Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 18 november 2002, 12:18
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Ik begrijp dat iedereen het druk heeft, dus daarom vraag ben ik voorzichtig met de vraag of er vanuit de Palmclub nog een review van de TT is te verwachten?
Met citaat reageren
  #82  
Oud 18 november 2002, 12:36
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Op de plaatjes en laatste spellings- en stijlcontrole na helemaal klaar Vanavond staat ie wel online. 't Was trouwens een zware bevalling, want omdat het een volledig nieuw apparaat is wil je hem wel goed aan de tand kunnen voelen.
Het review is door mij en Roel samen geschreven.

- jp
Met citaat reageren
  #83  
Oud 18 november 2002, 16:25
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Talking

voor de speurders onder ons was er al een versie te vinden via de Feestdagen special
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #84  
Oud 18 november 2002, 17:08
Fred56's schermafbeelding
Fred56 Fred56 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Locatie: Pijnacker/Nootdorp
Berichten: 44
Tungsten of Clie

Ik werk al heel wat jaartjes op pda's. Begonnen met Sharp 16kb, 32 kb, 64kb. Psion 3a, Psion Series 5, Palm V, Palm IIIc en in aantocht de Tungsten.

Ook heb ik een paar maanden gewerkt met een Ipaq. Psion vond ik een zeer veelzijdige machine met heel veel mogelijkheden. Echter zowel van de 3a als van de Series 5 ging de kabel (flatkabel) kapot dat naar het scherm loopt. Gevolg geen beeld meer en min.150 euro om te laten maken. Ik heb het bij de 3a zelf geprobeerd maar daar was voor mij geen beginnen aan.

Om van het open- en dichtklappen af te zijn ben ik overgestapt op Palm. In de Palm mistte ik een database. Ik weet wel dat dit weer te koop is maar het is niet standaard bijgeleverd. Op de Psion was de database helemaal naar je voorkeur in te stellen.
Toch al werkend op de Palm ben ik van Psion aanhanger een Palm aanhanger geworden. Zeker gezien de eenvoud en grote van de programmaatjes die erop draaien. Daar kan WindowsCE en Psion met besturingsysteem Symbian heel wat van leren.

Echter de reden waarom ik juist weer voor een Palm heb gekozen en niet voor de Clie is het openklappen van het scherm. Gezien mijn ervaringen hiermee wil ik dat niet meer doen. Ik heb nog niet gelezen dat dit ook een probleem is bij de Clie, maar hij is nog niet zo lang op de markt. Met mijn Psion kreeg ik ook pas na een aantal jaren problemen. Zeker als je hem veel gebruikte.

Zodra ik de Tungsten in mijn bezit heb zal ik de voordelen en nadelen in een forum meedelen. Het grootste voordeel voor mij is het ontbreken van open- en dichtklappen.
Met citaat reageren
  #85  
Oud 18 november 2002, 17:09
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Die heb ik maar even snel weggehaald. Dat was niet helemaal de bedoeling

- jp
Met citaat reageren
  #86  
Oud 18 november 2002, 17:15
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Echter de reden waarom ik juist weer voor een Palm heb gekozen en niet voor de Clie is het openklappen van het scherm. Gezien mijn ervaringen hiermee wil ik dat niet meer doen. Ik heb nog niet gelezen dat dit ook een probleem is bij de Clie, maar hij is nog niet zo lang op de markt. Met mijn Psion kreeg ik ook pas na een aantal jaren problemen. Zeker als je hem veel gebruikte.
Het kan aan mij liggen, maar de Tungsten heeft toch ook bewegende onderdelen? Tevens heeft de Clié ook modellen zonder bewegende delen, maar die zijn (nog) voorzien van OS4.1, en dat is vast niet wat je bedoeld
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #87  
Oud 18 november 2002, 17:19
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Zodra ik de Tungsten in mijn bezit heb zal ik de voordelen en nadelen in een forum meedelen. Het grootste voordeel voor mij is het ontbreken van open- en dichtklappen.
De Tungsten|T kun je daarentegen weer open- en dichtschuiven! Nou is het met een programma als JOT of NEWPEN niet meer nodig om ook bij het invoeren van gegevens de T|T open te schuiven, dus dat scheelt al weer. En ik heb in een Amerikaans review gelezen dat Palm een stresstest heeft uitgevoerd door een unit 100.000 keer te openen en te sluiten en dat ging goed. Stel dat je de unit toch nog 10 keer per dag opent, dan kun je dit 10.000 dagen doen. Snel even de nieuwe PowerOne gestart en daar 10000 opgeteld bij vandaag (is een standaardfunctie). Dan kom je uit in april 2030

