Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 03 april 2004, 20:01
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
Ik heb het ook maar eens geprobeerd met Tomtom op een TT: kom zelfs tot en met registratie maar vervolgens vastloper
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #42  
Oud 03 april 2004, 20:03
Palm_computer Palm_computer is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 maart 2004
Berichten: 51
Stuur een bericht via MSN naar Palm_computer
Momenteel kan ik niemand aanraden om een Clie te kopen als die dat toestel ook regelmatig als GPS wil gebruiken met een BT GPS receiver.


Ik zou de hele zaak wel eens met een draad-gps willen testen. Kan zijn dat dit wel werkt op de TH55. De UX50 kan schijnbaar enkel een BT connectie met GPS opstellen (geen kabel verbinding mogelijk)
Met citaat reageren
  #43  
Oud 03 april 2004, 20:07
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 03-04-2004, om 20:58 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #40
Of je van de treo600 met zijn 160x160 scherm nou mag verwachten dat het daar op zal werken???
hrmmmmm ..
Met citaat reageren
  #44  
Oud 03 april 2004, 20:07
Palm_computer Palm_computer is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 maart 2004
Berichten: 51
Stuur een bericht via MSN naar Palm_computer
Citaat:
Op 03-04-2004, om 21:01 heeft jwoerdma dit gezegd in bericht #41
Ik heb het ook maar eens geprobeerd met Tomtom op een TT: kom zelfs tot en met registratie maar vervolgens vastloper

Zou het 320*480 scherm daar de oorzaak van zijn ? Wil het toch eens graag op Clie TH55 proberen , en wie weet , het is een heel recent toestel, daarom waarschijnlijk nog geen vermelding dat het 'eventueel ' er kan op draaien
Met citaat reageren
  #45  
Oud 03 april 2004, 20:11
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 03-04-2004, om 21:07 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #43

hrmmmmm ..
Mja, als je JP's quote die ik in mijn link had gegeven leest dan doet ie het blijkbaar daar wel op. Treo 600 heeft toch een universal connector? Heeft JP geen UC GPS kabeltje naar een normale GPS in huis?

De vraag is of de Treo het trekt met de 144 MHz processor en geen idee wat voor ander hardware erin zit als de GPS eraan hangt.

Maar om even beginnende en oriënterende mensen die deze thread aan het doorspitten zijn te helpen: vooralsnog doet Tomtom het nog niet officieel op andere modellen, dus als je een ander model hebt - de TTN + TT3 pakket kopen en de TT3 weggeven aan een kennis en TTN elf gebruiken zit er op dit moment in de praktijk nog niet in.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 03 april 2004 om 20:14.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 03 april 2004, 20:28
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 03-04-2004, om 21:11 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #45
Mja, als je JP's quote die ik in mijn link had gegeven leest dan doet ie het blijkbaar daar wel op. Treo 600 heeft toch een universal connector? Heeft JP geen UC GPS kabeltje naar een normale GPS in huis?
De Treo heeft geen Universal Connector. En ik heb alleen een Bluetooth GPS-muis, dus ik kan het verder niet testen (de Treo heeft immers geen Bluetooth)
Met citaat reageren
  #47  
Oud 03 april 2004, 20:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 03-04-2004, om 21:28 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #46

De Treo heeft geen Universal Connector. En ik heb alleen een Bluetooth GPS-muis, dus ik kan het verder niet testen (de Treo heeft immers geen Bluetooth)
Jammer. Je hebt ook geen soldeerbout?

Ik vraag me af of dit niet beter naar de TT3 thread kan, want daar zitten we tot mijn grote verbazing niet. Naja, als er in de volgende berichten maar fijn vergeleken kan worden tussen Digimap, Mapsonic en Tomtom.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #48  
Oud 03 april 2004, 20:54
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 03-04-2004, om 21:07 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #43

hrmmmmm ..
Tel daar alle grommende Clie gebruikers bij op; angstaanjagend niet TomTommie-boyz....

