Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 november 2005, 09:28
vosss
Guest
 
Berichten: n/a
Probleem met LifeDrive en grote mailbox

Hallo,

Ik zit heir met een Palm LifeDrive en loop tegen het volgende probleem aan:

Ik gebruik Lotus Notes 6.5.3, heb een hele berg folders onder mn inbox en inclusief alle attachements is mn mailbox ruim 2GB groot.

Nou dacht ik, mooi, die LifeDrive heeft een 4GB harde schijfje erin, what could possibly go wrong!?

Probleem is dat standaard de synchronisatie alle attachements op de 4GB zet, maar de mailtjes zelf gewoon in het 64MB systeemgeheugen. Hartstikke leuk, maar zonder de attachements is mn mailbox een heel stuk groter dan 64MB, met als gevolg dat tijdens een volledige hotsync mijn LifeDrive gewoon vastloopt en telkens opnieuw blijft booten.

Het geheugen duwt ie dus helemaal vol, en met de 4GB doet ie niks. Ja wat attachements neerzetten ja, maar dat is helemaal niet wat ik wil.

Ik wil mijn complete mailbox, inclusief alle folders en alle attachements meenemen op mn LifeDrive; dus hij moet gewoon alles syncen naar het harde schijfje en niet de helft naar het systemmemory!

Ik heb half internet al afgestruint op zoek naar een antwoord, op diverse palmforums mn vraag gepost, maar niemand schijnt te weten of dit uberhaupt mogelijk is.

Het zou toch te gek voor woorden zijn om een Palm te maken met 4GB, die je vervolgens alleen kan gebruiken voor wat mp3tjes op te zetten, of wat foto's of filmpjes, of meer van zulks soort flauwekul?!

Ik wil gewoon mijn 2GB mailbox compleet op dat ding hebben. Klaar. Niet meer, niet minder.

Anyway, ik heb met Versamail geprobeerd, met Intellisync, mNotes, PDASync en nog een paar andere. Nergens zie ik een optie om te kiezen waar mijn mail naartoe gesynched moet worden?!

Iemand tips, of wellicht is hier wel iemand die weet of dit gaat en zoja hoe dan?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 november 2005, 10:50
vosss
Guest
 
Berichten: n/a
Ook mooi.

Net geregistreerd bij Palm; nummer gekregen waarmee ik 60 dagen recht heb op support.

Bellen met Palm Nederland.......15 minuten in de wacht gestaan, krijg je dan te horen:

"Nee meneer, sorry, wat u wilt dat gaat niet helaas. Wij raden u aan om een extra geheugenkaart te kopen"

Lekker dan; in de brochure staat anders wel letterlijk het volgende:
[q]
4 GB aan schijfruimte voor gelijktijdige opslagvan:
300 liedjes
1000 foto's
2,5 uur aan videofilms
1200 Office-documenten
10.000 contactpersonen
10.000 afspraken
20.000 e-mails
50 spraakmemo’s[/q]

Dat is dus gewoon NIET waar.
Valt me behoorlijk tegen van Palm; en ja dat was een understatement
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 november 2005, 12:08
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Versamail kan mail niet van een SD-kaart lezen. Chattermail bijvoorbeeld wel, dus misschien is dat een oplossing.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 november 2005, 20:13
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Hopen dat dat werkt, Bram. Natuurlijk wel belachelijk dat ze zo adverteren met de LifeDrive terwijl ie dat out of the box niet kan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 december 2005, 09:29
R23
Guest
 
Berichten: n/a
Met versamail kan het wel, deze slaat in ieder geval de attachements op de HD van de Lifedrive
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 december 2005, 09:40
vosss
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R23
Met versamail kan het wel, deze slaat in ieder geval de attachements op de HD van de Lifedrive
Dat zeg ik toch.......de attachements ja.
Maar met een mailbox van ruim 2 gieg kan je zelf toch ook wel voorstellen dat alleen de mailtjes zelf, zonder attachements, een heel stuk meer is dan de standaard 64MB die in de lifedrive zitten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 december 2005, 10:58
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Heb je Chatteremail inmiddels al geprobeerd? Die kan namelijk de mailbox bestanden wel op de kaart (en hopelijk dus ook HD opslaan).

http://www.chatteremail.com
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 december 2005, 23:20
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
en wat gebeurd er als je mnotes op de lifedrive installeert in de map applications ? (Heb dat zelf nog niet geprobeerd)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023