Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 november 2003, 07:18
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Thumbs up Persoonlijke ervaring met dePDA/GPS iQue 3600 van Garmin

Ik wil ervaringen uitwisselen op het GPS Forum hier in de PalmClub.

Voor alle duidelijkheid, ik schrijf slechts mijn persoonlijke ervaring en ben niet gebonden en of verplicht aan commercie en/of anderen.

Ik ben van de Garmin V overgestapt op de iQue en heb geen cent spijt.

Het scherm is duidelijk af te lezen door Hres, formaat en kleur.
De iQue(GPS) is sneller en perfecter dan de GPS V en die werkt al zo goed. Dat perfecte komt natuurlijk ook door de steminstructies.
Behalve de ingebouwde GPS is de iQue een volwaardige PALM met OS 5.2

Helaas werkt het niet helemaal goed zoals het adres laten overnemen bij FIND. Het huisnummer heeft in het adressenbestand dan voor de straatnaam te staan.. dus alle adressen aanpassen. Maar als een gevonden waypoint in het adressenbestand wordt opgeslagen, staat het huisnummer er WEL keurig achter. Op z'n minst een beetje krom maar ik neem aan dat het een foutje is. Het instaleren van de software ging niet helemaal feilloos. Ik ben daar toch een flinke tijd zoet mee geweest. Een tweede installatie bij een vriend ging veel sneller daar ik al ervaring had opgedaan.

De spraak is goed en duidelijk van de interne Nederlandssprekende Juffrouw. Het klinkt zeer rustig en heel duidelijk. Ook via de ingebouwde speaker. Echter in een rumoerige auto is een externe speaker toch wel een must. Er is een Garmin iQue autoset te koop maar persoonlijk vind ik het speakertje ingebouwd in de aanstekerplug minder mooi klinken. Het geluid klinkt dan wat vlak en ik zelf heb dan zeer goed te luisteren. Wel kan het volume behoorlijk hard.

Daar de GPS nogal wat stroom gebruikt heb ik het opgelost door extern 4 batterijen aan te sluiten via een adapter. Ik heb het kabeltje tussen de batterijhouder en iQue verlengt tot ongeveer 1 meter zodat de batterijhouder in de zak kan blijven zitten terwijl ik met de iQue in de hand wandel. Ik hoop op een Krachtiger accu IN de iQue (zitten schroefjes aan achter zijde??).

Ik vind de indeling en mogelijkheden van de GPS goed en overzichtelijk maar ik was al een Garmin gebruiker van Garmin V. De iQue is zelfs gemakkelijker te bedienen, overzichtelijk en gebruikersvriendelijk.

De iQue werkt op de snorscooter prima na het ingesteld te hebben op Fiets. Er kan ook een keuze worden gemaakt voor wandelaars, auto enz. De iQue heeft mij nog niet naar een snelweg gestuurd maar dat was ik ook al gewend van de GPS V dus verwachte niet anders.
Wel valt mij op dat er een enkele keer over Links-afslaan wordt gesproken terwijl ik rechtsaf moet of andersom. Op het displaykaartje wordt het wel goed aan gegeven. Dus even kijken en de pijl volgen. Ik vind het voor mijzelf wel gemakkelijk als ik onderweg via een ander punt (adres) wil, dat gewoon op het kaartje kan aantikken. Het aangetikte adres wordt automatisch in EDIT VIAS geplaatst en daar heb je de keuze het wel of niet te gebruiken.

Ik heb niet zoveel ervaring met de navigatiepakketten voor PDA's behalve af en toe een probeersel en/of demo's en reacties op dit forum maar gezien mijn ervaring is er volgens mij nog geen Pda pakket wat de GPS van de iQue kan evenaren.

Ik heb een SDkaart van 512 MB en de hele Benelux (detail), veel MP3 CD'en programma's gaan er met gemak op... Het extra geheugen is ruimschoots genoeg voor heel Europa plus extra's.