Citaat:
Op 03-04-2004, om 21:07 heeft Palm_computer dit gezegd in bericht #44
Zou het 320*480 scherm daar de oorzaak van zijn ? Wil het toch eens graag op Clie TH55 proberen , en wie weet , het is een heel recent toestel, daarom waarschijnlijk nog geen vermelding dat het 'eventueel ' er kan op draaien
Het scherm van de treo was toch ook geen belemmering.

Citaat:
Op 03-04-2004, om 21:33 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #47

Ik vraag me af of dit niet beter naar de TT3 thread kan, want daar zitten we tot mijn grote verbazing niet. Naja, als er in de volgende berichten maar fijn vergeleken kan worden tussen Digimap, Mapsonic en Tomtom.
De ergelijke conclusie voor mij vanavond is dat geen enkele van deze grote drie op een moderne Clie werkt. Ik zal m'n krachtterm maar even weglaten.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #49  
Oud 03 april 2004, 21:16
Palm_computer Palm_computer is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 maart 2004
Berichten: 51
Stuur een bericht via MSN naar Palm_computer
Citaat:
Op 03-04-2004, om 21:54 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #48


Tel daar alle grommende Clie gebruikers bij op; angstaanjagend niet TomTommie-boyz....



Het scherm van de treo was toch ook geen belemmering.



De ergelijke conclusie voor mij vanavond is dat geen enkele van deze grote drie op een moderne Clie werkt. Ik zal m'n krachtterm maar even weglaten.

gelukkig, ik zal toch even mijn profile moeten aanpassen en vermelden dat ik nu op UX50 en TH55 werk en niet meer op T3
Met citaat reageren
  #50  
Oud 03 april 2004, 21:42
caestert
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up tungsten t met Mapsonic

Ik werk sinds 2 weken met de combinatie. werkt prima. rekent razendsnel de routes om bij verkeersproblemen. Ik heb wel 10 mb vrije ruimte om het programma te laten werken. Ik vraag me alleen nog af of hij dat ook doet als ik bijvoorbeeld een route naar zuid-frankrijk uitzet. (draaiend vanaf mijn SD kaart)
Met citaat reageren
  #51  
Oud 04 april 2004, 11:02
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Tja... om heel eerlijk te zijn, ik durf geen antwoord te geven op de vraag of TomTom op de TH55 werkt... ik heb hem namelijk geinstalleerd, en zelfs de setup doorlopen ging niet goed.

En wat betreft MapSonic, draait hier prima op mijn TH55 met bluetooth GPS muis, verbinding wordt niet onderbroken en routenavigatie gaat prima. Het enige dat wat langer duurt is het berekenen van een route. maar hier hangt het ook weer vanaf hoe groot de kaarten zijn die je installeert. Blijf het alleen geen vergelijking vinden, TT op de Tungsten vind ik mooier en soepeler.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?

Laatst gewijzigd door GJHartog; 04 april 2004 om 21:38.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 04 april 2004, 12:42
Palm_computer Palm_computer is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 maart 2004
Berichten: 51
Stuur een bericht via MSN naar Palm_computer
Mag ik vragen welke instellingen je gebruikt bij Mapsonic met BT GPS ? Is er soms iets aan de kant van de GPS die anders zou kunnen staan.

Ik heb een Emtac GPS , met standaar instellingen, daaraan niet gewijzigd.

Dank voor je antwoord
Met citaat reageren
  #53  
Oud 04 april 2004, 14:21
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Mijn GPS muis heeft geen instellingen, dus daar verander ik ook niks aan. Op de software zelf heb ik bij GPS alleen ingesteld 'activated' en 'bluetooth'. meer niet...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #54  
Oud 04 april 2004, 16:23
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 04-04-2004, om 15:21 heeft GJHartog dit gezegd in bericht #53
Mijn GPS muis heeft geen instellingen, dus daar verander ik ook niks aan. Op de software zelf heb ik bij GPS alleen ingesteld 'activated' en 'bluetooth'. meer niet...

