Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 14 december 2003, 14:22
mbvt mbvt is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 07 oktober 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 82
Citaat:
Op 14-12-2003, om 15:10 heeft miniad dit gezegd in bericht #60
hoi,

wat is het resultaat als je de Auto Zoom uitzet??
Dat ik met de hand moet zoomen!

Even sereneus: dat maakt niet zo veel uit zie ik. Tot schaal=5km worden de detailmaps gebruikt, vanaf schaal=8km wordt de basemap gebruikt. Op de basemap is bij mij bijna niets te zien, behalve mijn eigen waypoints en tracks.
Met citaat reageren
  #62  
Oud 14 december 2003, 19:37
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Ik heb ook even gekeken maar kom er niet uit.

Laatst gewijzigd door miniad; 05 januari 2004 om 19:10.
Met citaat reageren
  #63  
Oud 15 december 2003, 16:10
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Citaat:
Even sereneus: dat maakt niet zo veel uit zie ik. Tot schaal=5km worden de detailmaps gebruikt, vanaf schaal=8km wordt de basemap gebruikt. Op de basemap is bij mij bijna niets te zien, behalve mijn eigen waypoints en tracks.

Ik ben maar even gaan experimenteren en vroeg mij af of er wel een Basiskaart is geladen.
Ik heb uiteindelijk een Basiskaart geïnstalleerd.
Ik heb maar voor de Wereld gekozen (30 MB op externenkaart) omdat ik niet weet welke voor europa of liever Nederland geldt.
Na het laden van de Basiskaart kan verder uitgezoemd worden en is probleem verdwenen…. Tenminste… als dat een probleem was.

Het is leuk om de hele wereld te hebben maar voor mij onnodig.
Ik heb geheugen zat (512 MB kaart) maar toch..
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.. maar kan het even niet vinden..
Met citaat reageren
  #64  
Oud 15 december 2003, 16:39
mbvt mbvt is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 07 oktober 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 82
Citaat:
Op 15-12-2003, om 17:10 heeft miniad dit gezegd in bericht #63

Ik ben maar even gaan experimenteren en vroeg mij af of er wel een Basiskaart is geladen.
Ik heb uiteindelijk een Basiskaart geïnstalleerd.

...

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.. maar kan het even niet vinden..
Aha, ik zie het al! We hebben helemaal geen hansvaessen nodig, we hebben miniad! Leuk dat je de moeite hebt genomen om het uit te zoeken!

Ik dacht dat er bij de installatie al een basiskaart geinstalleerd was; er is tenslotte een GMAPBMAP van 5236 KB in het geheugen van mijn iQue geinstalleerd bij de eerste keer hotsyncen na installatie.

Ik leefde dus in de veronderstelling dat dat de basismap is, maar blijkbaar is het wat anders. Ik zal eens gaan kijken naar andere basismaps om te installeren. Voor mij is europa of evt. NL voor dagelijks gebruik voldoende (ik gebruik een 128MB kaart)

Ik ben trouwens benieuwd of daarmee het doorrekenen van routes ook sneller gaat, hoewel ik daar geen klachten over heb.
Met citaat reageren
  #65  
Oud 15 december 2003, 17:01
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Ik ben benieuwd... wat NL of Europa betreft..
Zelf kwam ik niet verder dan de Hele wereld.
Eigenlijk wel erg goedkoop voor maar 30 MB..

Ik volg je ervaringen.. veel succes
Met citaat reageren
  #66  
Oud 15 december 2003, 17:14
mbvt mbvt is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 07 oktober 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 82
Citaat:
Op 13-12-2003, om 12:16 heeft miniad dit gezegd in bericht #58
Over de CETUS
Bij mij draait er eigenlijk niets.. ook niet als ik wandel
Ik heb hem wel ingesteld op de iQue en een Fix maken gaat prima alleen dat draaien gebeurt gewoon niet.
Ik heb vandaag Cetus ´s aangezet tijdens een autoritje, maar dat werkt bij mij best redelijk. Het enige dat een beetje tegenviel was de lage frequentie waarmee het kompas werd ververst, slechts 1 x per 3 a 5 seconden.

