Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 maart 2004, 19:37
J.van Efferink
Guest
 
Berichten: n/a
Installatie Wireless Keyboard

Onlangs heb ik een Palm Tungsten 3 aangeschaft. Geinstalleerd is een keyboard programma van 48 kb met in het "general" scherm o.m. de mogelijkheid van het aanklikken van "enable keyboard" . Dat doende verschijnt de mededeling: util.c, Line 1023, no serial library. Dit zegt mij niets! Daarna moet ik de handheld resetten !
Vervolgens een Wireless Keyboard aangeschaft. Installatie van software blijkt niet te lukken. Log view meldt dat driver (128 kb) is geinstalleerd, is echter niet zichtbaar op overzichtsscherm van handheld. Wel blijft reeds geinstalleerde keyboard op dit scherm aanwezig en is niet te verwijderen en te vervangen door nieuwe driver.
Palm helpdesk kan mij tot op heden (nog) niet effectief adviseren. Wie wel??? Mijn dank is groot!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 maart 2004, 20:26
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het lijkt mij iets voor een grote schoonmaak, aangezien het een software probleem lijkt te zijn. Informatie daarover: Zoeken naar: grote+schoonmaak

Misschien werkt het keyboard programma te verwijderen, een soft reset uit te voeren en dan de driver voor het wireless keyboard te installeren?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 maart 2004, 20:39
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Wat bij mij wel werkte was het verwijderen van het oude keyboard-programma middels de ingebouwde launcher. Dus in het beginscherm - menu - app - delete - en dan keyboard verwijderen. Als je het probeert via een ander programma, zoals Filez of LauncherX, dan kreeg ik een foutmelding.
Mocht dit ook niet helpen dan zou ik, zoals Domo voorstelt, een grote schoonmaak doen. Tot slot, zou je zo vriendelijk willen zijn je profiel te veranderen in een T3 ipv een m505? Dan weten we voortaan meteen waar we over praten .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 maart 2004, 13:39
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Werkt clean soft reset , driver verwijderen, soft reset ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 december 2004, 18:52
Decraien
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy zelfde probleem

Hi,

Ik heb een TE. En op het applicatie scherm is het icoontje van een opvouwbaar toetsenbord: Palm portable Keyboard Version 1.5 Als ik op enable clik krijg ik: ook deelfde foutmelding: util.c,line:1023, No Serial Library. Als ik naar het menu ga en via delete app en dan keyboard (47K) dan krijg ik "Unable to delete Keyboard." Ik heb ook via de pc de oude versie weg te halen, maar op de een of andere manier lukt het me niet.

Ik heb de software recent geinstalleerd of deze computer en de palm op zich werkt goed samen met de pc, ik hoop dat herrinstalatie van alle software neit de enige oplossing is om dit probleem op te lossen

ik zou het heel fijn vinden als jullie de perfecte oplossing hebben.

PS recet daar achter in de palm heb ik ook gedaan
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 december 2004, 19:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Werkte een clean soft reset en dan de applicatie deleten?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 december 2004, 21:19
Decraien
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy keyboard foutmelding

Nou, ik heb clean soft reset gedaan. Ik heb met een paperclip de reset knop ingedrukt tegelijkerteid met de naarbovenknop van mijn TE. Nogsteeds kan ik de oude keyboard applcatie niet wissen.

Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 december 2004, 21:33
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Re: keyboard foutmelding

Citaat:
Op 19-12-2004, om 22:19 heeft Decraien dit gezegd in bericht #7
Nou, ik heb clean soft reset gedaan. Ik heb met een paperclip de reset knop ingedrukt tegelijkerteid met de naarbovenknop van mijn TE.
De naarbovenknop ingedrukt houden ook. Na een clean soft reset kun je niet meer beamen. Probeer je het toch komt er gewoon geen schermpje tevoorschijn dat hij een andere handheld zoekt. Ook voelt alles sneller aan.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 december 2004, 21:52
Decraien
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Keyboard error

Ok. I deleted the keyboard palm files on my pc. I set pc over write handheld. THen I did a hotsync, nothing happened, then I did the clead soft reset again and tried to delete the keyboard, did not work, I checked the beaming, and you were right, no normal searching window. then I did hotsync again and I reset three times after eachather and the third time the keyboard aplication dissapeared.

To me this was a miraculous experience, thank you so much/

have a nice day and merry Christmas to you all!!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023