Afgelopen keer met een auto van Utrecht naar Rotterdam en via binnenwegen weer naar Utrecht (+-200 km) gereden. Het was een plezier om de instructies van de ingebouwde juffrouw te mogen volgen. Stem klinkt prettig maar auto (bus) was zeer rumoerig en zonder externe speaker hebben we een oordopje moeten gebruiken.

De PDA zelf (PALM)is naar mijn mening gelijk aan de gemiddelde Palm. Het nodige zit er in. Ik vind deze soms wel wat traag. Eerst wat schrijven dan naar de tekst kijken en soms zien dat het nog opgebouwd wordt. misschien de Graffiti(2) ?? want de PDA werkt wel zeer snel. Ik vind persoonlijk de Graffiti (2) prettiger dan de vorige versie en was zeer snel gewend. Ik heb de iQue voornamelijk gekozen voor zijn GPS prestaties en ik gebruik dagelijks alleen de agenda, Memo en telefoon. Ik heb geen spelletjes.

De iQue kan goed gebruikt worden als Dicteerapparaat. Hiervoor is een aparte knop aan de zijkant van de iQue geplaatst. Het geluid daarvan is goed tot redelijk. (afhankelijk van instelling). Ik zelf vind het belangrijk dat er op een behoorlijk afstand nog opgenomen wordt.... en .. dat lukt.

Ook gebruik ik graag de MP3. Dat deed ik al op de NX70 en NX73 en dat was zeer goed. De IPOD heb ik er toen voor weggedaan. De MP3 op iQue is ook wel goed maar mist een beetje de dynamiek die ik van Sony zo prachtig vond. Wel is hier VBR (Variabele Bit Snelheid) en MP3 PRO mogelijk.
Ik heb het programma AeroPlayer geïnstalleerd en nu is het goed. Op z'n minst net zo fraai als op mijn Sony.

Op een of andere manier is het geluid niet helemaal schoon. Dus bij geen signaal is er zacht ruis te horen en na iedere handeling op de iQue een zachte tik. Bij sommige handelingen zoals het Deleten van een geluidsfile is het verstandig om oordopjes uit het oor te halen of het geluid zacht te zetten. Ook als ik alle volumeschuiven (behalve voor hoofdtelefoon) op nul zet, blijft er (weliswaar zeer zacht)een tik hoorbaar, behalve bij het afspelen van MP3 omdat de muziek luider is. Na het beluisteren van verschillende iQue’s blijkt het niet exemplarisch te zijn.

Cradle is eenvoudig maar degelijk.

Het scherm is mooi en helder en ook het grote formaat (net als mijn NX73V) bevalt mij wel.
Backlight is nodig maar doet het zeer goed en kan heel laag worden ingesteld, wat de batterijduur ten goede komt.

De beschermflap heeft een goede bevestiging aan de onderkant. Beetje lastig als het geheel op de cradle staat. Maar wel weer handig bij het in de zak stoppen. Bij gebruik kan de flap in zijn geheel achter de PDA worden geklapt. Alleen het scherm wordt enigszins beschermd en dus wacht ik op een goede opbergmogelijkheid. Ondertussen oefen ik in geduld.

Als voorlopige conclusie wil ik melden dat ik enthousiast ben en steeds enthousiaster word en dan doel ik vooral op het geheel en in het bijzonder de GARMIN GPS !

Ik heb de interne batterij getest bij MP3.
Daarbij wordt automatisch het scherm uitgeschakeld.
Iets meer dan ZEVEN uur achterelkaar kan MP3 gedraaid worden op vol vermogen. Voor mij een TOPPER !

Ik heb de interne Batterij getest bij gebruik van Palm applicaties en het spel schaak. Dit alles zonder geluid.
De verlichting op 1/3 zoals ik hem altijd gebruik.
Na Drie en half UUR krijg ik een melding de PDA op de Cradle te plaatsen. Batterij-icoon wordt rood van kleur.
Daarna is er nog een half uur op de PDA te werken voordat hij er volledig mee stopt.
Dus 4 uur achterelkaar kan er met de iQue gewerkt worden.