Welke GPS gebruik je dan?
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #55  
Oud 04 april 2004, 16:40
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Op 04-04-2004, om 17:23 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #54



Welke GPS gebruik je dan?
DE GPS module van TomTom. Gekregen van iemand die zelf al een Bluetooth GPS module in bezit had, en deze dus niet nodig had

__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #56  
Oud 09 april 2004, 13:28
PVerspeek PVerspeek is offline
Lid
Voornaam: Pascal
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 08 april 2004
Locatie: Belgie - Antwerpen
Berichten: 29
Stuur een bericht via ICQ naar PVerspeek
ok, dan een volgend vraagje in de reeks.

Ik heb in mijn documentatie van mijn TH55 gelezen dat Sony zelf ook een GPS-oplossing gaat brengen. Misschien dat die wel interessant gaat zijn.

En stel nu dat TomTom3 beschikbaar wordt voor onze TH55. Wie weet.

Is het dan aangeraden om TomTom te gebruiken, of toch andere software. Ik krijg overal maar andere antwoorden.. Wil nu wel eens concreet horen of TomTom goed of niet goed is...

Want zoals overal heb je voor alle systemen een voor/tegenstander.

groet

Pascal
__________________
Speeding doesn't kill. Suddenly stopping does...
Met citaat reageren
  #57  
Oud 09 april 2004, 17:25
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Citaat:
[En stel nu dat TomTom3 beschikbaar wordt voor onze TH55. Wie weet...Is het dan aangeraden om TomTom te gebruiken, of toch andere software.
Als ik weet dat Tom Tom ook compatible is op de TH55 ... dan koop ik onmiddelijk een TH55 hopelijk is dit een duidelijk antwoord.

Pascal,ik zie dat je ook in het waasland woont.
Zelf ben ik woonachtig te Tielrode ...
Je hebt blijkbaar geen email opgegeven.
Neem eens contact op, pils@wol.be
Groetjes,
Philip.
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.




Laatst gewijzigd door Phil; 09 april 2004 om 17:32.
Met citaat reageren
  #58  
Oud 09 april 2004, 20:40
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Citaat:
Op 05-03-2004, om 08:18 heeft Harrie dit gezegd in bericht #11


Om hier direct op in te haken: ik heb van Perfect Passenger zelf te horen gekregen dat er een bewuste keuze voor MMC is gemaakt t.o.v. SD kaarten. Perfect Passenger is t.o.v. Mapsonic een Plug & Play navigatie systeem en ze wilden dat natuurlijk ook waarmaken, nu is het zo dat de Zire71 vanuit de winkel niet overweg kan met kaarten groter dan 64MB, en er zit 128MB bij, dit werkt niet met een SD kaart maar wel met een MMC kaart. De 2e reden volgens hun is dat er tevens gebruik wordt gemaakt van een industriële kaart die kwalitatief veel beter is, deze heeft ook een hogere temperatuurrange omdat het bij sommige mensen enkel als navigatiesysteem wordt gebruikt en dus in het dashboard kastje blijft liggen. In sommige auto's kan het heel warm of heel koud worden en deze kaartjes kunnen daar tegen. Verder is er geen enkel verschil met een SD kaartje enkel dat hier een schuifje op zit zodat je er niks extra op zou kunnen zetten. Dus een klacht indienen kan maar dan zou je dat doen om je kaartje omgeruild te krijgen voor een kaartje die slechter is en minder kost. Ik denk dat ze alleen maar blij zouden zijn

Ook komt er volgens hun support afdeling over max. 2 weken weer een volledig nieuwe versie aan die voor alle huidige gebruikers gratis te downloaden is. Deze rekent sneller, heeft nog steeds wat al eerder in deze thread is vermeld dat hij steeds weer gaat rekenen vanaf het huidige punt naar het definitieve eindpunt en niet weer terug naar een tussenpunt. Er zit een zoekfunctie in dat je bij het zoeken niet de eerste letters van de plaats of straatnaam hoeft te pakken maar je kan ook woorden middenin of letters pakken dan wordt de straat ook gevonden en direct op specifiek huisnummer, niet meer doorklikken naar nummerblokken! Ook is de automatische zoomfunctie nog aangepast zoals ze zeggen en dan zie je alvast een stukje verderop uitvergroot wat je zodadelijk moet gaan doen.

