Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 februari 2006, 11:22
Pakhuis
Guest
 
Berichten: n/a
LifeDrive reset bij gebruik WiFi

De eerste maanden werkte WiFi perfect. Mijn TomTom downloade regelmatig verkeersupdates als ik bij een accespoint stopte. Toen mijn navigator vastliep tijdens zo'n update voerde ik een soft reset uit. Sindsdien reset de LD elke keer als ik wifi aan wil zetten, daarna steeds 2 verschillende foutmeldingen: iets van line 401, cal semaphore signal... maar ook radio is on but ... not loaded.
- hard reset geen effect
- Om andere reden PC geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd, gelijk LD ge-hard reset: geen effect
- PalmOne support zegt op c-schijf de database verplaatsen (alsof het om een software-probleem gaat ?). Geen effect.
- Update 2.0: geen effect.
- Ik kom dit probleem internationaal op meerdere forums tegen, steeds hetzelfde verhaal; zelfde advies van support. Een deel van de mensen heeft gewoon een nieuwe LD gekregen van Palm.
- Mijn LD is bij mijn weten nooit ruw behandeld.
- Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (gehad ???)
- Moet ik mijn LD ook omruilen ? Ik heb nog een paar maanden de tijd.
- Verder werkt de machine perfect.

Laatst gewijzigd door Pakhuis; 12 februari 2006 om 11:27.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 februari 2006, 11:24
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926

Off-topic
waarom de Engelse titel?


Je zegt dat je een hard reset hebt uitgevoerd. Heb je dat gedaan in combinatie met een Grote Schoonmaak of heb je na de harde reset een simpele Hotsync uitgevoerd? Als je het laatste hebt gedaan dan kan het kloppen dat de harde reset geen effect heeft. Kijk de tip over de grote schoonmaak eens door.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 februari 2006, 11:38
Pakhuis
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de tip (sorry voor Engelse titel; zo stond dit probleem meerdere keren op Palm support forum).
- Ik heb eerst een hard-reset gedaan en een gewone hotsync.
- Tijdens het opnieuw installeren van mijn PC (na een volledige format), heb ik ook mijn Palm een hard-reset aangedaan en hierna een hotsync.
- Ook een keer geprobeerd na een hard-reset wifi weer op te starten (dus zonder eerst te synchroniseren)
- Wel nuttig artikel grote schoonmaak: ik had graag eerder syncall willen hebben !
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 februari 2006, 15:04
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Als ik het goed begrijp heb je dus geen Grote Schoonmaak gedaan?

Probleem is dat als je na een harde reset synchroniseert alle oude rommel gewoon weer terug komt op je pda. En dat kan weer dezelfde problemen veroorzaken.

Wat gebeurt er precies nadat je een harde reset hebt uitgevoerd? (Dus geen sync uitvoeren)
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 februari 2006, 17:23
Pakhuis
Guest
 
Berichten: n/a
Zojuist een secure erase gedaan, zonder hotsync. Wifi willen starten: reset , foutmelding:

A reset was caused on 2/12/06 at 5:10 pm
while running "Wi-Fi":

select_palmos.c,
Line:34,
KALSemaphoreSignal

- Ik heb geen grote schoonmaak gehouden, zal dit alsnog proberen (maar dus al wel pc en LD tegelijk vanaf de bodem opnieuw geinstalleerd).
- Ik dacht verder aan een Extended hard reset ? Deze heb ik niet op palm.com teruggevonden voor de LD.
- Mogelijk de batterij helemaal leeg laten lopen en een paar dagen wachten ??
- Een in-cradle reset ? (zal dit zo ook proberen)
- Ik heb eerder geprobeerd de WiFi vanuit TomTom Navigator weer op de starten: eveneens reset en foutmelding.
- Ik heb eerder na veel resets uiteindelijk een foutmelding gekregen die zoiets zei als: "the radio is on, but the f/w is not loaded".

Laatst gewijzigd door Pakhuis; 12 februari 2006 om 17:35.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023