Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 30 april 2003, 11:57
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Moet nu 'alleen' nog een Li-ion acculader-schakeling (MAX639 denk ik)in SMD vorm in de Streetfinder kwijt aangezien de oplaadelectronica niet in de Palm Vx maar in de 220V adapter zit.
Huh? Er zit toch wel wat electronica in de Palm Vx? de schema's die ik bovenaan in deze thread gaf zetten allemaal gewoon 4.1V op de laadpin.

De MAX639 is toch ook gewoon een (switching) regulator? Zet je die er op om de laadstroom te regelen ofzo?

Die 30mA maximaal klinkt inderdaad beter. Dat was ik even vergeten, maar Rijk heeft eerde in de thread ook al de MC78LC40 gebruikt (maximaal 80mA) Dat had bij 300mA dus waarschijnlijk ook niet gewerkt.
Met citaat reageren
  #42  
Oud 30 april 2003, 12:50
Michiel's schermafbeelding
Michiel Michiel is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 60
Thumbs down

Nee, helaas, de (lader) electronica zit allemaal in de 220V lader. Gisteren deze maar eens opengemaakt om te controleren en ja hoor, vol electronica (LM324AD quad OPAMP, TNY254P switch, SFH615A optocoupler, etc.) We zullen dus wel degelijk een Li-ion lader (switching regulator) moeten samenstellen Vrees alleen dat we die niet in de Streetfinder kwijt kunnen. Misschien toch beter een externe lader te maken welke je in de auto op de Streetfinder aansluit.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 09 juni 2003, 23:37
joopl
Guest
 
Berichten: n/a
Laadschakeling ingebouwd

Via Patrick (jullie wel bekend mag ik aannemen) een 2e hands Rand MacNally gekregen. Van wie die origneel was weet ik niet meer, maar als je het zelf weet, dan hierbij bedankt.

Ik ben een beetje aan het knutselen geslagen en heb een lader in de GPS ingebouwd. Pas na dat hij af was zag ik dat dit onderwerp een aantal weken geleden nogal wat mensen bezighield.

Dus heb ik de beschrijving van mijn werk maar eens opgetekend. Als mensen geinteresseerd zijn is hier het resultaat:
Streetfinder power to PalmV-Vx

Het is in het engels met de gedachte dat er mogelijk meer geintereseerden zijn in deze wereld.

Materiaalkosten c.a. 2-3 Euro. Alles normaal verkrijgbaar bij b.v. Conrad

Joop
Met citaat reageren
  #44  
Oud 09 juni 2003, 23:47
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ziet er heel mooi uit! (zou ik dan toch nog mijn GPS mee kunnen nemen naar Noorwegen...?)

Een klein vraagje nog, kan je in deze thread nog een lijstje plaatsen met de specifieke onderdelen die ik nodig heb, eventueel met bestelnummers van Conrad?

Dank je!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #45  
Oud 10 juni 2003, 00:38
joopl
Guest
 
Berichten: n/a
Ik neem aan dat je geen katalogus bij de hand hebt en niet dat je een beetje lui bent Maar om het feest kompleet te maken hier dus het lijstje.

Onderdelen
Aantal Waarde Conrad Artikel
R1 3 33 ohm 40 30 67-44
R2 1 580 ohm Op maat maken serie/parallel
R3 1 270 ohm 40 31 80-44
C2 1 1u 48 16 70-44
D1 1 18CA of ZPY18V 16 80 09-44 of 18 06 88-44
U1 1 LM317L 17 59 78-44
M1 1 BS170 15 89 50-44

Die waarde van R2 kan ik niet geven. De examplaarspreiding van de in de LM317L ingebouwde spanningsreferentie is te groot voor de gewenste nauwkeurigheid van de 4.04V. Je kunt met een 390 ohm weerstand (40 32 02-44) en een 250 ohm potmeter (43 06 84-44) in serie werken, maar dan moet je die potmeter waarschijnlijk elders kwijt. Mogelijk onderaan in de buurt van de palm connector.
Voor een printje om de zaken op te zetten heb ik van dat gaatjesboard gebruik gemaakt. De weerstandjes e.d. heb ik allemaal omgebogen en rechtop neergezet om het compact te houden.