Ik heb de interne Batterij getest bij gebruik van de GPS. Er kunnen verschillende voertuigen worden ingesteld maar ook met de voet. Ik noem het de wandelmode maar denk dat de ingebouwde juffrouw dacht dat het voor haar bedoeld was want het werd erg stil. Dit komt mij bekend voor bij de GARMIN GPS V. Onder een snelheid van ongeveer 7 km gaf deze geen popups meer.
De kleurenkaart op het grote Hires scherm van de iQue is zeer duidelijk en goed te volgen.
Vanwege het mooie weer had ik de achtergrondverlichting hoger te stellen dan normaal. Gebruikt dan dus meer stroom.
Af en toe was de stem te horen zoals bij geen verbinding en opnieuw de route berekenen.
Met regelmaat gaat het scherm automatisch uit afhankelijk van de voorinstelling, 30 sec, 1, 2 en 3 minuten. Voordat de iQue over gaat tot herberekenen bij te voet duurt erg lang en dan gaf ik zelf maar het commando herberekenen.
En dat herberekenen doet de iQue super snel.
Ik merkte wel verschil met de GPS V. De iQue heeft in fiets- en wandel -mode de neiging om belangrijke wegen te blijven volgen terwijl de GPS V zelf ook de tussen weggetjes kiest.
Misschien het kaartmateriaal..? ik weet het niet.
De ingebouwde batterij meldt na anderhalf uur GPS gebruik dat de batterijen bijna op zijn. Ik kon nog een kwartier verder maar was dan ook schoon leeg. De tweede keer weer hetzelfde verhaal dus één uur en driekwartier is het maximum. Voor het wandelen is het voor mij genoeg daar ik dan af en toe even kijk om iets te vinden maar voor op de snorscooter veel te weinig. In de toekomst maar weer aan de accu van de scooter net als bij mijn GPS V. Ik heb een externe batterijhouder voor vier AA batterijen en deze laadt de iQue in één uur en driekwartier volledig op. Maar uiteraard kan deze er aan blijven hangen bij het navigeren. Op dit forum heb ik begrepen dat deze batterijhouder minstens 3 keer zolang mee gaat dan de interne accu. Dus met 1 lading meer dan 5 uur navigeren.Ik heb altijd extra AA batterijen in etui bij me dus kom ik de dag wel door. Voor accu aansluiting is er uiteraard geen enkel probleem.

Inmiddels is dit een heel verhaal geworden maar wilde het niet versnipperen.
Ik besef ook dat het niet compleet is maar geef graag andere de mogelijkheid het e.a. aan te vullen.

Laatst gewijzigd door miniad; 05 januari 2004 om 18:53.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 november 2003, 18:05
mbvt mbvt is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 07 oktober 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 82
Thumbs up

Hee, bedankt voor je minireview, miniad!

Ik heb op de afgelopen bijeenkomst even kunnen spelen met de iQue en ik vind het werkelijk een prachtig apparaat. Alleen die pecunia´s, hè?

Ik heb nog een paar kleine vraagjes.
- Met de externe accu´s erbij, hoe lang is de gebruiksduur dan (met de backlight op een ´normaal´niveau). En hoe werkt dat eigenlijk, die externe accu´s, heb je die de hele tijd aan staan en voorzien die de iQue de hele tijd van stroom, of moet je de externe accu´s om de zo veel tijd aanzetten om de interne accu van de iQue op te laden?

- hoe bevalt de ´fix´ bij gebruik in de auto? Ik heb wel eens gelezen dat men al snel een externe antenne moest aansluiten. Hoe lang duurt het eigenlijk tot je de eerste fix te pakken hebt?

- hoe is de iQue te gebruiken tijdens het rijden? Zitten er een paar grote knoppen op die je met je vingers kunt bedienen en kunt gebruiken om b.v. files te vermijden of een omleiding aan te geven.

- worden nachtkleuren/instellingen ondersteund?

