Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 februari 2006, 15:11
Ruben__
Guest
 
Berichten: n/a
Question Hulp bij keuze

Beste forum leden,

na een aantal x mp3 spelers te hebben versleten heb ik het eigenlijk wel zo`n beetje gehad met die spelers, dus wil ik overgaan naar een pda vanwege de overige functies die mij wel aanspreken.

Dit zijn de doeleinden waarvoor ik de pda voornamelijk zal gebruiken:

- Muziek luisteren
- films/series bekijken (voor in de trein)
- als 'agenda'in gebruik nemen (voor school etc)

---

ja, ik weet het, ik zou voor de eerste twee functies ook een ipod kunnen aanschaffen en voor de derde een agenda in handen kunnen nemen, maar het beelscherm van de pda is volgens mij groter en qua connectiviteit is een pda ook veel handiger.

Voor muziek heb ik overigens ook niet zo heel veel ruimte nodig, misschien 500 mb, dit klinkt misschien weinig, maar ik wissel vaak de muziek van mn speler en de overige 30 gb op mn hd hoeft er ook echt niet op komen te staan =)

En de videos, nou een filmpje en misschien een aantal series...?


Ik dacht zelf aan de E2 en de T|X, heeft iemand misschien een idee welke het best bij mij zou passen?


met vriendeijke groet,

Ruben


----
ik weet niet of ik het in het goede topic heb geplaats, maar dit leek me de meest verwante.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2006, 15:20
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hallo, welkom bij de Palmclub

Beiden voldoen prima als voor je eerste en derde doel, al schijnt er bij de T|X soms ruis te horen te zijn. Dat zal per model verschillen vrees ik, dus als je kan even testen.

Het tweede, filmpjes kijken: de T|X heeft een breedbeeld scherm (als je 'm dwars legt tenminste) en dat scheelt natuurlijk flink. Bij de T|E zullen de zwarte balken boven en onder erg groot zijn. Tweede nadeel is de processor, die wellicht wat te langzaam is om normale DivX films af te spelen. Al kan je met verkleinen van het bestand e.d. dat probleem wel oplossen.

De T|X heeft natuurlijk ook WiFi, wat misschien leuk is. Ik weet niet of dat nuttig is. Je zal sowieso zelf moeten bepalen of de T|X voor jou de meerprijs waard is.

Overigens, een pda is over het algemeen fragieler dan een MP3-speler dus ik weet niet hoe je vorige spelers aan hun einde kwamen, maar bescherm de pda dan goed als het vanwege valpartijen enzo is.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 februari 2006, 15:22
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
>> koopadvies
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 februari 2006, 16:37
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Mijn advies...

Koop een mp3 om muziek te beluisteren... die zijn daarvoor gemaakt. PDA's zijn daarvoor niet gemaakt. Ik heb een TX en inderdaad er zit wat ruis op het geluid, maar ik stoor me er zeker niet aan, want om muziek te beluisteren heb ik een mp3-speler MUVO N200 van Creative 512MB.

Als je series wil bekijken... dan moet je inderdaad kiezen voor het bredere scherm, maar ook hier zit je weer met de ruis...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 februari 2006, 21:13
Ruben__
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de snelle reacties!


Na dit te hebben gelezen zal ik toch eerder voor de E2 gaan vanwege de ruis op de TX.

En dat van filmpjes kijken....dat is maar een extratje voor in de trein(delft naar groningen) en stel dat ik zin heb om een serie/film te bekijken voor in de trein zou ik evengoed mn laptop kunnen meenemen.

Het belangrijkste punt is eigenlijk "het geluid' in dit geval.

Ik zal `m dan voornamelijk gaan gebruiken voor muziek en notities oid.

en waarom de overstap: ik wil gewoon even iets anders proberen =)



nu nog even opzoeken wat het overgrote deel van de geluidskwaliteit van de e2 vindt

Bedankt!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 februari 2006, 21:35
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
LifeDrive doet alles wat je wilt en beter (geluid beter dan TX, schermgrootte beter dan E2). Misschien kun je ergens een tweedehands LifeDrive op de kop tikken?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 februari 2006, 22:52
Ruben__
Guest
 
Berichten: n/a
hmm, dat zou wel leuk zijn !

alleen heb ik niet zulke goede ervaringen met de mini hd`s in dit soort apparaten (mp3 verhaal :P)

anyway, ik ben ook bang dat als ik `m tweedehands koop en er is iets mee aan de hand dat ik gewoon hard de pineut ben. En nieuw is het ook geen optie, niet dat het te maken heeft met het financiele gebeuren, maar op het moment vind ik het zn prijs nog niet waard.

Ik heb voor mijzelf een maximum prijs van 350,- voorgesteld en dat vind ik wel voldoende eigenlijk.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 februari 2006, 23:01
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ruben, misschien dat er nog iets leuks in deze thread staat.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 februari 2006, 22:41
Ruben__
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023