Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14 februari 2002, 19:39
hansvdael hansvdael is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2000
Locatie: Waalre
Berichten: 68
Stuur een bericht via ICQ naar hansvdael
Question GPS voor Palm 505?

Is er al een GPS-ontvanger voor de Palm M505 te verkrijgen?

Groetjes, Hans
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 februari 2002, 21:38
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Effe zoeken (ze staan slechts enkele berichten lager!)

http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=3766

http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=4507
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 februari 2002, 19:06
Eddy
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Rand Mc Nally heeft sinds kort een GPS voor de m500/m505/m125. Deze kost $199,99 (excl. verzendkosten.) Zie : http://www.randmcnally.com/

groeten,
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 februari 2002, 19:53
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Zie ook de nieuwe banner van pdaShop (die verkopen de Navman voor € 369 euro incl. software)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 februari 2002, 20:41
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Deze schijnt ook in Nederalnd te koop te zijn:

http://www.holux.com/english2/p7.htm
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 februari 2002, 22:06
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Thumbs up REVIEW TIME!

Ja, dat klopt, bij www.dsh2000.com. Over ongeveer twee weken komt een eerste zending binnen.

Ook ik popelde om een GPS te testen op de m50X series. Vandaar dat ik een poosje geleden contact met DSH heb gezocht. Het resultaat:
DSH stuurt me van die zending meteen een GM 251 (voor de m505) voor een review voor de Palmclub.

Daarnaast ben ik voor de compleetheid met TomTom overeengekomen om de bovenstaande GM 251 te mogen testen met hun nieuwe Routeplanner en de nieuwe versie van Citymaps.

Dan kunnen we meteen vergelijken wat deze nieuwe hard- en softwareprodukten kunnen, mede in relatie tot eerdere reviews. Lijkt me spannend!

Ik hou jullie op de hoogte.
Groet,
__________________
[][][][][][][]

Laatst gewijzigd door jeeptricks; 19 februari 2002 om 22:09.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 februari 2002, 22:37
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Thumbs up

LEUK! Opa is zeer benieuwd!
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 februari 2002, 09:14
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Exclamation

Hoi jeeptricks (en andere enthousiaste reviewers),

We waarderen het zeer dat jij Palm-gerelateerde software of hardware wilt reviewen.

We willen echter nadrukkelijk niet dat jij namens Palmclub contact opzoekt met leveranciers. Alle contacten over reviews dienen via ons te gaan. We kunnen immers geen verantwoordelijkheid nemen voor zaken waarvan we niet weten dat ze spelen. Vaak hebben wij al contacten met de leveranciers en het zou wel heel vreemd overkomen als er dubbele verzoeken bij een leverancier binnenkomen.

Indien je een leuk idee hebt voor een review, dan kun je een mail sturen naar: reviews@palmclub.nl (zoals aangegeven bovenin: http://palmclub.nl/reviews/).

Voor eventuele vragen hieromtrend ben ik altijd bereikbaar, stuur me een e-mail, een Private Message, of laat een bericht achter in deze thread.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 maart 2002, 12:42
Rudolf Rudolf is offline
Lid
Voornaam: Rudolf
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 23 juli 2001
Locatie: Omgeving Hoofddorp
Berichten: 49
Review

Jeeptricks of GJ, wat is momenteel de status? Wanneer kunnen we een review verwachten? De twee weken zijn inmiddels al ruim voorbij? Ben erg benieuwd, volgens de spec zou deze beter moeten zijn dan de Rand McNally.

Rudolf
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 maart 2002, 14:34
Mr. Herm's schermafbeelding
Mr. Herm Mr. Herm is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 14 maart 2002
Locatie: Drenthe
Berichten: 33
Lightbulb

Inderdaad ik zit ook al met smart te wachten op je review....
Met citaat reageren
  #11  
Oud 14 maart 2002, 15:48
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Thumbs up

De status:
Ik had het zelfde ongeduld. Maar ik heb vandaag een e-mail ontvangen van de leverancier. De Holux gm251 is naar mij onderweg.

Het volledige onderzoeksteam van JeepTricks wordt dit weekend vrijgeblokt om de hardware als ook de verniewde TomTom-software te testen. En zo spoedig mogelijk (wellicht al volgende week) wordt de review op het forum geplaatst.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet,

En Mr. Herm, jij bent er snel bij met je m515!
__________________
[][][][][][][]

Laatst gewijzigd door jeeptricks; 14 maart 2002 om 15:57.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 maart 2002, 16:30
Mr. Herm's schermafbeelding
Mr. Herm Mr. Herm is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 14 maart 2002
Locatie: Drenthe
Berichten: 33
Thumbs up m515

Klopt ik heb de M515 nu 2 dagen en bevalt erg goed. (Had hiervoor een M500) 16MB is echt een genot en het scherm is prachtig.

Nu alleen nog een geschikte GPS module.

Laatst gewijzigd door Mr. Herm; 14 maart 2002 om 16:32.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 maart 2002, 17:45
alfred
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de Holux GM 251 afgelopen week opgehaald en gedurende de afgelopen dagen uitgeprobeerd. Hieronder mijn beknopte gebruikservaringen.

