Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 augustus 2004, 09:41
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Review: SENA-case voor de CLIE TH55

Remco Bruijne heeft na lang aarzelen besloten om de Sena-case voor zijn TH55 aan te schaffen. Hij schreef er voor jullie een review over!

http://www.palmclub.nl/reviews/acces...ses/sena_th55/

Thanks Remco!

- jp
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 augustus 2004, 13:20
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Ook ik gebruik deze case en ben er zeer tevreden over.

Als toevoeging aan de overigens uitstekende review:
Een klein minpuntje is het ontbreken van een uitsparing voor de wristrap (deze heeft het leven van mijn Palm al meerdere malen gered, vandaar dat ik deze laat zitten) wanneer je de Palm vasthoudt aan de rap "snijdt" het touwtje in de case en trekt deze de case omhoog, waardoor extra slijtageplekken kunnen ontstaan in het toch al redelijk kwetsbare dunne stukje leer.
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 augustus 2004, 00:48
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Scherp opgemerkt, zeg... Ik ga dit in elk geval aan Sena melden... Niet dat ze deze case nog zullen gaan aanpassen, maar ze kunnen het voor volgende cases van andere PDAs onthouden.

Remco
(PS: bedankt voor het compliment)
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 maart 2005, 19:53
TLM
Guest
 
Berichten: n/a
Kan men de Sena cases ook ergens in België of Nederland bestellen?


TLM
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 maart 2005, 18:19
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Hallo,

Volgens mij is SENA in NL en BE niet verkrijgbaar. Helaas zit je dus aan betrekkelijk hoge verzendkosten vast .

Ik moet wel zeggen dat de case die ik voor mijn Clie gebruik, zeer mooi blijft, terwijl ik me nog geen meter verplaats zonder het ding bij me. Duur maar bijzonder goede kwaliteit.

Remco
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 maart 2005, 23:29
TLM
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt Remco, het is inderdaad een flinke hap die erbij komt voor de verzending.

Maar 'k vermoed dat het me niet zal spijten. En m'n PDA 'naakt' laten meereizen ... nee dat zie ik niet echt zitten


TLM
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 september 2007, 17:32
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Hmmm, *jaren* na mijn review kom ik dit bericht weer tegen en ik gebruik nog steeds ELKE dag diezelfde TH55 in diezelfde Sena case. Ik lees mijn boeken op vakantie vanaf die TH55, heb al mijn zakelijke info erin, maak snapshotjes, enz, enz.

En het verrassende is, dat die SENA case er nog perfect uitziet. Er zijn geen stiksels losgegaan, op de plaats waar de flap scharniert zie je geen slijtage alleen is een uiterste punt van de voorflap licht beschadigd door een val.

De twee dunne strookjes leer, waar de 'onderkant' (bij de connector) in hangt, zijn ietsje uitgerekt. Door een klein stukje schuimplakband aan de binnenkant te plakken zit alles weer precies op zijn plaats.

Echt verbazend want die case gebruik ik dus al jaren dag in dag uit. Kortom: voor duurzaamheid alsnog gewoon 5 sterren.


Ook de valproef heb ik 3 keer uitgevoerd (1x op straat) maar niets aan de hand, dus mijn vertrouwen in deze case is 100%

PS: de reden om deze thread waar op te rakelen is natuurlijk niet om mensen te motiveren om deze case te kopen (wie heeft er nu nog een TH55 en zoekt een case), maar het leek me correct. Bovendien zegt deze case waarschijnlijk iets over de algemene kwaliteit van Sena cases. Ik heb overigens geen binding / relatie met, of belang bij, Sena
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all

Laatst gewijzigd door remco; 13 september 2007 om 17:32. Reden: typo
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 september 2007, 17:42
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Leuk zeg.

De TH55 is veruit de beste Palm die ik ooit heb gebruikt. Dat ding was gewoonweg bijna perfect. Gek genoeg had ik er nooit een case omheen, maar gelukkig ook nooit laten vallen. En met de krasjes op de klep viel het echt mee. Had wel altijd het polsbandje eraan vast.

