Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 april 2008, 11:27
Johan Lemmers's schermafbeelding
Johan Lemmers Johan Lemmers is offline
"Viper Driver"
Voornaam: Johan
Model: Visor
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 42
Cool Tungsten T5 gaat spontaan aan en blijft aan (tot de accu leeg is)

Hi...

Even geleden dat ik hier ben geweest...
Van mijn baas een nieuwe Tungsten T/X gekregen, omdat mijn T5 een defecte accu had.
Mijn "oude" T5 heb ik nu, voorzien van een nieuwe accu (dank aan onze medisch technische dienst) in privé gebruik.
Hij doet het weer netjes, alleen... om de 1 1/2 tot 2 dagen schakelt dat ding zich vanzelf in.
Op zich niks mis mee als je dat meteen ziet maar als ik het niet in de gaten heb, b.v. omdat ik op mijn werk ben en dat ding thuis ligt, dan is de accu uiteraard in no time leeg, omdat ie ook aan bljft staan!
Een harde reset was / is geen oplossing, ik heb dat al twee of drie keer gedaan maar het spontaan inschakelen blijft gewoon doorgaan.

Het heeft (volgens mij althans) in ieder geval niks te maken met entries en/of berichten in mijn agenda omdat het ook gebeurt op dagen dat er helemaal niks in mijn agenda staat.
Bovendien, ik synchroniseer de T5 niet, ook niet met met mijn PC thuis, omdat ik daar geen agenda op bijhoud. Dus herinneringen aan afspraken kunnen ook niet voor spontane inschakeling zorgen...

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?


Grtz.
__________________
Johan "VIPER" Lemmers
Nederland / the Netherlands

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 08 april 2008 om 12:50. Reden: Titel verduidelijkt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 april 2008, 12:51
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Staat infrarood uit? En andere bronnen zoals Bluetooth?

Geen idee of dat een oorzaak kan zijn, maar dit zijn wel zaken die reageren op signalen van buiten het apparaat.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 april 2008, 10:41
Johan Lemmers's schermafbeelding
Johan Lemmers Johan Lemmers is offline
"Viper Driver"
Voornaam: Johan
Model: Visor
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 42
Hoi Roel...

Beide staan UIT. Beam Receive ook, trouwens
Mijn agenda heeft wél een aantal entries (uiteraard) maar de optie "alarm" staat in deze agenda entries niet ingeschakeld, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Bovendien is er bij Auto-Off ingesteld dat de PDa na 3 minuten moet uitschakelen als ie niet in gebruik is en dat uitschakelen doet ie ook niet.
Ik heb wel via de mail een tip gekregen om datebook.pdb en/of calendar.pdb te verwijderen.
Volgens de afzender zou het een typisch OS5 probleem zijn en de T/T zou er ook last van hebben...
Ik vraag me alleen af of een harde reset (al 2 of 3 keer gedaan) deze twee bestanden niet verwijdert en opnieuw mee installeert.

Grtz.
Johan.
__________________
Johan "VIPER" Lemmers
Nederland / the Netherlands
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023