Ze gaven ook aan dat in versie 1.2 op sommige T3 modellen er een crash kan voorkomen, dit is niet op alle T3 modellen maar zal met deze nieuwe versie ook verholpen zijn.

Die gasten helpen je zoals je ziet uitvoerig als je iets te vragen hebt of meer info wilt en er wordt continue gewerkt aan verbeteringen van het product, ook mijn tip over het zoeken op specifiek huisnummer niveau is meegenomen, vind ik leuk om mee te denken als gebruiker van dit product en hiermee invloed te hebben op het product! Ik ben uitermate tevreden over Perfect Passenger, ik ken de andere producten ook maar die halen het niet bij Perfect Passenger.

Wisten jullie trouwens dat dit door een Nederlands bedrijf ontwikkeld en vervaardigd is en door Hekosoft is de software aangepast en aangeleverd.
Beetje laat maar beter laat dan nooit, er zijn nog 2 hele kleine verschillen tussen SD en MMC, allereerst is MMC ongeveer 8 keer TRAGER dan de standaard SD kaarten om over Ultra nog maar te zwijgen en ten tweede MMC is stukken goedkoper dan SD.

Tevens is het gebruik van het SD logo beschermd, men maakt dus misbruik van een beschermd logo in de reklame en op de doos, zou hetzelfde zijn als je een BMW met een fiat motor zou verkopen.

Het industrieel verhaal is echt regelrecht uit de grote duim gezogen,
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #59  
Oud 09 april 2004, 20:50
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dat mmc-kaarten 8 keer trager zijn dan sd-geheugen is getuige de benchmarktip geheel niet waar. In een aantal gevallen is sd-geheugen van een bepaalde grootte zelfs trager dan mmc-geheugen van diezelfde grootte. Het blijft echter wel overeind staan dat er wordt gezegd dat je sd-geheugen koopt terwijl dit toch niet het geval is. Dat is natuurlijk wel ronduit schandalig.
Met citaat reageren
  #60  
Oud 09 april 2004, 22:29
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Die gasten helpen je zoals je ziet uitvoerig als je iets te vragen hebt of meer info wilt
Ik kan me vergissen, maar volgens mij doen ook de concurrenten ViaMichelin (MapSonic) en TomTom dit, voor MapSonic is ook een mooie patch nu beschikbaar, met 3D view nu gratis en voor niks erbij! TomTom werkt ook continu aan verbeteringen, zie bijvoorbeeld al het feit dat er al een update is voor de TungstenT3 versie.

Citaat:
Ik ben uitermate tevreden over Perfect Passenger, ik ken de andere producten ook maar die halen het niet bij Perfect Passenger.
Dat is heel fijn natuurlijk, zo zie je maar dat elk mens zijn eigen voorkeur heeft. Ik ken het pakket ook, maar in mijn ogen haalt het bij lange na niet de snelheid, overzichtelijkheid en gebruiksgemak van TomTom Navigator...

Citaat:
Wisten jullie trouwens dat dit door een Nederlands bedrijf ontwikkeld en vervaardigd is en door Hekosoft is de software aangepast en aangeleverd.
Volgens mij is TomTom ook een Nederlands bedrijf? Of vergis ik me nu

Wel leuk dat twee grote spelers op de Navigatiemarkt voor pda's uit Nederland komen! Waar een klein land al niet groot in kan zijn...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023