- kun je poi´s importeren?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 november 2003, 18:16
mbvt mbvt is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 07 oktober 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 82
Oja, en welke oplossing heb je gekozen voor in de auto? Heb je toevallig de carkit met ingebouwde speaker en volume regelaar? Zo ja, hoe bevalt dat?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 november 2003, 18:25
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Hoi MBVT,

Wat pecunia´s in dit verband is weet ik niet. naief??

Met de externe accu ben ik op dit moment aan het testen dus nog even geduld maar naar mijn mening best wel lang.

De accu heb ik dan aan staan en voedt de iQue op direkte wijze.
De Fix in de auto is gen enkel probleem. Het werkt gewoon zeer goed.

Onder het rijden werkt het prima maar waar nodig is een Stylus wel prettig.

Nachtkleuren worden volledig ondersteund zowel handmatig als automatisch.

gr. van AD
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 november 2003, 18:31
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Ik heb geen carkit maar beveel het wel aan.
Wij deden het met het oortje..
En dat werkte prima.. en daarmee bedoel ik dat het een echte navigator is.




Laatst gewijzigd door miniad; 11 november 2003 om 18:58.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 november 2003, 18:32
mbvt mbvt is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 07 oktober 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 82
Talking

dang! dat ding kan gewoon alles. Nu nog bluetooth erin en een wat beter batterylife en ik kan de verleiding helemaal niet meer weerstaan!

Maar pecunia´s is Oud Nederlandsch Dialect voor pleuro´s, zeg maar En in het geval van de iQue: veel!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 november 2003, 18:37
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Bedankt voor de les...

Jij het is werkelijk een goed apparaat. Maar ik ga nog verder met het testen en verheug mij op het grote Revieuw..

gr. AD

Laatst gewijzigd door miniad; 14 november 2003 om 15:31.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 november 2003, 18:40
mbvt mbvt is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 07 oktober 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 82
Thumbs up Re: Peroonlijke ervaring met de iQue van Garmin

Citaat:
Op 11-11-2003, om 08:18 heeft miniad dit gezegd in bericht #1
Ik heb de batterij getest bij MP3.
Daarbij wordt automatisch het scherm uitgeschakeld.
Iets meer dan ZEVEN uur achter elkaar kan MP3 gedraaid worden op vol vermogen.
BTW, dat haal ik volgens mij met mijn TT niet eens, best wel een goede prestatie dus, m.i.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 november 2003, 18:43
Ruud Schut
Guest
 
Berichten: n/a
Als ik zo vrij mag zijn om te antwoorden,

Met de externe accu wordt de battery extender bedoeld, dit is een accessoire waar 4 AA batterijen in gaan en hiermee kan de iQue geladen worden en/of tegelijk gebruikt worden. Ik heb mijn iQue helemaal leeg laten lopen en vervolgens weer opgeladen, dit kan zo'n 3 topt 4 keer voordat de oplaadbare batterijen van de battery extender opwaren.

De fix in de auto is afhankelijk van een aantal omstandigheden, als de iQue aan wordt gezet op dezelfde plaats als waar deze is uitgezet dan gaar het snel, is de iQue niet gebruikt maar je hebt je wel verplaats dan kan het langer duren. Ik heb een keer meegemaakt dat ik de iQue in de auto heb aangezet en toen ben ik al gaan rijden voordat er een fix was. Ik was al een minuut of 10-15 onderweg voordat er een fix was, maar dit is pas een keer voor gekomen. Ik gebruik geen externe antenne en ik heb eigenlijk nooit echt problemen met ontvangst, een externe antenne is nodig als de auto voorzien is van een metaalcoating in de voorruit.

De iQue heeft dezelfde knoppen als een palm, de memo knop is alleen veranderd voor de Que button, tijdens het rijden kan hierop gedrukt worden om door verschillende schermen te navigeren, er kan zelf aangegeven worden welke schermen, bv. scherm met de volgende afslagen, tripteller, gps-ontvangst, zoekscherm, audio. Als de Que button iets langer ingedrukt wordt, dan wordt de eersvolgende aanwijzing herhaald.