Hij is lekker klein, circa 1,5 cm dik en net zo breed als mijn palm, aan de onderkant steekt hij ongeveer 2cm uit. Er zit 1 knop op om aan te schakelen waarna het ledje continue gaat branden, na ongeveer een minuut heeft de GPS zich ingeregeld en gaat het ledje knipperen vanaf dat moment geeft hij de coordinaten door aan de palm.
De antenne zit aan de achterkant ingeklapt in het toestel (steekt circa 5 milimeter uit) en moet voor gebruik uitgeklapt worden en in een horizontale positie worden gehouden.

Ik heb hem gebruikt met citymaps versie 2.0 (meegekocht met de GPS samen met Tomtom route versie 4.0)

De positie bepaling is zeer accuraat bij stilstand en langzame beweging, bij circa 100 km/uur loopt de positie aanduiding enigzins achter op de werkelijke positie. Het is ongelovelijk dat je zelfs op de juiste rijbaan word gepositioneerd.

Soms valt de GPS doorgifte weg, meestal slechts voor een tot enkele seconden.

Ik heb hem los in twee verschillende auto's gebruikt, dus zonder houder o.i.d. waardoor het niet altijd mogelijk was om de antenne horizontaal te houden.

Voor een demontabele bevestiging moet ik nog op pad, ik denk daarbij zelf aan de "Dicota" houders die de PDAshop verkoopt, maar mischien dat iemand een beter idee heeft.

Er zijn mij in het gebruik twee minpunten opgevallen:
- de lange inschakeltijd, volgens mij zeker een minuut voordat de GPS signalen doorgeeft;
- de connector tussen de GPS en mijn Palm, deze connectie is uiterst kritisch en bleek niet altijd de signalen naar mijn Palm door te zenden. Dit kan exemplarisch zijn, ik zal in ieder geval de importeur hiervan op de hoogte stellen.

Positief vind ik de compacte vormgeving, de inklapbare antenne en het lage gewicht ( Palm 505 GPS + batterijen) circa 300 gram. ( als fervente tour fietser past hij zo in mijn wielren shirt)

Ik heb nog geen oplaatbare batterijen in combinatie met de lader uitgeprobeerd.

Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen van anderen, o.a. die van JeepTricks, mijn Grand Cherokee V8 limited komt nu echt overal, thanks to GPS.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 maart 2002, 17:59
Mr. Herm's schermafbeelding
Mr. Herm Mr. Herm is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 14 maart 2002
Locatie: Drenthe
Berichten: 33
Klopt het dat de Holux een eigen backup batterij met een levensduur van 60 dagen heeft?

Zo nu nog een review van de Navman GPS 500.....
Met citaat reageren
  #15  
Oud 17 maart 2002, 18:59
alfred
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Er zitten 3 AAA batterijen in, waarschijnlijk kun je deze vervangen voor oplaadbare batterijen, waarna deze en de palm worden opgeladen indien aangesloten op meegeleverde 12 volt laadsnoer. Er zitten geen backup batterijen in. Is denk ik ook niet nodig, omdat de functionaliteit in je palm zit, dus als je wilt backuppen doe je dat in je Palm.

Van de Navman heb ik, via www.guenstiger.de, een duitse review gelezen, was maar gematigd positief.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 17 maart 2002, 19:46
alfred
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Er zitten 3 AAA batterijen in, waarschijnlijk kun je deze vervangen voor oplaadbare batterijen, waarna deze en de palm worden opgeladen indien aangesloten op meegeleverde 12 volt laadsnoer. Er zitten geen backup batterijen in. Is denk ik ook niet nodig, omdat de functionaliteit in je palm zit, dus als je wilt backuppen doe je dat in je Palm.

Van de Navman heb ik, via www.guenstiger.de, een duitse review gelezen, was maar gematigd positief.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 19 maart 2002, 20:37
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Talking

Review komt. Zowel van de Holux GM-251 als de Navman GPS 500. Ik ben nu aan het meten.

Wat betreft de Holux: Ja, er zit een backup-batterij ingebouwd die de data ongeveer 60 dagen vasthoudt. Daardoor zou een snellere fix gerealiseerd kunnen worden. Als je natuurlijk niet ondertussen een paar honderd km verderop bent gaan staan.

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #18  
Oud 19 maart 2002, 21:24
Mr. Herm's schermafbeelding
Mr. Herm Mr. Herm is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 14 maart 2002
Locatie: Drenthe
Berichten: 33
Wat ik ook graag zou willen weten is, hoe lang ze het zonder externe voeding vol kunnnen houden.
GPS chipjes kunnen nogal hongerig zijn qua stroom verbruik, altijd handig om rekening mee te houden als je zoiets in het veld gaat gebruiken.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 25 maart 2002, 20:08
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Unhappy

Update

Door spoed eisende werkzaamheden is de review een week vertraagd. Mijn excuses voor het oponthoud.
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #20  
Oud 19 april 2002, 08:35
Rudolf Rudolf is offline
Lid
Voornaam: Rudolf
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 23 juli 2001
Locatie: Omgeving Hoofddorp
Berichten: 49
Talking Tijd?

He Jeeptricks,
Hoeveel dagen gaan er in jouw week? Ik ben al weer 3 weken verder na je laatste melding dat de review een week was uitgesteld. Nu is het wel zo dat de dagen sneller gaan als je ouder wordt, echter zo oud ben ik nou ook nog niet. Ben opa niet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023