Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 april 2008, 14:18
Henny1 Henny1 is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 16 oktober 2007
Berichten: 18
En nu..?

Zoals ik al eens heb verteld. Heb ik een tungsten E2 waar ik op zich heel tevreden mee ben. Maar dit is nu mijn 3e palm, en ik baal er giga van dat ze gemiddeld een jaar tot deze nu ruim 2 jaar mee gaan. Ze crashen van het ene op andere moment. De tungsten die ik nu heb, die geeft (en ik heb al een hard en soft reset gedaan, alles geprobeerd) steeds aan dat ik bv geen blue tooth kan gebruiken omdat mijn batterij bijna leeg is. Ook als hij de hele nacht heeft geladen, geeft hij het ene moment aan een volle batterij, en dan een bijna lege om vervolgens weer vol aan te geven.
Iemand ene goede tip.
Ik gebruik hem voornamelijk zakelijk, agenda, foto's, memo, en contacten. Ik ben dus ondertussen ook al op zoek naar een andere om aan te schaffen (maar heb geen idee welke een beetje in de beurt komt), zeg er eerlijk bij dat ik best wel verslaafd eraan geraakt ben, en moet er niet aan denken dat ik een grote agenda mee moet slepen.
Wat advieseren jullie mij.

Tnxs
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 april 2008, 16:38
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik zou de accu eens opnieuw calibreren, en anders kijken of vervangen van de accu het probleem verhelpt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 april 2008, 17:25
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Om de accu te calibreren voor je een zogenaamde battery reset uit; palm op de cradle zetten, palm resetten , ten minste vier uur op de cradle laten staan en weer resetten .
Je moet 'm ten minste vier uur laden omdat de batterij helemaal vol moet zijn, zo vol als mogelijk is. Zorg er dus voor dat dit het geval is, als je er niet van overtuigd bent dat je batterij na vier uur vol is, laat dan je palm gewoon langer staan. Gewoon een nacht op de cradle zetten lijkt het meest ideaal.

Het kan zijn dat de procedure niet direct goed werkt, herhaal de procedure dan zekerheidshalve nog een paar keer.

Het is trouwens ook niet ondenkbaar dat je batterij na twee jaar opgebruikt is. Na een jaar of twee worden batterijen over het algemeen wel minder, maar de situatie die jij omschrijft is wel erg extreem.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023