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #88  
Oud 18 november 2002, 17:26
Fred56's schermafbeelding
Fred56 Fred56 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Locatie: Pijnacker/Nootdorp
Berichten: 44
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog


Het kan aan mij liggen, maar de Tungsten heeft toch ook bewegende onderdelen? Tevens heeft de Clié ook modellen zonder bewegende delen, maar die zijn (nog) voorzien van OS4.1, en dat is vast niet wat je bedoeld
Daar heb je gelijk in. Echter het schuift en dat lijkt mij minder belastend als open klappen. Ik ben ook niet tegen alle modellen van Sony, ze zien er zelfs prachtig uit en hebben zelfs PalmOS op de machine. Wat de voordelen precies voor OS5 zijn is mij nog niet bekend. Belangrijker vond ik Bleutooth en dat mis ik weer op de Sony's. Daarom is de keus ook op de Tungsten gevallen.
Met citaat reageren
  #89  
Oud 18 november 2002, 17:31
Fred56's schermafbeelding
Fred56 Fred56 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Locatie: Pijnacker/Nootdorp
Berichten: 44
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV

De Tungsten|T kun je daarentegen weer open- en dichtschuiven! Nou is het met een programma als JOT of NEWPEN niet meer nodig om ook bij het invoeren van gegevens de T|T open te schuiven, dus dat scheelt al weer. En ik heb in een Amerikaans review gelezen dat Palm een stresstest heeft uitgevoerd door een unit 100.000 keer te openen en te sluiten en dat ging goed. Stel dat je de unit toch nog 10 keer per dag opent, dan kun je dit 10.000 dagen doen. Snel even de nieuwe PowerOne gestart en daar 10000 opgeteld bij vandaag (is een standaardfunctie). Dan kom je uit in april 2030

Groeten, Roel.
Roel, bedankt voor het uitrekenen. Kan ik er heel wat jaartjes mee vooruit en voor die tijd zal er weer iets mooiers op de markt zijn. Gaat alles met stem opdrachten en niets schuiven of open klappen.

Groet, Fred.
Met citaat reageren
  #90  
Oud 18 november 2002, 22:23
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Sommige aanbieders van de Tungsten (zie SHOPS) vermelden twee TT's:
1. PALM EUROPE: Palm TUNGSTEN T NON 16MB PalmOS5

2. PALM COMPUTING: PALM TUNGSTEN-T 16MB (MSD)

Ook nog voor verschillende prijzen. Kan iemand mij het verschil uitleggen?
Met citaat reageren
  #91  
Oud 18 november 2002, 22:36
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Is dat misschien het verschil tussen de US versie (4 MB ROM) en de meertalige europese versie (8 MB ROM) ?

PS. Ik wacht al met smart op het eerste proggie dat die overbodige talen eruit kan slopen
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #92  
Oud 02 december 2002, 21:52
hansvan's schermafbeelding
hansvan hansvan is offline
belegen lid
Voornaam: Hans
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: den haag, nl
Berichten: 32
Stuur een bericht via Skype™ naar hansvan
TT of Clie

Hoi,

Vragen, vragen, Kan iemand mij vertellen of een Clie 675 ook met een seriele poort aan de pc is te knopen?
Op mijn werk gebruiken we windows nt machines, daar zit geen usb op.
De helpdesk wil ook zo min mogelijk vreemde software.
Mijn simpele m100 gaat goed, maar het wordt nu wel erg krap in die kleine. Ik wil steeds meer met het machientje, dus kijk ik naar wat anders.
Wie gebruikt nu een TT met een seriele poort?
Hoe is het geluid van de Clie?
Wat anders;
Ondanks er soms kritiek is op elkaars berichten in de treads, vind ik deze forums een prima manier om veel ervaringen te lezen over de Palms en Sony's.
Ga vooral door!
Gr. Hans v R.
__________________
Nu (31-12-05)een Treo gebruiker. nu pre en touchpad
Met citaat reageren
  #93  
Oud 03 december 2002, 02:35
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Voor de Clie kun je een seriele hotsync kabel kopen bij PC-Mobile of bij Brando. Misschien dat er voor de Tungsten-T ook wel ergens zoiets te krijgen is overigens.
Met citaat reageren
  #94  
Oud 03 december 2002, 14:36
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De Tungsten maakt zover ik weet gebruik van de cradle, die ook bij de overige m5xx-serie Palm´s meekwam. Daarvan is ook een seriële variant verkijgbaar. Kijk maar!
Met citaat reageren
  #95  
Oud 03 december 2002, 22:01
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Er was trouwens laatst iemand die beweerde dat je ergens voor €40 een USB en Serieel Cradle kon kopen voor de Palm Universal connector modellen.
Met citaat reageren
  #96  
Oud 04 december 2002, 21:30
Fred56's schermafbeelding
Fred56 Fred56 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Locatie: Pijnacker/Nootdorp
Berichten: 44
Sinds enkele dagen de TT in huis. Net als Hans gebruik ik hem veel in mijn werk. Nog niet zoveel adressen als hij in gebruik (8000) maar wel 4000.