En jee, jij bent usernr. 19 van de Palmclub. Echt vanaf het prille begin erbij.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 september 2007, 13:01
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
19? wow! Wist ik niet... Ik heb al heel in het begin nog eens een handleiding voor beginnende gebruikers geschreven. Toen was palmclub idd nog erg jong.

Maar ik ben het met je eens dat de TH55 de beste Palm ooit was (wel beetje afhankelijk van de gebruikerseisen). Onbegrijpelijk dat een vergelijkbaar concept nooit meer uitgebracht is.

Voor PalmOS zou ik het na deze even niet weten, eerlijk gezegd. Een 480x320 scherm is voor mij wel essentieel evenals de batterijduur, wifi en BT,
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 september 2007, 23:53
PulmoPalm PulmoPalm is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 13 februari 2001
Locatie: Achterhoek
Berichten: 125
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remco Bekijk bericht
Hmmm, *jaren* na mijn review kom ik dit bericht weer tegen en ik gebruik nog steeds ELKE dag diezelfde TH55 in diezelfde Sena case. Ik lees mijn boeken op vakantie vanaf die TH55, heb al mijn zakelijke info erin, maak snapshotjes, enz, enz.

En het verrassende is, dat die SENA case er nog perfect uitziet. Er zijn geen stiksels losgegaan, op de plaats waar de flap scharniert zie je geen slijtage alleen is een uiterste punt van de voorflap licht beschadigd door een val.

De twee dunne strookjes leer, waar de 'onderkant' (bij de connector) in hangt, zijn ietsje uitgerekt. Door een klein stukje schuimplakband aan de binnenkant te plakken zit alles weer precies op zijn plaats.

Echt verbazend want die case gebruik ik dus al jaren dag in dag uit. Kortom: voor duurzaamheid alsnog gewoon 5 sterren.


Ook de valproef heb ik 3 keer uitgevoerd (1x op straat) maar niets aan de hand, dus mijn vertrouwen in deze case is 100%

PS: de reden om deze thread waar op te rakelen is natuurlijk niet om mensen te motiveren om deze case te kopen (wie heeft er nu nog een TH55 en zoekt een case), maar het leek me correct. Bovendien zegt deze case waarschijnlijk iets over de algemene kwaliteit van Sena cases. Ik heb overigens geen binding / relatie met, of belang bij, Sena
Remco, ik gebruik ook nog steeds dezelfde combinatie TH55 met Sena case.
Ik deel dezelfde goede ervaringen
Overigens, dat de Sena het zou uithouden, dat had ik wel gedacht.
Wat ik meer bijzonder vind, is dat de TH55 (gelukkig) nog steeds geen mankementen vertoont bij deze toch wel "very heavy user".
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 oktober 2007, 21:13
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Remco, ik heb mijn Sena hoes nu ook al jaren om mijn TH55. Prima keus geweest, zowel de Sena als de TH55.

Citaat:
Maar ik ben het met je eens dat de TH55 de beste Palm ooit was (wel beetje afhankelijk van de gebruikerseisen). Onbegrijpelijk dat een vergelijkbaar concept nooit meer uitgebracht is.
Voor PalmOS zou ik het na deze even niet weten, eerlijk gezegd.
Daar zit ik onderhand ook mee. Ik heb nu mijn derde of vierdeTH55. Ik ben blijkbaar wat ruwer dan jullie. Koop ze via eBay.de of eBay.uk. Maar langzamerhand wil ik wel eens wat anders, maar minstens even goed/compleet. Bij Palm hoef ik het raar genoeg nog steeds niet te zoeken. (Lonk nu stiekem naar de Tytn2, met wm6. Ik wacht eerst de gebruikersreacties af.)
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #12  
Oud 21 oktober 2007, 21:25
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Jongens, ik heb toch maar even alle berichten allemaal en zonder censuur verplaatst naar de algemene TH55-thread hierzo:

http://www.palmclub.nl/forums/overig...tml#post184412

Ga daar gerust verder met de discussie: dan kan ik deze thread (ooit) nog over de SENA-case gepraat worden.

