Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 17 juni 2004, 13:07
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Ik geef je een redelijke kans met Rolith Glass fix (spuitbus). Dit is een of ander wondermiddel wat ik al 20 jaar gebruik. Met name voor beeldschermen (het werkt 10x beter dan Glassex, wat ik maar rommel vind), maar ook een toestenbord met erg vuile toetsen is in no time weer nieuw. (of de binnenkant van de voorruit van je auto... is ook zo'n drama om die helemaal goed te krijgen).

Ik heb nu nog een Palmx IIIx (volgende week een TH55 ) en ga als volgt met het scherm om (zie ook www.xs4all.nl/~rmb en kies Palm help).
Op het graffiti-vlak heb ik de bekende Scotch/3M tape. Daarnaast smeer ik over het *hele* scherm een zeeeer dun laagje siliconenvet (goede DHZ-zaak heeft het). Echt *heel* dun. Ik smeer dat met de vinger erop (ook op de tape). Je pen glijdt dan werkelijk heel glad over het scherm. Mijn scherm is hierdoor, ondanks jarenlang intensief gebruik (ook van het niet-Graffiti-deel), volkomen krasvrij, maar ik veeg wel geregeld met mijn duim het scherm even schoon (en verdeel zo het nog aanwezige siliconenvet opnieuw). Eens in de paar weken doe ik een heel klein beetje nieuw vet op het scherm.
Als de tape doorgesleten raakt (maanden) of als ik met het pennetje een keer achter de rand van de tape blijf hangen (heel af en toe), haal ik de tape eraf en maak dan het hele scherm schoon met die Rolith smurrie. Je hoeft *niet* hard te drukken, afvegen is genoeg en het scherm is werkelijk weer als nieuw.

Hoe ik het met mijn toekomstige TH55 ga doen, weet ik nog niet, want daar kun je moeilijk tape op het scherm gaan plakken en die schermprotectors lijken me erg dik (wat de gevoeligheid beinvloedt). Wellicht ga ik alleen het siliconenvet gebruiken....

Groetjes, Remco
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #22  
Oud 17 juni 2004, 13:14
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Ik heb nu een Brando Screenprotector op mijn TH55 zitten, maar vind het meer dan meevallen wat schermgevoeligheid betreft. De schermgevoeligheid van de TH55 is volgens mij behoorlijk hoog. Met de protector erop, wordt dit nauwelijks minder.
Dit in tegenstelling met mijn NR70V. Daar heb ik ook een tijdje een screenprotector op gehad, maar hierdoor ging duidelijk de nauwkeurigheid van het aanraken achteruit. (Vooral aan de zijkanten en bij het tappen op kleine checkboxen. Dan moet je veel harder tappen of net iets ernaast).

Peter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023