Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 oktober 2005, 22:46
MRoubos
Guest
 
Berichten: n/a
Palm tungsten E2

Nu mijn Psion Revo de geest heeft gegeven, althans de batterij. Aangezien Psion geen PDA's meer maakt en kennelijk ook niet meer repareerd zijn de kosten dermate hoog 150 tot 200 euries, ben ik op zoek naar een nieuwe. Ik dacht aan de Palm Tungsten E2.

Nu las ik dat het een goed model is, alleen zit hier net zoals in mijn Psion de accu er vast in. En omdat nu de batterij stuk is moet ik dus een nieuwe aanschaffen.
Hebben jullie problemen ondervonden met de accu van de Palm Tungsten E2.

En ik heb nog een vraag, hoe zit het met het geheugen. Ik heb een race spelletje (V-Rally)voor de Palm en een oudere versie van Tom Tom Europe routeplanner (2001) hou ik dan nog genoeg ruimte over om wat foto's en MP3'tjes te kunnen gebruiken.
Als ik een trailer zou willen zien op de Palm zou ik beter af zijn met een snellere sd kaart of zou dat weinig uitmaken.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 oktober 2005, 23:31
Guusv's schermafbeelding
Guusv Guusv is offline
Senior lid
Voornaam: Guus
Model: Sony Clie PEG-UX50
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Locatie: Best
Berichten: 79
Een sd kaart aanschaffen moet zowiezo, je kan nl geen filmpjes, mp3tjes, etc op het interne geheugen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 oktober 2005, 15:23
Janzonderpunt
Guest
 
Berichten: n/a
Beste MRoubos,

Heb sinds een jaar de Tungsten T5. Die kan alles wat jij wil en waarschijnlijk meer. De opvolger komt volgende week uit. Zie hiervoor elders op Palmclub. Dit betekent dat de T5 waarschijnlijk met flinke kortingen te krijgen moet zijn. Hij is nu al "tijdelijk uitverkocht" op PDAshop.nl. Was destijds met de andere Tungsten modellen ook zo.

Ik hoop dat je hier mee wat geholpen bent,

Janzonderpunt
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 oktober 2005, 19:52
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Nu las ik dat het een goed model is, alleen zit hier net zoals in mijn Psion de accu er vast in. En omdat nu de batterij stuk is moet ik dus een nieuwe aanschaffen.
Een batterij heeft een aantal laadcycli waarbij de capaciteit als nieuw blijft. Zit je over dat aantal dan wordt de capaciteit langzaam minder. Maar je batterij zou toch zeker twee jaar goed moeten blijven, daarna schat ik dat de capaciteit met een derde terug loopt.

Citaat:
Ik heb een race spelletje (V-Rally)voor de Palm en een oudere versie van Tom Tom Europe routeplanner (2001) hou ik dan nog genoeg ruimte over om wat foto's en MP3'tjes te kunnen gebruiken.
Je hebt grote kans dat dat spelletje ontwikkeld is voor OS4 en niet werkt op OS5, het huidige besturingssysteem van alle PalmOS-handhelds.
TomTom Europe uit 2001 werkt zeker alleen maar op OS4. De huidige versie van TomTom, TomTom Navigator 5, is superieur aan de versie uit 2001 en werkt wel op een E|2.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 oktober 2005, 21:08
MRoubos
Guest
 
Berichten: n/a
Wat die batterij betreft, als die het maar doet, nu is het langzaam aan verslechterd, mij Psion viel eerst na een half uur uit (spelletje spelend) dan maar effe de stroom erop en dan kon ie weer verder zonder problemen. Dat is eigenlijk steeds erger geworden tot dat ie nu zelfs na het laden na een knop in te drukken al uitvalt. Op stroom doet ie het en dan brand het oplaadlampie en als ik de stroom eraf haal geeft hij ook aan dat de Batterij vol is en in goede staat tot dat ie afslaat en soms zelfs gereset is.

Het groote voordeel van de Palm tungsten E2 is dat ie alle gegevens bewaard


Wat betreft de software die zou niet werken op mijn toekomstige palm, das jammer maar mijn software voor de Psion kan ik samen met mijn psion de scradder in lazeren dan kan dit er ook nog wel bij, goed nieuws voor Psion ( geintje natuurlijk dat ding heeft me destijds iets van 1100 gulden gekost )

Ik weet niet meer hoe het progje heette maar het verwijderde achtergebleven gegevens. Als je bijvoorbeeld aan het einde van de maand de bezem door je agende haalde bleven er stukjes gegevens achter en als je dat progje erdoor haalde schoonde hij achtergebleven gegevens op.

Bestaat er zo'n soort progje voor je Palm of is dat niet nodig?

Laatst gewijzigd door MRoubos; 08 oktober 2005 om 21:21.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 oktober 2005, 21:55
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Eigenlijk is het niet nodig, maar Uninstall Manager is zo'n programma.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 oktober 2005, 23:18
MRoubos
Guest
 
Berichten: n/a
OK, nu nog effe sparen en dan kopen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023