Heb je het al op de scooter of in de auto geprobeerd? Misschien is het probleem bij jou dat je onder de minimum snelheid van 7km/u blijft tijdens het wandelen?
Met citaat reageren
  #67  
Oud 15 december 2003, 17:31
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Citaat:
Heb je het al op de scooter of in de auto geprobeerd? Misschien is het probleem bij jou dat je onder de minimum snelheid van 7km/u blijft tijdens het wandelen?
Ik heb het lopend gedaan maar had al en vermoede..
Het is de 7 km grens.
Ik kan de kompas goed gebruiken bij wandelroutes en caches maar omdat nu te gaan doen op de scooter...
Dus blijf ik het maar met de iQue doen zonder CETUS
Dat werkt trouwens ook zeer goed..

Laatst gewijzigd door miniad; 15 december 2003 om 22:22.
Met citaat reageren
  #68  
Oud 15 december 2003, 22:44
mbvt mbvt is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 07 oktober 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 82
Atlantic!

Citaat:
Op 15-12-2003, om 18:01 heeft miniad dit gezegd in bericht #65
Ik ben benieuwd... wat NL of Europa betreft..
Zelf kwam ik niet verder dan de Hele wereld.
Eigenlijk wel erg goedkoop voor maar 30 MB..
Ik volg je ervaringen.. veel succes
Howdy,

ik heb inmiddels een andere basismap geinstalleerd; waarmee degene die ik al eerder had geinstalleerd is vervangen. Blijkbaar had ik er dus wel 1 geinstalleerd, maar de verkeerde. Misschien dat die van de U.S. of A. als standaard wordt geinstalleerd. Er is keuze uit een summiere versie en een uitgebreide versie van de basemap van Europa van resp. 4 en 13MB. Het is mij gaanderweg helaas niet duidelijk geworden wat het verschil is.

Ik heb in ieder geval de volledige versie geinstalleerd en krijg nu ook uitgezoomd het wegennet en water/land e.d. aangegeven. Ik krijg uitgezoomd zelfs de benzinestations langs de snelweg te zien! Aangeduid met een mannetje-vrouwtje symbool, handig voor mensen die vaak een sanitaire onderbreking moeten inlassen in hun route

grM

PS: voor Amerikanen zijn we die jongens aan de andere kant van de grote plas, oftewel de regio Europa heet Atlantic
Met citaat reageren
  #69  
Oud 15 december 2003, 22:48
mbvt mbvt is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 07 oktober 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 82
Citaat:
Op 15-12-2003, om 18:31 heeft miniad dit gezegd in bericht #67
Het is de 7 km grens.
Ik kan de kompas goed gebruiken bij wandelroutes en caches maar omdat nu te gaan doen op de scooter...
Kom op Ad! Gewoon met 7km/u joggen naar je cache! Je moet toch wat over hebben voor de cadeautjes!
Met citaat reageren
  #70  
Oud 16 december 2003, 06:24
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Voor mijn kado's of voor mijn iQue??

Kun jij mij even duidelijk maken waar je Europa voor Basismap kan kiezen? Bij mij vind ik dat niet in de lijst..

Misschien verkeerde lijst?

Met citaat reageren
  #71  
Oud 16 december 2003, 07:04
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Dit zijn de BasisMaps waaruit ik kan kiezen

Americas Lite
Americas Standard
Atlantic Lite
Atlantic Standaard
Pacific Standard
World Wide

Deze staan op mijn Setup CD for iQue version 2.02

Ik zie dit nu pas omdat ik bij de aanschaf een iQue kreeg die al helemaal klaar was incl. de Detailmap voor de Benelux.
Dit is geen standaard procedure want 2 weken later hebben we er nog één gehaald en die hadden we volledig te instaleren.


Laatst gewijzigd door miniad; 16 december 2003 om 07:31.
Met citaat reageren
  #72  
Oud 16 december 2003, 07:44
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Citaat:
PS: voor Amerikanen zijn we die jongens aan de andere kant van de grote plas, oftewel de regio Europa heet Atlantic

Nou, dat ik daar niet eerder op gekomen ben

Bedankt.. hoi
Met citaat reageren
  #73  
Oud 16 december 2003, 10:46
mbvt mbvt is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 07 oktober 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 82
Precies!

