Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22 december 2003, 18:31
grote teun grote teun is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: onder Breda
Berichten: 36
Ik denk dat je dan aardig teleurgesteld wordt,

ik heb Mapsonic namelijk ook en alhoewel het er allemaal erg gelikt uitziet is het zoeken van adressen ook (helemaal) niet het je van het.

Een route plannen kan soms wel enkele minuten duren............Digimap is wat mij betreft sneller (Tungsten|T)
herberekenen gaat nagenoeg even snel (Mapsonic is iets sneller)

Mapsonic kan niet "over de grenzen" plannen.

Mapsonic is op afstand (achter het stuur) moeilijk te volgen, zien c.q. te lezen.

Mapsonic heeft 2 modi 1 om te plannen een ander om te navigeren, Deze moet je handmatig in het (alleen met digitizer) moelijk te openen menu selecteren.

In Digimap kan je de kleurinstellingen wijzigen. POI kunnen zichtbaar zijn tijden navigatie.
In Mapsonic niet.

De kaarten van Mapsonic zijn ongeveer 2 keer zo groot als die ban Digimap.

Routes van Mapsonic en Digimap (met de juiste instellingen) zijn nagenoeg gelijk, geloof me ik heb het grandioos in de regio Breda uitgetest.

Zoeken naar een adres in Mapsonic, je moet wel heel goed weten wat je zoekt. zoekt overigens minder snel dan Digimap.

De kaarten van Mapsonic zijn/worden niet bijgewerkt, je moet dan een nieuwe versie kopen. (in breda bv. mis je nogal wat)

De kaarten van Digimap worden jaarlijks (tegen kosten) geupdated

Mapsonic heeft een nederlandse stem,
Digimap ook, ik heb deze week de stem van passenger van een van deze forumgebruiker mogen ontvangen. Ik denk dat er geen bezwaar is als...



Maar... het ziet er allemaal gelikt uit, dat wel

Problemen met een Beta, ja dat zou kunnen, daar is het een Beta voor. Dan komen alle kleine en minder kleine kinderziektes naar boven. Zoals vele gebruikers hebben ondervonden. Deze zijn echter allemaal te wijten aan het niet opnieuw aanmaken van de kaarten, iets wat ik altijd doe na een nieuwe desktopversie.

Leo
Met citaat reageren
  #22  
Oud 22 december 2003, 18:34
grote teun grote teun is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: onder Breda
Berichten: 36
Oja,

geheugen... zorg voor Mapsonic voor minimaal 10 MB VRIJ geheugen anders gaat het geheid mis met het plannen van een route, het laden van een andere map en het zoeken naar een plaats/adres.

pffff. dit in het kort een review van beide programma's

Leo
Met citaat reageren
  #23  
Oud 22 december 2003, 21:34
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
wacht gewoon even op Tomtom die binnenkort ook voor Palm beschikbaar is
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #24  
Oud 22 december 2003, 21:36
YellowT YellowT is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 maart 2003
Berichten: 84
Eigen ervaring Digimap

Ik ben het totaal niet eens met deze laatste opmerking over Mapsonic.

Ik gebruik al meer dan 3 jaar GPS software op mijn Palm (ben begonnen met een Palm V).

Laten we eerlijk zijn: Mapsonic was het eerste pakket voor Palm dat stabiel en gebruiksvriendelijk is. Om maar te zwijgen over de interface van Digimap.

Ik heb digimap meerdere malen geïnstalleerd op mijn Tungsten en ben iedere keer op één of andere manier bedrogen aangekomen.

Het is trouwens niet te begrijpen dat je zoveel geld betaalt voor een GPS pakket waarin nog geen degelijk route berekening zit (zie andere treads op dit forum).

Het is trouwens wel mogelijk om POI te tonen in navigatiemode.

Tot slot, stel ik vast Mapsonic wel kan waar maken wat Digimap niet kan en dat is Palm gebruikers overtuigen om niet over te stappen naar PocketPC voor navigatie.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 23 december 2003, 14:40
JRK's schermafbeelding
JRK JRK is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 123
Citaat:
Op 22-12-2003, om 21:34 heeft jwoerdma dit gezegd in bericht #23
wacht gewoon even op Tomtom die binnenkort ook voor Palm beschikbaar is
Oh ? vertel..

Adios, JR
Met citaat reageren
  #26  
Oud 23 december 2003, 22:11
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,



Ik was misschien iets te snel met mijn kritiek op Digimap. De problemen die ik had met de nieuwste versie van Digimap konden toch redelijk snel opgelost worden.

Het blijkt dat als je de kaarten opnieuw genereert met de laatste PC versie, dat de search ook ineens veel sneller is en dat het herberekenen van routes ook ineens erg snel gaat.