Op dat punt is het een hele verbetering met de IIIc. Het zoeken gaat supersnel.

Echter vind ik het nu al een nadeel dat ik de machine veel moet openschuiven.
Ik gebruik Newpen, waarmee je het scherm als silkscherm kan gebruiken. Dit is echter soms ook lastig in het gebruik als je ergens anders in het scherm moet zijn.

Misschien is dat alleen gewenning. Maar moet je de zoekfunctie benaderen dan zal je de TT toch open moeten schuiven.

Misschien is hier ook een programmaatje voor maar dat heb ik nog niet gevonden. Als iemand een tip heeft. Ik hou mij aanbevolen.

Verder werkt het perfect en zeer zeker dat je Word en Excel met de bijgeleverde programma Document To Go op de TT kan bekijken. Zo heb je dus echt geen PPC nodig.
__________________
Via de Sharp ZQ-6300M 128KB, Psion 3a, Psion Series 5, Ipaq 6300, Palm V, Palm IIIc kom je uiteindelijk tot de Palm Tungsten I en nu T5
Met citaat reageren
  #97  
Oud 04 december 2002, 21:39
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred56
Misschien is dat alleen gewenning. Maar moet je de zoekfunctie benaderen dan zal je de TT toch open moeten schuiven.

Misschien is hier ook een programmaatje voor maar dat heb ik nog niet gevonden. Als iemand een tip heeft. Ik hou mij aanbevolen.
Ik weet niet helemaal zeker of er vervangende programma's zijn voor de "zoek" functie. Je zou zo'n programma kunnen installeren en bijv. de voice memo knop kunnen toewijzen om het programma te starten.

Carel
Met citaat reageren
  #98  
Oud 04 december 2002, 22:25
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
McPhling

In de laatste versie van McPhling kun je de memo button toewijzen aan het McPhling pop-up menu. Werkt perfect ! (als je niet of nauwelijks van de memofunctie gebruik maakt). Ik weet echter niet of je ook de search functie in het menu kan opnemen. Anders kun je evt. een extern find-pgm installeren en die toewijzen aan 1 v/d buttons of opnemen in McPhling menu.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #99  
Oud 05 december 2002, 00:29
Fred56's schermafbeelding
Fred56 Fred56 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Locatie: Pijnacker/Nootdorp
Berichten: 44
Ik heb bovenstaand progje gedownload maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik zie wel find staan maar ik krijg die nog niet onder de buttons geprogrammeerd. Moet er even nog naar kijken. Als het lukt laat ik het weten. Ik gebruik tevens de LauncherX. Misschien dat die twee bij elkaar een probleem zijn. Fred.
__________________
Via de Sharp ZQ-6300M 128KB, Psion 3a, Psion Series 5, Ipaq 6300, Palm V, Palm IIIc kom je uiteindelijk tot de Palm Tungsten I en nu T5
Met citaat reageren
  #100  
Oud 05 december 2002, 10:28
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Ik gebruik Newpen, waarmee je het scherm als silkscherm kan gebruiken. Dit is echter soms ook lastig in het gebruik als je ergens anders in het scherm moet zijn.
In Newpen heb ik de optie 'Single Tap Recognition' uit staan. Om nu een . commando te geven moet ik een backslash (\) schrijven en dan het juiste commando. Een punt in een tekst opnemen is dan \\.
Kort in het juiste veld tikken werkt meestal probleemloos. Een tekst selecteren kan echter alleen door Newpen even uit te zetten. Dat kan door even in het Newpen vierkantje te tikken (staat altijd ergens op het scherm als je op dat scherm kan invoeren).

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023