Citaat:
Op 16-12-2003, om 08:04 heeft miniad dit gezegd in bericht #71
Dit zijn de BasisMaps waaruit ik kan kiezen

Americas Lite
Americas Standard
Atlantic Lite
Atlantic Standaard
Pacific Standard
World Wide

Deze staan op mijn Setup CD for iQue version 2.02

Ik zie dit nu pas omdat ik bij de aanschaf een iQue kreeg die al helemaal klaar was incl. de Detailmap voor de Benelux.
Dit is geen standaard procedure want 2 weken later hebben we er nog één gehaald en die hadden we volledig te instaleren.

Als er ooit een iQue 3700 of 3800 uitkomt hoop ik dat Garmin de installatieprocedure een beetje beter op orde heeft. Het basiskaartmateriaal komt dus van de iQue Setup CD en is ´lock-free´, terwijl het detailkaartmateriaal van de MapSource CDs komt en ge-unlocked moet worden?! Lekker duidelijk!

Toen ik mijn iQue kocht was die ook ´leeg´ behalve dan dat al wel de versie 2 van het OS geïnstalleerd was.

Maargoed, de basismaps van Europa zijn dus idd de Atlantic Lite en Atlantic Standard van de iQue setup CD. Je kunt deze te allen tijde wisselen zo lijkt het.

Het is me nog niet echt gelukt om een route te plannen naar een punt op de basismap. Ik heb momenteel alleen kaartmateriaal van NL geïnstalleerd en toen ik een punt in Dld aanwees (Essen) duurde het routeberekenen minutenlang en kreeg ik niet de indruk dat er uiteindelijk nog wat nuttigs uit zou komen. Ik zal eens proberen om een vlak voor de grens toe te voegen en alleen het laatste stukje over de basismap uit te laten rekenen.

Verder vind ik het een beetje jammer om uitgezoomd op de basiskaart de kadertjes te zien van alle losse deelkaartjes waar de detailkaart uit is opgebouwd.

Kan af en toe handig zijn, maar doorgaans zit ik niet echt op die info te wachten; het is me nog niet gelukt om dat uit te zetten.
Met citaat reageren
  #74  
Oud 16 december 2003, 14:55
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Citaat:
Het is me nog niet echt gelukt om een route te plannen naar een punt op de basismap. Ik heb momenteel alleen kaartmateriaal van NL geïnstalleerd en toen ik een punt in Dld aanwees (Essen) duurde het routeberekenen minutenlang en kreeg ik niet de indruk dat er uiteindelijk nog wat nuttigs uit zou komen. Ik zal eens proberen om een vlak voor de grens toe te voegen en alleen het laatste stukje over de basismap uit te laten rekenen.
Van Utrecht naar Ochtrup (DTSLND) berekent hij in 30 seconden.
Ook ik heb alleen de Detailkaart van Nederland geladen.
Dus de Basiskaart wordt keurig in de berekening meegenomen.
Volgens mij maakt het dus niet uit welk punt van de wereld je als doel kiest.. het is een kwestie van geduld..

Citaat:
Ik zal eens proberen om een vlak voor de grens toe te voegen en alleen het laatste stukje over de basismap uit te laten rekenen.
Ik heb het vanaf Utrecht laten berekenen omdat ik er nog niet achter ben, hoe ik de aanwijzer kan verplaatsen bv naar Eindhoven en dan de grens over.


Citaat:
Verder vind ik het een beetje jammer om uitgezoomd op de basiskaart de kadertjes te zien van alle losse deelkaartjes waar de detailkaart uit is opgebouwd.
Ik heb geen last van de kadertjes maar heb ook nog niet gevonden waar het kan worden uitgeschakeld.
Met citaat reageren
  #75  
Oud 16 december 2003, 17:15
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Ik heb de reis gesimuleerd in DEMO-mode. Van Utrecht naar Ochtrup in Duitsland. Bij de grens (tevens ook de grens van Deatailmap en de Basismap) stopte het programma en ging herberekenen en weer en weer alsof het in een lus zat..
Ik heb toen de Detailmap uitgevinkt (wist dat nog van de GPS V) en het was opgelost.. de reis ging gewoon verder tot het einddoel.