Bedankt
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 21 oktober 2007, 21:48
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Dank Karel!
Dat je nog een goede thread kon vinden, was 'm nog niet tegengekomen.

Als iemand nog een Sena case voor de TH 55 over geeft hou ik me aanbevolen.

Groet,
Frits

Laatst gewijzigd door Frits; 21 oktober 2007 om 22:07. Reden: Leuke woordspeling "geeft" ik bedoelde "heeft"
Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 oktober 2007, 15:55
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Pulmopalm,

De Senacase is geen belemmering in het dagelijks gebruik? Wordt het geheel er niet veel dikker van voor het dragen in bv een overhemd of broekzak?

Er staat een case te koop voor de TH op marktplaats. Iemand uit Hengelo. Is dit toevallig een Senacase?

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 oktober 2007, 23:48
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Ja, hij wordt beslist dikker. Toch past je TH55 met Sena case nog in een borstzak. Met een dun overhemd is dat wel aan de lompe kant, maar als je een polo van wat steviger stof draagt, gaat het prima.

De dikte van de TH55 (zonder de klomt van de camera, maar MET 'glazen' flap = 16mm. De TH55 ZONDER flap maar met Sena case is ca. 23mm. Die flap wil je niet als je je TH55 in de case hebt.

Dragen in je broekzak: de achterzak van een spijkerbroek lijkt me bleodlink, maar een ruime zak van een wijde broek kan wel (ik moet even denken aan broeken die snowboarders aan hebben).

Ik zou zelf overigens geen full-size memory sticks in de Sena case meenemen omdat die bij uitoefenen van druk wellicht op het scherm drukken. Ik heb wel altijd een stuk of 3 visitekaartjes in de case (de bovenste wordt smoezelig dus die is voor bescherming).
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #16  
Oud 28 oktober 2007, 09:28
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Hmmm, dan weet ik het eigenlijk nog niet. Ik gebruik hem nu met de doorkijkflap en het koordje. Hij zit meestal in de borstzak van mijn overhemd. Ben wel bang dat hij dan een keer kan vallen. Bij Sena zijn ze nu in de aanbieding. Zal daar eens kijken.

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #17  
Oud 28 oktober 2007, 23:22
PulmoPalm PulmoPalm is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 13 februari 2001
Locatie: Achterhoek
Berichten: 125
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frits Bekijk bericht
Pulmopalm,

De Senacase is geen belemmering in het dagelijks gebruik? Wordt het geheel er niet veel dikker van voor het dragen in bv een overhemd of broekzak?

Er staat een case te koop voor de TH op marktplaats. Iemand uit Hengelo. Is dit toevallig een Senacase?

Groet,
Frits
Frits, ik gebruik de Clie dagelijks. Minimaal gaat het klepje 40/dag open en dicht, en al jarenlang. Ik heb hem direct na release gekocht. Ik kan me niet meer herinneren wanneer dat was, in ieder geval jaren geleden.

De maten, zoals Remco beschrijft, hebben mij nooit in de weg gezeten. Eerder is het gewicht merkbaar. Colbertjasje oid geen enkel probleem.
De mijne verblijft meestal in de zak van een witte jas en is er bij tijd en wijlen wel eens uitgevlogen. En dan biedt die Sena toch wel een goede bescherming.
Dus zeker
In de broekzak zou ik 'm ivm breekbaar scherm niet dragen.
Gewoon voor de Sena gaan
Met citaat reageren
  #18  
Oud 28 oktober 2007, 23:33
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Helemaal mee eens. Ik vind de afmetingen ook niet zozeer het bezwaar . Het gewicht is in een dunne blouse niet prettig...

En inderdaad: je wilt je TH55 niet laten vall zonder goede case en de Sena heeft zijn kwaliteit intussen een keer of wat bewezen.
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #19  
Oud 29 oktober 2007, 13:06
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
De case op Marktplaats is m.i. geen Sena?
Is een Senacase ook in NL te koop?

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #20  
Oud 29 oktober 2007, 16:51
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Volgens mij heeft Sena geen vertegenwoordiging in NL.

Verzenden is helaas nogal prijzig en de case ook..
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023