Al met al is deze versie van Digimap toch een grote verbetering en heb ik mijn vertrouwen in Digimap weer wat meer terug. Het feit dat bij een recalculate digimap nu probeert om uit te gaan van je huidige rijrichting scheelt ook veel van die ergelijke U-turn messages.

Essentieel met deze Digimap versie is wel dat je na het installeren van nieuwe maps je het beste digimap opnieuw moet installeren. Maar ja, het is een beta.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #27  
Oud 23 december 2003, 23:38
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Het gebruik van het hele NR70-scherm is prettig.
Ook is het grappig de huisnummers te zien verspringen tijdens het rijden door een straat.

Een tip is wel om Fonts4OS4 of Fonts4OS5 te installeren. Door de steviger letter is alles prettig leesbaar achter het stuur.

Bij mijn NR70V schakelt ie niet altijd automatisch terug op 'groot scherm' als ik in specifieke menu's ben geweest. Heb dat gemeld en dat zal dan wel meegenomen worden in de volgende release.

Prettig is ook die snelheidsafhankelijke zoom. Snel rijdend krijg je op het scherm waarlijk veel van de weg voor je te zien.

Storend vind ik de te grote en te vaak voorkomende wegnummeraanduidingen. Ze belemmeren me het zicht op de route. Daar moet echt wat aan gebeuren.
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #28  
Oud 24 december 2003, 15:33
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Ik heb net ook even fonts4os5 geprobeerd maar was niet zo onder de indruk. Ik vond de verschillen echt klein (ik heb een Tungsten T3). Uiteindelijk vond ik het default font nog het mooiste.

Voor wat betreft de speed-based zoom moet ik nog overtuigd worden, misschien moet ik het gewoon eens een tijd proberen om te kijken hoe het uitwerkt. Meestal rij ik met 1:4000 zoom.

Overigens leek die speed based zoom bij mapsonic behoorlijk gedetailleerd te zijn. Verder ben ik nu erg blij met mijn nieuwe T3 omdat dit het gebruik van digimap wel veel prettiger maakt en natuurlijk het gebruik van het volledige scherm. Verder ben ik erg onder de indruk van de kwaliteit van het T3 scherm. Ik had niet verwacht dat het verschil met een Tungsten T zo groot zou zijn.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #29  
Oud 24 december 2003, 21:50
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
@Erik076:
Ik geloof dat die speed based zoom varieert van 1:16.000 bij langzaam rijden tot 1:64.000 boven 70 km/u. Bij ingewikkelde verkeerssituaties zoomt ie in naar 1:8.000.

Die fonts: Waarschijnlijk is je T3 al superieur qua fonts. De Sony Clié NR70 daarentegen is standaard voorzien van een iel lettertype.

In mijn Fonts4OS4-versie kan ik kiezen tussen 7 fonts. ZieHIER.
Handera Bold heeft mijn voorkeur.

Ik kan niet vergelijken met Mapsonic, want die heb ik niet. Maar daarnaast, voor we het weten gaat elke thread ongemerkt over in een geloof-strijd tussen deze twee navigatiepakketten.
__________________
[][][][][][][]

Laatst gewijzigd door jeeptricks; 27 december 2003 om 01:41.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 27 december 2003, 00:46
evdelft
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben behoorlijk tevreden met de nieuwe beta NADAT ik de kaarten allemaal opnieuw aangemaakt had.
Wel een blijvend probleem met het kiezen van een andere map dat vrijwel iedere keer een fatal exception oplevert.

Raadselachtig blijft het feit dat ik zowel op de pc als op de palmversie euro disney niet kan vinden.
Volgens het forum zou zoeken op plaatsnaam en disn voldoende moeten zijn maar het is me nog steeds niet gelukt.

Snelheid van herberekening was op een T|C toch nooit een probleem maar werkt inderdaad nog sneller dan voorheen.Al met al een prima beta hoewel de nieuwe schermindeling voor mij niet had gehoeven.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 28 december 2003, 00:13
mauske mauske is offline
Senior lid
Voornaam: Maurice
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 februari 2003
Locatie: Mierlo
Berichten: 90
Stuur een bericht via ICQ naar mauske
Hmm, ik kan Disney resort Paris wel vinden...
Welke plaats gebruik jij bij het zoeken ??

Je moet zoeken op Coupvray.. dat is de officiele gemeente van Disneyland.
__________________
Mauske
Met citaat reageren
  #32  
Oud 29 december 2003, 08:33
chippie chippie is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Locatie: Flevoland
Berichten: 39
Wie weet waar ik een demo van digimap kan vinden? Voordat ik van plan ben (Veel) geld uit te geven aan zo;n programma wil ik het eerst wel eens zien. Op de site van digimap lukt het in iedergeval niet.

groeten René
Met citaat reageren
  #33  
Oud 29 december 2003, 12:15
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,


Een demo van digimap kan je vinden op

www.hekosoft.de
en dan klikken op 'demoversion'

He! wat nu? "Demo version steht zur Zeit nicht zur verf"ugung"?

