Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 november 2002, 14:37
arnold
Guest
 
Berichten: n/a
satellite forms

Is er toevallig iemand die al eens met dit progje heeft gewerkt?
Ik zou namelijk graag weten of het goed werkt. Ik heb de demo geprobeerd, werkt goed. Maar hoe werkt het complete progje? Dus ook omgang met de databases enz...
Of heeft iemand tips voor ontwikkel tools waarmee ik formulieren op een pda kan krijgen?

Bij voorbaat alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 november 2002, 14:59
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Als je het alleen gaat om formulieren op je pda te krijgen, gekoppeld aan een database, zou je databaseprogramma's kunnen gebruiken a la ThinkDB of HanDBase (zie top 10). Is stukken goedkoper dan een professioneel pakket als Satellite Forms.

Onderaan http://palmclub.nl/tips/ staat een kopje ontwikkeltools. En ook zijn er enkele tools gereviewed:

zie bijvoorbeeld http://palmclub.nl/reviews/software/orbforms/ of
http://www.palmclub.nl/reviews/software/nsbasic/

Er zijn gratis open source tools, http://prc-tools.sourceforge.net/install/cygwin.html

en er is natuurlijk het dure, maar professionele, Code Warrior: http://www.metrowerks.com/MW/Develop...OS/Default.htm

Kortom, voor elk wat wils. Ik denk dat het heel goed is om van tevoren te bedenken wat je met de formulieren wilt kunnen doen.

Succes!
__________________
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 november 2002, 10:06
arnold
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor je tips en informatie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 november 2002, 00:38
jefseyen jefseyen is offline
Lid
Model: Visor Prism
 
Geregistreerd: 08 juli 2001
Berichten: 40
Stuur een bericht via Instant Messenger naar jefseyen Stuur een bericht via Yahoo naar jefseyen
indien je desondanks hulp wil bij gebruik satellite forms kan je me altijd contacteren

32.14.590491
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 november 2002, 20:45
JMu JMu is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 18 mei 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 162
Ben al een tijdje met SF 3.5 bezig. Nu is versie 5.01 actueel, maar daar zijn de meningen over verdeeld vanwege de vele bugs. Ik heb dat nog niet kunnen testen.
Over 3.5 ben ik zeer enthousiast: je ontwikkelt snel professionele apps. De kracht van SF zit enerzijds in de eenvoudige scripting taal en anderzijds in het gebruik van databases. Er zitten ook wel wat nadelen aan: kosten, voor uitbreidingen C-kennis noodzakelijk, snelheid.
Als je SF wilt inzetten voor een een app, dan zul je eerst moeten bekijken wat die app zou moeten gaan doen en in wat voor omgeving je het gaat gebruiken.
Als je wilt, kan ik ook wat gerichtere informatie geven.

Joop
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 november 2002, 21:26
jefseyen jefseyen is offline
Lid
Model: Visor Prism
 
Geregistreerd: 08 juli 2001
Berichten: 40
Stuur een bericht via Instant Messenger naar jefseyen Stuur een bericht via Yahoo naar jefseyen
zeker , die informatie kan steeds van pas komen ,
niemand kan alles weten ...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 december 2002, 09:05
arnold
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zal uitleggen waarom ik graag wat extra informatie ontvang. Ik ben op het moment aan het afstuderen op een project voor de automatisering van de buitendienst. Deze buitendienst maakt gebruik van orderformulieren(papier). Deze data zouden ze graag digitaal hebben. De voordelen kun je wel bedenken.
Daarom ben ik dus op zoek naar applicaties die op een PDA gezet kunnen worden. Ik denk dan aan een digitaal formulier wat ze kunnen invullen en vervolgens verzenden naar het hoofdkantoor. Maar hier moeten wel allerlei controles mogelijk zijn of het formulier ook goed is aangekomen. En er moet ook wat geregeld kunnen worden met een database op het hoofdkantoor waar de data terecht behoort te komen. Dus als u meer informatie heeft over dit onderwerp dan hoor ik dit graag.

Mvg, Arno
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 december 2002, 09:31
JMu JMu is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 18 mei 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 162
Arnold,

ik denk niet dat je zo'n breed pakket eisen even in een forum kunt doorspreken. Daarvoor moet je alle facetten van het proces er bij betrekken. Te denken valt aan de soort informatie op de Palm, de achterliggende database, infrastructuur, kostenplaatje, frequentie van synchronisatie, technische kennis medewerkers, etc.....
Zet eerst een globale opzet op papier en kies dan pas je tools om deze oplossing te realiseren. Als je eerst aan de slag gaat met de tools, dan loop je straks waarschijnlijk tegen onoplosbare problemen op.
Een beetje in tegenstelling tot wat ik hiervoor schreef is wel dat je vooraf rekening moet houden met de beperkingen van de PDA's en de beschikbare software.
En tot slot: als je eenmaal een oplossing hebt gebakken en uitgeleverd, moet deze ook nog onderhouden en aangepast kunnen worden.

Nog meer weten? Nodig me dan maar uit voor een .... (als het tenminste niet te ver weg is).

Joop
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 december 2002, 10:04
jefseyen jefseyen is offline
Lid
Model: Visor Prism
 
Geregistreerd: 08 juli 2001
Berichten: 40
Stuur een bericht via Instant Messenger naar jefseyen Stuur een bericht via Yahoo naar jefseyen
orderformulieren

we hebben (niet toevallig) een toepassing ontwikkeld (m order) die toelaat om bestellingen offline in te brengen en deze dan op verschillende (communicatie)manieren door te sturen
Hierbij wordt gebruik gemaakt van de omgeving van pumatech's EI server die het goed synchroniseren van de info controleert

Als je wil kunnen we hier meer info over bezorgen voor je studiewerk te vervolledigen.

Jef Seyen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023