Het is mogelijk om een omleiding te plannen, er kan aangegeven worden hoeveel kilometer van de geplande route vermeden moet worden, 1,2,5,10 of 30 kilometer.

Het apparaat weet hoe laat de zon onder gaat en schakeld dan automatisch over op een nachtstand en is hier door 's nachts prettig afleesbaar, dit kan ook handmatig ingesteld worden.

De POI's komen van de city select cd en hier kunnen geen punten aan toegevoed worden, het is wel mogelijk om zelf gecreeerde waypoints te importeren en deze kunnen dan weer worden gegeven op het scherm.

De carkit met speaker en volume regelaar is wel aan te raden, de iQue heeft zelf ook een speaker en deze werkt maar bij veel omgevingslawaai is de externe speaker wel aan te raden. De Ique wordt dan ook gelijk opgeladen. Het is ook mogelijk om een bijv. een koptelefoon aan te sluiten.

Een groot voordeel van de iQue is wel dat er kaarten bij zitten voor heel Europa i.p.v. alleen de BeNeLux zoals bij veel andere gps oplossingen en daarnaast beschik je over een basiskaart van de hele wereld met snelwegen n-wegen en plaatsnamen.

Ruud Schut
www.gps.nl
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 november 2003, 18:44
mbvt mbvt is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 07 oktober 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 82
Citaat:
Op 11-11-2003, om 19:37 heeft miniad dit gezegd in bericht #7
Maar ik ga nog verder met het testen en verheug mij op de grote Review..

gr. AD
BTW, voor als je geïnteresserd bent in reviews van de iQue, dit is de meest uitgebreide die ik ben tegengekomen: http://www.gpsinformation.org/dale/Palm/iQue3600.htm

Misschien heb je er wat aan...

grM
Met citaat reageren
  #11  
Oud 11 november 2003, 18:46
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
MP3

ja dit was ook boven mijn verwachting.
Het resultaat was precies 7 uur en 12 minuten.
Dit afgespeeld zonder onderbreking.
Naar mijn mening , als je wel onderbreekt kan het nog langer duren maar ik ben tevreden..
Nu de volgende tests zoals agenda gebruik en daarna de GPS
Ik ben al weer aan het werk..

gr. AD
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 november 2003, 18:50
mbvt mbvt is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 07 oktober 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 82
Thumbs up

Citaat:
Op 11-11-2003, om 19:43 heeft Ruud Schut dit gezegd in bericht #9

Het is mogelijk om een omleiding te plannen, er kan aangegeven worden hoeveel kilometer van de geplande route vermeden moet worden, 1,2,5,10 of 30 kilometer.

Het apparaat weet hoe laat de zon onder gaat en schakeld dan automatisch over op een nachtstand en is hier door 's nachts prettig afleesbaar, dit kan ook handmatig ingesteld worden.

De POI's komen van de city select cd en hier kunnen geen punten aan toegevoed worden, het is wel mogelijk om zelf gecreeerde waypoints te importeren en deze kunnen dan weer worden gegeven op het scherm.

De carkit met speaker en volume regelaar is wel aan te raden, de iQue heeft zelf ook een speaker en deze werkt maar bij veel omgevingslawaai is de externe speaker wel aan te raden. De Ique wordt dan ook gelijk opgeladen. Het is ook mogelijk om een bijv. een koptelefoon aan te sluiten.

www.gps.nl
Bedankt Ruud! Ik heb weer een hoop dingen opgestoken die ik nog niet wist...
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 november 2003, 18:53
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
De MP3 vind ik boven verwachting.
Variabele BitSnelheid en MP3 Pro.
Hier en daar zijn de boven tonen bevooroordeeld en het zou prettig zijn als er een eqalizer in de iQue was opgenomen.
Misschien is dat met e.a. software programma op te lossen..
Wie heeft een idee of een oplossing..

vrgr AD

Laatst gewijzigd door miniad; 14 november 2003 om 15:29.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 november 2003, 19:00
Ruud Schut
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Ad,

Ik ben nu niet op kantoor dus het zal morgen worden als ik de mail lees, tenzij je deze naar de helpdesk hebt gestuurd, want die kan ik wel lezen.

