Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 maart 2007, 22:17
Japo
Guest
 
Berichten: n/a
Palm TX reset na hotsync

Sedert enkele dagen reset mijn Palm TX zichzelf automatisch na elke hotsync. Kan ik daaraan wat doen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 maart 2007, 22:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Geen idee. Als je geholpen wilt worden, zul je echt wat meer informatie moeten geven. Kijk anders eerst even in deze thread: http://www.palmclub.nl/faq/23186/Pal...-Palmclub.html

Welkom trouwens bij de Palmclub
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 maart 2007, 19:40
Japo
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor je reactie.
Ik heb deze site én heel internet doorzocht met mijn vraag, maar vind geen antwoord.
Het volgende gebeurt:
- ik synchroniseer mijn Outlook, doc2go etc via hotsync
- de synchronisatie loopt probleemloos: alle gegevens worden mooi op mijn Palm geplaatst (en van mijn Palm op mijn PC)
- als het synchronisatieproces afgelopen is, sluit de Palm af en start automatisch weer op, net zoals bij een soft reset gebeurt. Ik krijg dan eerst een scherm met het Palm-logo en vervlogens een scherm met datum-setup (de juiste datum en het juiste uur zijn niet gewist) en vervolgens met de andere preferences.
- in de log-file zie ik enkel OK's staan bij de taken die uitgeverd werden.
Het probleem heeft zich het eerst vorgedaan nadat ik via wifi contact wilde maken met mijn D-Link, wat mislukte.
Kan iemand mij zeggen wat de oorzaak kan zijn? en vooral: hoe ik daaraan kan verhelpen?
Japo
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 maart 2007, 07:32
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Heb ik ook gehad, hard reset gedaan, backup hernoemd, gesynct en alle progs er weer op gezet en nooit meer last van gehad.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 maart 2007, 15:18
Japo
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Harde reset uitgevoerd (na eerst flashreset doorgevoerd te hebben: aan/uit knop reageerde niet meer zodat harde reset onmogelijk was).
Probleem is nu van de baan.
Dank!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 april 2007, 01:13
IIx2Tx IIx2Tx is offline
zonder titel
Voornaam: Rutger
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar IIx2Tx
Reset-na-hotsync opgelost: oorzaak bij mij was een slideshow-to-go

Hoi Japo, je probleem is inmiddels opgelost maar voor andere lezers van dit forum kan de volgende info misschien de noodzaak van een hard reset en/of grote schoonmaak beperken.

De tip is kort gezegd om recent toegevoegde Docs2Go-bestanden te verwijderen en dan weer eens een hotsync te proberen. Als die goed gaat, eventueel de bestanden stuk voor stuk weer toevoegen om te zien welk bestand het schuldige is.

Ik zat met hetzelfde probleem op m'n TX, en ben aan het spitten gegaan met PalmInternals (freeware utility, onder meer hier te halen).
Sommige apps reageren op einde hotsync. Als daar iets fout mee gaat krijg je precies dit probleem. PalmInternals kan een overzicht produceren van de apps die dit doen (het rijtje onder "---sync---Hotsync finished"). Die kan je dus een voor een onderzoeken. In mijn geval waren de meeste daarvan systeembestanden (voor mij als leek onbegrijpelijk). Door wat verder Googelen met de namen daarvan stuitte ik echter op diverse fora (incl. op palmclub.nl), waar een verband werd gelegd met Docs2Go. In mijn vorenbedoelde rijtje stond ook SlideshowToGo.
Ik had kort door het ontstaan van het probleem een powerpointpresentatie op de TX gezet. Die heb ik er vanaf gehaald en het probleem was weg.
Voor de zekerheid heb ik daarna bovendien de tip opgevolgd die ik hier vond op de supportsite van Dataviz.
Ik zou nu eigenlijk als 'proof of the pudding' de verdachte presentatie weer op de TX moeten zetten, maar daar had ik na al dit gedoe eerlijk gezegd geen zin meer in. De presentatie zelf was inmiddels achter de rug, dus de noodzaak ontbrak ook. Als het probleem toch terug komt meld ik me wel weer op het forum.

Groet!
Rutger
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 mei 2007, 12:32
FransJF's schermafbeelding
FransJF FransJF is offline
Lid
Voornaam: Frans
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Berichten: 12
Hoi Japo, Ook mijn T|X had dit probleem en ik kwam na een zoekopdracht op je bericht terecht.
Ik ben begonnen met het advies om naar de Dataviz site te gaan DocID: 13568
als genoemd in het bericht van IIx2Tx.
Na het installeren van het Data Viz tech tool en vervolgens het deleten van preferences en Temp database is het probleem opgelost, zonder mijn T|X een harde reset te geven.
Voor nieuwe probleemgevallen is dit mischien de moeite waard om dit eerst te proberen.
Groeten Frans
__________________
Waar is mijn Palm?

Laatst gewijzigd door FransJF; 08 mei 2007 om 12:35. Reden: Te veel rommel in de url
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 augustus 2008, 23:00
Asjemenou's schermafbeelding
Asjemenou Asjemenou is offline
Senior lid
Voornaam: Arco
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Locatie: Over de grens
Berichten: 61
Kijk met de zoekfunctie kom je nog eens ergens...

Mijn T|X reset zichzelf spontaan na een hotsync (sinds 2 weken). Ik had geen nieuwe software erop gezet, Palm draaide daarvoor goed dus dat was het niet.

Met de tip van docs2go begonnen en het probleem was weg. Daarnaast zijn er ook wat instellingen weg ; versamail, gebruikte skin van skinUI, volume sounds.

Maar Palm draait in geheel weer sneller, hotsync gaat sneller...

dus klasse.

Klopt het dat de temp database bovenstaande instellingen bevat ?

Groet Arco
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023