Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 11 november 2003, 20:32
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
De moderatie die Patrickl heeft mogen ontvangen geldt in precies dezelfde mate voor evdelft. Ook jij speelt direct op de man en post de ene flame-bait na de andere. Dit gedrag wordt hier niet getolereerd en persoonlijke issues worden maar uitgevochten via PM of e-mail.

namens de moderatoren en het bestuur,
Jean-Paul
Met citaat reageren
  #42  
Oud 11 november 2003, 22:40
evdelft
Guest
 
Berichten: n/a
Beste moderatoren,

Kritiek is een vreemd fenomeen. Slechts weinigen accepteren het en nog minder mensen doen dat als de kritiek niet terecht is.
Ik heb geen zin hier een volslagen of-topic discussie te beginnen over wie of wat er begonnen is maar een paar dingen moeten me toch van het hart.

Ik kom binnen in een topic dat wat raadselachtig spreekt over "soortgelijke" problemen en direct verwijst naar een ander (ouder)topic. Voor de meeste forums is dat reeds genoeg reden om in te grijpen maar lokale gewoontes blijken anders.
Ik lees me vervolgens in, (in het betreffende topic) en kom daar nogal wat mijns inziens voorbarige conclusies tegen. Met name het feit dat alleschuld"eenzijdig bij een fabrikant/importuer gelegd werd stoorde me. Het internet en zeker een veelgelezen forum als pdaclub heeft een verantwoordelijkheid die zich ook uitstrekt tot personene ne bedrijven die ongegeneerd aangevallen worden. Niet op basis van feiten maar op basis van incidenten die opgeblazen worden tot megaproporties. In een eerste reactie hierop wordt ik eigenlijk al direct op een eigenaardige manier aangevallen door de TS en ik reageer daarop vrij scherp. Blijkbaar iets wat hier niet te tolereren is aangezien op mijn reactie een opmerking komt.
Vervolgens pas ik mijn toon aan en ondervind daar niet alleen weinig waardering voor maar ook hulpvaardige opmerkingen en vragen worden door een eigenaardig persoon hier meteen de grond in geboord met de meest eigenzinnige opmerkingen. Niet geremd door enige kennis moet ik me vervolgens laten uitschelden als Newbie, iets wat blijkbaar een laag soort forummer is hier waarmee je de voeten afveegt want ook daarop komt geen reactie. ( en ja ik loop lang genoeg mee in forumland om te weten wat een newbie is en die "positie" ben ik alweer enige jaren gepasseerd)Daarnaast houdt ik me blijkbaar bezig met terrorisme aangezien ik een topickaper blijk te zijn.

Als jullie terugkijken zul je zien dat iedre serieuze bijdrage door mij serieus is behandeld. Ik heb zelfs een aantal uren uitgetrokken om de test zoals die opgevoerd werd, met een drietal deels geleende Palms uit te kunnen voeren.( voor deze meelezers alsnog bedankt hoewel het effect niet te vermoeden was) Ook hiervoor is geen enkele waardering en zelfs geen enkele reactie. Ik heb daarmee een poging gedaan de zaak te objectiveren. Helaas tevergeefs.
P. heeft een bepaald beeld in zijn hoofd en wil daar vervolgens niet van af. Op zich geen probleem maar lastiger wordt het als dat wil zeggen dat ik me vanalles moet laten aanleunen. Daarnaast worden me woorden in de mond gelegd, meerdere malen, die ik niet gebruikt of bedoeld heb. feitelijke weerleggingen worden genegeerd en sterk persoongerichte opmerkingen moeten dat camoufleren.
Ik melde al eerder in het topic dat ik me toch wat vreemd behandeld voel. dat P. zich blijkbaar niet kan inhouden is iets waar ik me van distancierde door maar niet meer op hem te reageren. Vervolgens krijg ik een reprimande, die meer gericht lijkt op een vals gevoel van evenwicht dan op rechtvaardigheid.

Kortom, ik voel me bijzonder onwelkom hier op dit forum. Ik heb me schuldig gemaakt aan topickaping, scheldpartijen, flame bait en benzonder enige rechtvaardiging voorzien van een reprimande voor deze overtredingen.

Dat patrick mij niet kan velen is iets waar ik weinig moeite mee heb, zeker niet gezien het eigenaardige gedrag. Dat echter de Mods nu menen mij te moeten berispen maak je niet vaak mee op het internet. Zeker niet in een forum dat goed bekend staat en waar ik tot dusver een aantal normale discussies voer.

Met excuses dat dit soort reacties volslagen of-topic raakt maar als je kiest voor een publikelijke reprimande moet je mensen ook de kans geven te reageren. Daarnaast is het eigenaardig tov de door mij in deze test betrokken personene om te lezen hoe er met serieus verzamelde informatie werd omgegaan.

Wat mij betreft is dit topic afgesloten vwb de persoonlijke zaken, maar dat had ik al een aantal postings eerder gemeld.

jammer blijft het dat de constructieve bijdrage die ik deed niet gewaardeerd werd.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 11 november 2003, 23:01
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Voor alle duidelijkheid, ik verwijs niet naar die oude thread. De thread starter kwam daar mee, omdat zijn problemen daar exact mee overeenkwamen.

Het gekke is overigens ook dat ik tot voor de laatste reactie helemaal niets van een persoonlijke aanval van mijn kant kan ontdekken. Tot inderdaad het moment dat je met een uit het verband getrokken quote uit mijn antwoord (dat toch zeer lichtvaardig was gezien de omvang van de Cetus blunder) meent mij belachelijk te moeten maken.

Ik moet toegeven dat je uiteindelijk inderdaad wel degelijk een constructieve bijdrag geleverd hebt. Jouw test geeft zeker aan dat mensen dus wel degelijk een wel werkende GM251 moeten kunnen verwachten en zich niet moeten laten afschepen met een externe antenne en/of een defecte GM251.

Daarom verbaast het mij ook dat juist op moment dat de thread weer in de goede richting begon te bewegen er ineens moderators bij moesten komen. Dat had inderdaad al veel eerder gekund.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023