kunnen instellen, bij de Touchpad kon ik PEAP instellen. Bij de Veer lukt me dit niet
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 augustus 2013, 05:46
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selder Ronald Bekijk bericht
Bij de HP Veer kan ik de instellingen niet wijzigen aangezien ik WPA2-Enterprise, met als beveiligingsmethode PEAP-MSCHAPvs2 moet kunnen instellen, bij de Touchpad kon ik PEAP instellen. Bij de Veer lukt me dit niet
Dus op de TouchPad is het wel gelukt? webOS 2 of lager biedt inderdaad geen mogelijkheid om iets aan een WiFi verbinding in te stellen, dat is dus simpelweg einde verhaal. Voor zover ik weet is er geen oplossing voor, of je moet goed thuis zijn in het aanpassen van Linux. Daar eindigde mijn verhaal twee weken terug ook.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 augustus 2013, 09:15
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
Pech hebben dus

Jammer dat wij Web Os gebruikers de dupe zijn van alles, ik mis Palm want HP heeft alles de vernieling ingeholpen, in ieder geval bedankt voor de goede adviezen. Een heel fijn weekeinde
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 augustus 2013, 13:38
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selder Ronald Bekijk bericht
Jammer dat wij Web Os gebruikers de dupe zijn van alles, ik mis Palm want HP heeft alles de vernieling ingeholpen, in ieder geval bedankt voor de goede adviezen. Een heel fijn weekeinde
Nou, dit gebrek aan instellingen mag je volledig op conto van Palm schrijven. webOS 2 was al uit voordat HP kwam webOS 3 kreeg de extra netwerkmogelijkheden overigens pas met versie 3.0.4.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 augustus 2013, 13:40
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
begrijpelijk

Ben benieuwd wat de toekomst ons brengt aangezien ik geen fan ben van Android en ook niet van Apple of Blackberrie stel ik me tevreden met mijn HP gadgets
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023