Dus reizen over de Basismap kan in principe over de hele wereld (mits geladen natuurlijk ) en bij gebruik van de Detailmap wil de iQue liever op deze map blijven. Gewoon een vinkje AAN of UIT is de oplossing..
Met citaat reageren
  #76  
Oud 17 december 2003, 19:25
hansvaessen hansvaessen is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 17 september 2003
Locatie: Notter, Almelo
Berichten: 78
Nou! Da's toch mooi, dat ik hier overbodig ben!! Dank Miniad!

Uiteraard toch weer eigenwijs, maar slechts in aanvulling:
- als je op de kaart rechtsonder kijkt, bij het 'schaal-streepje' zie je welke kaart op dat moment gebruikt wordt voor weergave: basemap of mapsource; afhankelijk van detail-instelling. En inderdaad: als ie geen basemap heeft....
- we zijn in Notter gewend om de toestellen voor onze klanten voor te bereiden. Velen willen er immers meteen mee kunnen 'rijden'. Voor een PDA is dat echter wat ingewikkelder als met de 'gewone' Garmin systemen. Ondermeer moet er een 'username' gekozen worden en blijkt dat in tweede fase tot verwarring te kunnen leiden. En wat dat in eerste instantie een voordeel lijkt blijkt dan soms toch een nadeel (zie voorbeeld hierboven: basemaps al geinstalleerd zonder dat je het wist).
Nu kiezen we er afhankelijk van klantwens en drukte voor in welke mate het toestel voor vertrek wordt voorbereid. Vandaar ook de verschillende ervaring hierboven.
- basemap 'lite' en 'standaard' verschillen qua detail-niveau: zoek de verschillen!
- weet echter ook dat de basemap echt een basemap is. Is ook veeleer opgebouwd uit punten dan lijnen en daarmee vrij 'ruw'. Ga je met het toestel rijden dan zul je beslist de voorkeur geven aan de detailkaart. Ook voor vakantietrips adviseren we tenminste een 'corridor' van bijvoorbeeld 50 km. aan weerszijde van de Route de soleil mee te saven. Werkt gewoon prettiger.
- hoe dat zit met de gesimuleerde route weet ik niet; al rijdend kun je zonder enig probleem de grens over (behoudens eventuele douane-perikelen); in tegenstelling tot bijvoorbeeld TomTom.

Groeten uit Notter,
Hans
Met citaat reageren
  #77  
Oud 17 december 2003, 21:19
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Citaat:
Nou! Da's toch mooi, dat ik hier overbodig ben!! Dank Miniad!

Ik herinner mij een rit met de GPS V. Daar kan alleen kleine gedeeltes worden geladen. Als ik bij de grens van Detail- en de basis -map kwam, kon de berekening niet verder totdat ik de Detial kaart uitschakelde. Dit was een tip van e.o.a. Garmin-site.
Vandaar ik er hier ook aandacht om het uit te schakelen en het werkte fijlloos. Het bereken gaat prima en daar maakt het niet uit of er een Detail kaart geladen is. Dus ver over de grenzen. (de aarde Rond)

Maar inderdaad ik heb bij de iQue de Demo-mode gebruikt en wacht nog een praktijkervaring af.


Laatst gewijzigd door miniad; 05 januari 2004 om 19:12.
Met citaat reageren
  #78  
Oud 17 december 2003, 22:05
hansvaessen hansvaessen is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 17 september 2003
Locatie: Notter, Almelo
Berichten: 78


Nog steeds: wel aanwezig, maar nog niet leverbaar. Spoedig spoedig.. (hopen ook wij)
Hans
Met citaat reageren
  #79  
Oud 20 december 2003, 09:26
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
waar kan ik in de iQue zien welke Base Map geladen is.
Ik vind in het pulldownmenu bij mappen alleen versienummer 2.
Ander info kan ik hierover (totnutoe) niet vinden.
Met citaat reageren
  #80  
Oud 20 december 2003, 10:41
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Het is bij Garmin bekend dat de overgang van BasisMap naar DetailMap en andersom een probleem geeft. (niet alleen in DemoMode) Dus extra DetailMap laden of uitschakelen en verder gaan op de BasisMap.
Ik heb begrepen dat dit in de volgende versie is opgelost..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023