Grt
Ruud
Met citaat reageren
  #15  
Oud 11 november 2003, 19:04
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Mijn geschreven ervaring is verlopig af..
Graag wil ik delen met andere gebruikers en geintreseerden.


Laatst gewijzigd door miniad; 14 november 2003 om 15:32.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 15 november 2003, 18:39
hansvaessen hansvaessen is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 17 september 2003
Locatie: Notter, Almelo
Berichten: 78
Ja, ik heb een mp3-player op m'n iQue gehad met equilizar; weet alleen niet meer hoe die heette... Maar met zekerheid: het bestaat wel.

Hans
Met citaat reageren
  #17  
Oud 15 november 2003, 18:50
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Ik kan het niet laten mijn ervaring aan het begin van deze Thread met regelmaat aan te passen. Daar ik aanneem dat als het één keer is gelezen het daarna niet meer doorgenomen wordt wil ik er hier even op attenderen.
Naar mijn mening wordt het hierdoor duidelijker voor de geintregeerde, Potentiele koper en huidige eigenaar.

vrgr. AD

Laatst gewijzigd door miniad; 20 november 2003 om 10:00.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 21 november 2003, 18:41
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Hoi,

Een filmpje overzetten met Kinoma Producer 2 naar mijn Garmin iQue 3600 is geen probleem maar wat ik ook doe het geluid is zeer slecht.
Vooral veel.. heel veel gekraak in het geluid. Lijkt op statische ontlading..

Wie kent dit en heeft de oplossing of advies..

Het is niet exemplarisch daar ik dezelfde ervaring heb op andere IQue 3600 van Garmin.
MP3 (is totaal anders )werkt wel goed en zeer goed zelfs met AeroPlayer. Na dagen testen heeft de AeroPlayer gewonnen van PocketTunes. Deze laatste heeft neiging tot vervorming bij de iQue.

vrgr. AD
Met citaat reageren
  #19  
Oud 21 november 2003, 18:49
mbvt mbvt is offline
Senior lid
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 07 oktober 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 82
Unhappy sorry,

ik kan je niet echt helpen. Ik heb met Kinoma in sommige gevallen helemaal geen geluid. Bij het openen van een filmpje krijg ik dan een melding dat het desbetreffende geluid in een verkeerd formaat is. Het gaat dan om de movie-trailers van de Kinoma site zelf (MIB2, Spiderman).

Bij andere filmpjes, zoals het voorbeeld met de Porsche Boxter, klinkt het geluid bij mij goed.

grM
Met citaat reageren
  #20  
Oud 21 november 2003, 19:06
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
OOk het geluid bij Porsche Boxter doet het bij ons niet erg zuiver..
Bij geen geluid kan het wel eens gaan werken als er een lager SampleRate wordt ingesteld eventueel in Mono.

We hebben last van dat geluid met geknetter..
Daar de MP3 geweldig goed klinkt met AeroPlayer denk ik dat het bij het wave gedeelte ligt. Ook de voice is wel aardig maar veel ruis weinig hoge tonen enz. In deze hoek mag best het e.a. iets beter worden. Alhoewel Voice voor mij geen HiFi hoeft te zijn is dit signaal wel vuil. Misschien ben ik in dat opzicht wat verwend door de Sony NX70V en NX73V.
De foto's met Acidimage is werkelijk geweldig en kan erg veel formaten gebruikt worden (in tegenstelling tot de Sony). ZLauncher maakt de iQue toch wel zeer fraai en werkt erg goed.. Dus het is de software dat het doet.. maar iQue heeft iets aan het geluid te doen.. klikjes, geratel en gezoem.. ik wacht op de oplossende update !

vrgr. AD


Laatst gewijzigd door miniad; 21 november 2003 om 23:30.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023