Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 juli 2007, 22:30
MeWally MeWally is offline
Forumbikkel
Voornaam: Walter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 19 september 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 110
Stuur een bericht via Skype™ naar MeWally
T|T3 en MacBook sync (1e sync :D -> :S)

Heel veel discussies heb ik al gelezen over het synchroniseren van een Palm OS apparaat met Mac OS X...
Echter ik heb al aardig wat geprobeerd en weet nu niet meer wat ik moet doen.

Vorige week een schone MacBook gekregen en vervolgens Palm Desktop geinstalleerd. Ik voerde een eerste HotSync uit met BT waarbij de verbinding ok was. De sync duurde alleen heel lang omdat alle data van de Palm nog naar de Mac gekopieerd moest worden omdat dit de eerste keer was...

Daarna nog een keer met een USB-draadje geprobeerd en nu lukt het niet meer.

Hoe kan ik nu helemaal weer opnieuw beginnen en Palm Desktop (+PREFS!!!) deïnstalleren??
Ik heb dit al meerdere malen geprobeert via de unistaller van Palm Desktop maar wanneer ik het boeltje weer installeer zijn het nog altijd dezelfde preferences!

Hopelijk wil iemand mij even bijstaan om dit voor elkaar te krijgen. Ik denk dat ik er daarna zelf wel uitkom wat betreft iSync.

groeten van Walter
__________________
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 juli 2007, 12:48
jemmie
Guest
 
Berichten: n/a
De prefs van de gebruiker worden volgens mij standaard in de home folder van de gebruiker opgeslagen en in de biliotheek van de gebruiker.
Deze worden niet verwijdert met een uninstall en zullen dus handmatig moeten worden verwijdert.
[SIZE=2][/SIZE]
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 augustus 2007, 19:14
MeWally MeWally is offline
Forumbikkel
Voornaam: Walter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 19 september 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 110
Stuur een bericht via Skype™ naar MeWally
weer terug

Ben inmiddels terug van vakantie en heb weer het een en ander geprobeert maar nog steeds krijg ik mijn Palm TT3 niet gesynct...

Waar ben ik nu achter gekomen:
-Wanneer ik hotsync via de kabel (cradle of hotsynckabel) gebeurt er helemaal niets. (zowel starten vanaf de palm als de hard-button)

-Wanneer ik probeer een bluetooth hotsync uit te voeren blijft deze hangen bij "establising connection"(mac) en Identifying user (Palm). Ik druk hiervoor op de knop in het hotsyncmenu op de Palm. Bij connections heb ik een profiel aangemaakt "Mac Bluetooth" met standaard instellingen als:

connect to: PC
via: Bluetooth
Device: mijn MacBook

in de details-box staat de speed op 115.200 bps en Flow Ctl is automatisch.

Ik snap er helemaal niets van...er moet toch een mogelijkheid zijn om simple mijn Palmpje te kunnen hotsyncen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Het kopen van de extra software "the missing sync..." sluit ik even uit als optie aangezien ik liever zo min mogelijk geld hieraan uitgeef.

Wellicht kan iemand mij alsnog helpen met mijn probleempje? Ik ben diegene er enorm dankbaar voor.

groet van Walter
__________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 augustus 2007, 19:25
jemmie
Guest
 
Berichten: n/a
Heb je alle prefs verwijdert, uit zowel de home folder als de bibliotheek?

Dus ook alle verborgen files.

Laatst gewijzigd door jemmie; 19 augustus 2007 om 19:31.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 augustus 2007, 19:33
MeWally MeWally is offline
Forumbikkel
Voornaam: Walter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 19 september 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 110
Stuur een bericht via Skype™ naar MeWally
prefs verwijderd

dit heb ik idd gedaan. Ook heb ik daar gekeken voor prefs van Isync.
Ik ben echt een beginner met Macintosh maar ligt het niet aan de aansturing van de poorten of iets dergelijks... Uiteindelijk is het denk ik ook belangrijk dat de users kloppen. Ik heb via de installatie precies dezelfde user ingevoerd als die op mijn Palm bekent is.
__________________
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 augustus 2007, 19:47
jemmie
Guest
 
Berichten: n/a
Kun je wel via bluetooth je pam vinden?

