Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 juli 2011, 20:14
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
Facebook Kalender fout in tijd

Als ik op Facebook een kalender event maak dan geeft hij na synchronisatie een heel andere tijd aan op mijn Palm Pre iemand tips om dit op te lossen???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juli 2011, 20:53
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Wat bedoel je met een heel andere tijd? Kijk eens naar de ingestelde tijdzones, zowel bij Facebook als voor je webOS toestel.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 juli 2011, 21:07
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
Bij mijn Palm stond die op Parijs heb hem verandert naar Amsterdam maar hoe stel je dat in bij Facebook???
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 juli 2011, 09:46
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
is bij mij ook hetzelfde, bij iedereen denk ik btw, is wel irritant maar ik heb er mee leren leven.. FB events komen altijd 9h te laat....
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 juli 2011, 14:34
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d age Bekijk bericht
is bij mij ook hetzelfde, bij iedereen denk ik btw, is wel irritant maar ik heb er mee leren leven.. FB events komen altijd 9h te laat....
Ik denk dat je dat niet direct kan instellen, wellicht dat het één en ander afhankelijk is van je instelling van locatie (Profile -> Basic Info -> Current location). Maar negen uur verschil klinkt wel als een tijdzone probleem (VS west kust, PST versus centraal Europees, CET).

Ik heb het nog even geprobeerd m.b.v. een test event in Facebook en de emulator: yup, het is gewoon de tijdzone. Stel je webOS toestel in op bv. Los Angeles qua tijdzone en de Facebook events verschijnen op de correcte tijd. Maf is dat webOS 3 je events slechts 8 uur verschuift i.p.v. de 9 die webOS 2 doet.

Het probleem is, zo leert een rondgang op internet me, bekend bij HP maar zij stellen dat het feitelijke probleem ligt in de manier waarop Facebook z'n events bekend maakt. Simpel gezegd: Facebook ondersteunt geen tijdzones (California is het centrum van het heelal en iedereen woont binnen een uur daarvandaan of bestaat niet ). HP wil dus niet iets gaan patchen (wat overigens makkelijk zou kunnen) als het probleem elders ligt. Persoonlijk vind ik dat HP zich maar moet schikken naar Facebook, uiteindelijk doet de Facebook app het wel gewoon correct (en die is ontwikkeld door HP zelf).

Maar misschien is er wel een homebrew patch? Uiteindelijk komt het erop neer dat alle Facebook events PST tijdzones hebben en je weet de eigen tijdzone, verschil berekenen, klaar.

Zie webOS-internals voor een meer diepgaande bespreking. O, dit is de originele pagina met een idee voor een patch.

Laatst gewijzigd door domo; 23 juli 2011 om 14:45.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 juli 2011, 21:02
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
Het klopt wel dat je de tijd verandert naar Los Angeles alleen de tijd op de Palm Pre wordt dan ook die van Los Angeles, hoe los je dit dan weer op????
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 juli 2011, 14:10
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selder Ronald Bekijk bericht
Het klopt wel dat je de tijd verandert naar Los Angeles alleen de tijd op de Palm Pre wordt dan ook die van Los Angeles, hoe los je dit dan weer op????
Tja, je kan natuurlijk bij Date & Time handmatig de tijd aanpassen (als je de Network time optie uitschakelt). Ik heb even gekeken en dan komen de Facebook events inderdaad uit op de goede tijd. Maar allerlei andere dingen zouden mis kunnen (moeten) gaan, zoals Google Calendar en Exchange afspraken. Dus het lijkt me een onhandig lapmiddel.

Ik denk dat zoiets allang opgelost zou zijn als de webOS makers in een andere tijdzone dan Facebook hadden gewoond

Overigens bedenk ik me net dat er omweg mogelijk is: Facebook events automatisch importeren in Google Calendar en dat vervolgens syncen met je webOS toestel. Als je Google Calendar gebruikt is dat een optie om te proberen. Uiteindelijk zijn Facebook events toch read-only en kan je niets wijzigen in webOS (tenzij je het doet via de Facebook app (gok ik)). Zie ook de tekst hier, want het is niet perfect... Google Calendar heeft min of meer hetzelfde probleem als webOS: gokken van de tijdzone. Mogelijke oplossingen daarvoor zijn er ook: zie hier (neemt de Facebook events feed en past de tijdzones aan).

Het is grappig dat het probleem zo simpel is en de oplossing eigenlijk ook, maar dat zoiets toch niet eenvoudig verholpen is.

Laatst gewijzigd door domo; 24 juli 2011 om 14:25.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023