Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 mei 2005, 21:12
Timo
Guest
 
Berichten: n/a
2 palms op 1 mac

Wie kan mijn helpen.

Ik heb sinds kort een palm T3 en een IIIC.
de 2 hadden de zelfde naam naar nu heeft de IIIC een andere naam gekregen d.m.v. een harde reset .
de IIIC kan ik synchroniseren met mijn mac maar de T3 niet.
Ik krijg een foutmelding dat de gebruikersnaam al in gebruik is door een andere handheld en dat 2 handhelds met dezelfde naam niet op computer kunnen.
foutmelding 1011
Volgens mijn heb ik een naam veranderd en snap niet hoe het nu verder moet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 mei 2005, 00:38
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik zou de Palmdesktop opnieuw installeren en daarbij direct even de laatste versie meepakken. Vergeet daarbij niet na de reguliere deïnstallatie de achtergebleven mappen weg te halen, want anders blijven de backups gewoon staan.
Mocht je niet zeker zijn van de data op je pda's dan zou je voor het verwijderen nog een kopie kunnen maken van de backupmappen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 mei 2005, 10:32
Timo
Guest
 
Berichten: n/a
Dank je koekiemonster,

ik heb de palmdesktop al opnieuw geinstalleerd en ge deinstalleerd, maar weet jij waar ik de backups kan vinden van de palm's want ik hoop dat het daar mis gaat.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 mei 2005, 12:11
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Misschien dat er in de voorkeurenmap nog een PalDesktop gerelateerd bestand staat.

De melding die je krijgt duidt echter meer op een HotSync-ID probleem. Beide palms moeten een verschillende naam hebben, maar als je ze al eens per ongeluk dezelfde naam hebt gegeven en (na elkaar) gehotsynct hebt zijn je Palms dusdanig "in de war" dat alleen een harde reset (van een van de Palms) helpt. Naast de HotSync naam gebruikt Palm Desktop namelijk ook een interne HotSync ID, die niet zomaar te wijzigen is. 2 Palms met hetzelfde ID gaat niet. Het wijziging van de Hotsync naam heeft geen invloed op de Hotsync ID, een harde reset wel.
Doe een harde reset , ga HotSyncen en zorg ervoor dat aan je lege Palm een nieuwe Hotsync naam gehangen wordt (Hotsync vraagt er zelf om).
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 mei 2005, 17:05
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
maar weet jij waar ik de backups kan vinden van de palm's
Het standaard pad is C:\Program Files\Palm\{Hotsyncnaam}.

Het verstandigst is om deze map te verplaatsen, niet weg te gooien. Het kan zijn dat je de bestanden eruit nog nodig hebt.
Echter, als je de Palm Desktop met succes geïnstalleerd hebt de inmiddels aangemaakte map "{Hotsyncnaam}" niet vervangen door de map die je ergens anders op je computer hebt staan. Hoogstens individuele bestanden vervangen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 mei 2005, 15:49
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Waar vind ik C: op een Mac?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 mei 2005, 17:54
Timo
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt iedereen,

Ik heb een deinstallatie gedaan en toen op de computer gezocht naar palm op mijn harde schijf en alles eraf gegooid en toen alles opnieuwe geinstalleerd en het werkt nu.
nu alleen nog kijken of ik de twee palms in 1 agenda krijg zodat ik ook de agenda van mijn vrouw krijg en omgekeerd.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 mei 2005, 20:26
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Waar vind ik C: op een Mac?
Verstokte Windows-gebruikers hè . Maar ik heb wel een iPod!

Citaat:
nu alleen nog kijken of ik de twee palms in 1 agenda krijg zodat ik ook de agenda van mijn vrouw krijg en omgekeerd.
DualDate. Misschien dat je ook nog wel wat kunt met iCal. Maar daar moeten de mede-maccers je maar suggesties over geven.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 mei 2005, 21:42
CenoByte
Guest
 
Berichten: n/a
Geef de beide apparaten altijd een andere naam en kies vervolgens in het iSync menu "Stel apparaat opnieuw in". Alle data (contacten, adressen, todo) wordt nu vanaf de Mac naar je Palm geupload.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023