Ik ben vandaag niet in de gelegenheid om mijn T3 opnieuw aan te maken op de mac, maar morgen of overmorgen zal ik de siuatie nabootsen om te kijken of ik je verder kan helpen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 augustus 2007, 21:37
MeWally MeWally is offline
Forumbikkel
Voornaam: Walter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 19 september 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 110
Stuur een bericht via Skype™ naar MeWally
bt pairing

Ha jemmie,

snelle reacties!! Ik begrijp dat jij ook met een Mac werkt en gewoon met de PalmDesktop - Hotsync kunt synchroniseren?
Mocht je in de gelegenheid zijn om dit eens te testen/nabootsen dan zou ik dat heel fijn vinden!

Wat betreft de BT. Palm is goed gepaired met de MacBook en kunnen elkaar beide vinden. Enkel bij een poging tot hotsyncen gebeurt er iets op mijn MacBook in de vorm van het Hotsync-venstertje dat blijft hangen bij "establishing connection".

Het kan bij Mac OS niet zo zijn dat er door de installatie van PalmDesktop, het een en ander is veranderd in de configuratie van usb poorten of iets dergelijks?

groet van Walter
__________________
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 augustus 2007, 20:47
jemmie
Guest
 
Berichten: n/a
Was ik weer.
Eigenlijk sync ik nooit meer met mijn iBook, ik heb meerdere computers en sync tegenwoordig met exchange via een windows machine.

Maar om op jouw probleem terug te komen.

Ik neem aan dat je de laatste updates van OSX heb geinstaleerd en werk met de laatste palm desktop welke geschikt is voor de T3. En dat je beheerder ben op de macbook?

Het is volgens mij verstandiger om voor de eerste sync een usb kabel te gebruiken ipv Bluetooth, dit is mijn ervaring,

Inmiddels heb ik palm desktop op mijn iBook gezet. Bij de installatie vraagt hij om een user name om mee te syncen. Deze wizard kun je ook gewoon negeren en afsluiten. Bij de eerste sync zal de user name gepakt worden welke op de palm bekend is.

Is de macbook geheel opnieuw geinstalleerd toen jij hem kreeg, of alleen maar geschoond.

Je kunt nogal wat problemen oplossen door de volume bevoegdheden te herstellen, zeker als er eerder programma's niet goed of geheel zijn gedeinstaleerd.
Dit kun je doen door schijfhulp programma te starten, staat in hulprogramma's, en te kiezen voor de opstart schijf.

Wanneer je naar de user accounts ga bij systeemvoorkeuren en vervolgens kies voor tablad inloggen moet je minimaal de volgende twee items zien.

Palm desktop background
Transport monitor

Zulke standaard programma's hebben voorzover ik weet geen invloed op de werking van de poorten.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 augustus 2007, 09:05
MeWally MeWally is offline
Forumbikkel
Voornaam: Walter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 19 september 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 110
Stuur een bericht via Skype™ naar MeWally
Ha jemmie,

nou ik heb je bericht eens goed gelezen en al die puntjes uitgevoerd.
Mijn MacBook is brandnew van de nieuwste generatie en vanochtend kreeg ik nog een laatste update voor Airport.

Uiteraard probeerde ik als eerste te syncen met de kabels maar daar gebeurde niets. Later geprobeerd met BT en toen was er een reactie maar verder zonder resultaat.

Wat heb ik verder nog geprobeerd:
PalmDesktop weer gedeinstalleerd(plus alle bestandje verwijderd die bij Palm hoorden)
Die bevoegdheden herstelt via het schijfhulpprogramma (alleen wat flash-plugins waren niet helemaal ok.)
Vervolgens PalmDesktop weer geinstalleerd en er werd gevraagd naar een username om te hotsyncen. Ik kan hier nergens op cancel drukken o.i.d. maar wel op het kruisje. Ook na deze installatie is het mij niet gelukt om te hotsyncen.

Bij mijn account staan die twee elementen in het rijtje van "inloggen".

Ik heb nu even alles benoemd wat mij opviel. Ik weet niet of het allemaal tot een oplossing kan leiden... Eén ding vind ik belangrijk en dat is dat mijn Palm gebackupt wordt en dat ik mijn agenda desgewenst kan uitprinten mocht de belastingdienst er om vragen.

iig alvast bedankt voor de hulp.

grt van Walter
__________________
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023