Ik zou gewoon maar een mailtje sturen naar info@hekosoft.de. Tot nu toe heb ik altij vrij snel antwoord gekregen. Als je je palm user id toestuurt samen met de postcode waarvoor je een demo map wilt hebben dan zouden ze je moeten kunnen helpen.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #34  
Oud 29 december 2003, 12:52
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Voor zover ik weet valt er ook nergens anders een demo van DigiMap vandaan te halen, dus je moet al je hoop vestigen op het mailtje naar de makers .
Met citaat reageren
  #35  
Oud 29 december 2003, 13:39
chippie chippie is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Locatie: Flevoland
Berichten: 39
Ik heb meteen een mailtje gestuurd, zodra ik een reactie heb zal ik het jullie laten weten.


René
Met citaat reageren
  #36  
Oud 30 december 2003, 07:47
chippie chippie is offline
Lid
Model: Palm m515
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Locatie: Flevoland
Berichten: 39
Citaat:
Op 29-12-2003, om 13:39 heeft chippie dit gezegd in bericht #35
Ik heb meteen een mailtje gestuurd, zodra ik een reactie heb zal ik het jullie laten weten.


René
Binnen een 1 uur (!!!!) had ik een demo versie van digimap met mijn omgeving op de mail ontvangen, grote klassen. Nu nog even spelen om te kijken of het wat is, want zonder handleiding wordt het wel even uitzoeken.

René
Met citaat reageren
  #37  
Oud 03 januari 2004, 00:07
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi @Ringo,


Ik heb mapsonic uitgeprobeerd op mijn Tungsten T na het vrijmaken van een heleboel geheugen (dat deed echt pijn) alleen maar om het te proberen. Ik was onder de indruk van de performance en gebruikersvriendelijkheid van de applicatie. Echter een opmerking van GroteTeun over dat het berekenen van een route soms minuten kan duren heeft voor mij de doorslag gegeven om mijn aankoop van mapsonic te cancelen.

Ik wacht denk ik nog even met mapsonic totdat het product iets volwassener geworden is. De nieuwe beta van digimap is ook weer sneller geworden dus ik wacht gewoon nog even af hoe digimap en mapsonic zich ontwikkelen.

Ik heb nu overigens een T3 gekocht (ik was mijn eigen kerstman) en wat een geweldig ding! In elk geval nu geen geheugenproblemen meer (voorlopig).

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #38  
Oud 03 januari 2004, 00:16
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Tip: Gebruik Duitse Digimap beta versie...

Hoi allemaal,


Ik had ontzettend veel crashes en problemen (o.a. een keer een hard reset nodig) met de nieuwe beta versie van digimap, totdat ik de Duitse versie eens heb geinstalleerd. En wat blijkt, deze Duitse versie heeft een 'rock-solid stability'. Ik heb van alles geprobeerd maar kan hem niet laten crashen. Bij de Engelse versie was enkele minuten spelen genoeg om mijn palm weer helemaal op te hangen.

Het lijkt erop dat de Engelse en Duitse versie echt verschillen (foutje bedankt), dus meer dan alleen de taal. Zo is bijv. het icon van de Duitse versie nog low-res terwijl dat van de Engelse versie hi-res is. Het lijkt er dus op alsof ze voor de Engelse versie per ongeluk een verkeerde branch (o.i.d.) uit hun versiebeheersysteem hebben gebruikt (speculatie). Ik heb Hekosoft al gemaild over dit probleem.

Ik gebruik overigens nog wel de Engelse schooljuf stem (want om nou in het Duits toegesproken te worden geeft helemaal zo'n SM gevoel).

In elk geval... hier is mijn tip aan jullie:

****** Als jullie stabiliteitsproblemen hebben met de nieuwe beta van
digimap probeer dan de Duitse versie eens!!!!!!

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #39  
Oud 03 januari 2004, 00:27
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
POI search...

Hoi allemaal,


De POI search in de nieuwe beta functioneert niet goed meer.
Zo kan ik bijv. het "Zeeuws Biologisch Museum" (Culture/Entertainment)
niet meer vinden via de global search. Het is nog wel te vinden als je eerst "Domburg" zoekt en vervolgens Culture/Entertainment selecteert. Het museum staat er dan gewoon bij.

In de 2.28beta1 versie functioneerde dit nog wel goed.

Heeft iemand anders dit probleem ook?

Groeten
Erik

PS. Zowel in de Engelse als de Duitse versie doet dit het niet meer.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 03 januari 2004, 10:57
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
@Erik,

Ik zie hetzelfde probleem hier.
Maar als ik zoek bij sport areas en typ bijv. Snow in, vind hij wel 2 Snowworlds.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023