Nou, toch weer een klein verhaal geworden. Bedtijd nu.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 10 juni 2003, 01:05
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ha die Joop. Geweldige pagina man! Ik zal zelf ook eens kijken of ik dit gebouwd krijg. Moet toch lukken met zo'n duidelijke beschrijving zou ik zo zeggen.
Met citaat reageren
  #47  
Oud 05 juli 2003, 00:27
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Lightbulb twee car-chargers

Heren, zelf ben ik op electro-gebied absoluut onkundig, dus ik kan jullie conversatie nauwelijks volgen.

Maar...is het niet veel eenvoudiger om gewoon een splitter op je sigaretten stopcontact te zetten en dan met twee aparte voedingen je GPS en je Palm apart te voeden ? Wel wat meer snoeren, OK.

Zo zou ik dat dus oplossen, in feite ben ik momenteel op zoek naar de benodigdheden ervoor. Ook ik heb nl. ervaren dat, met name met backlight aan, je Palm (Handera in mijn geval) het maar korte tijd volhoudt zonder bijladen.

Waar ik nog niet achter ben is of je ook om-en-om kunt laden, dus eerst je GPS, dan je Palm, dan weer je GPS, etc. Zit er in die GPS (Navman voor Palm IIIxe) überhaupt wel een oplaadbare batterij ?

Ei van Columbus ?
Ben ik nu super"blond" bezig ?
Ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom (geintje, citaat Louis van Gaal).

Greetz,

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #48  
Oud 05 juli 2003, 00:43
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Karel,

Met de Palm Vx kun je niet bij het oplaadpunt als de GPS er op zit. En het is inderdaad een minder handzame oplossing om twee snoeren aan de GPS+Palm combinatie aan te sluiten.
Met citaat reageren
  #49  
Oud 05 juli 2003, 00:57
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
OK. Als mijn Handera (zelfde model als Palm III) in mijn GPS ontvanger zit (Rand McNally, type weet ik niet, maar zo eentje met een soort schotel-antenne bovenop), dan is zowel het contact voor de GPS als voor de "Palm" bereikbaar, dus twee snoertjes is mogelijk. Overigens vond ik zojuist op een site dat de Navman een Li-ion batterij heeft, dus om-en-om inpluggen op de aansteker is mogelijk. Is wat bewerkelijk, maar dat doe ik liever dan aan (dure) electronische apparatuur gaan solderen zelf.

Hartelijke groenten,

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #50  
Oud 08 juli 2003, 22:56
joopl
Guest
 
Berichten: n/a
Meerdere snoertjes kan natuurlijk altijd. Je hebt een specifiek auto laadsnoer voor je Handera neem ik aan?
Anders heb je nog steeds het probleem dat je een veilige spanning moet aanleveren. Er staat me verder bij dat een Palm III geen voeding op de Hotsync connector heeft. Heeft je handera een aparte connector voor de voeding?

Joop
Met citaat reageren
  #51  
Oud 14 februari 2004, 21:32
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Om maar eens een oud topic omhoog te schoppen, gisteren eindelijk maar eens de onderdelen besteld. Echter niet bij Conrad. Het gaat inderdaad om ongeveer 4 euro aan onderdelen, maar dat is beneden het minimum van Conrad per bestelling, en totaal werd het bedrag (inclusief verzenden, opslag voor te lage besteding etc.) 25 euro. Dat heb ik dus niet gedaan, maar de onderdelen bij de lokale electro zaak besteld. Nadeel was wel dat ik daardoor een veelvoud van de LM317 en nog wat andere onderdelen kreeg, maar ach. Heb ik wat in reserve. Of als iemand anders ook deze omvormer wil bouwen, die kan ze bij mij komen halen.

Enfin. Met veel hulp van mijn vader (erg goed in dit soort karweitjes) is het gelukt, en werkt als een zonnetje Weliswaar zonder geluid, maar ik denk dat ik toch wel een van de goedkoopste GPS oplossingen zo heb.

Hoe het er nu uiteindelijk uitziet?

Nou zo:
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #52  
Oud 16 februari 2004, 13:03
joopl
Guest
 
Berichten: n/a
Gefeliciteert! Heb ik blijkbaar die moeite van de web pagina toch niet voor niets gedaan.

Joop
Met citaat reageren
  #53  
Oud 16 februari 2004, 13:22
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Op 16-02-2004, om 13:03 heeft joopl dit gezegd in bericht #52
Gefeliciteert! Heb ik blijkbaar die moeite van de web pagina toch niet voor niets gedaan.

Joop
absoluut! je pagina was echt een grote hulp in deze.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023