Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Heb je interesse voor een TV-Gids?
Ik gebruik al Avantgo o.i.d. en ben niet van plan iets anders te gaan gebruiken 8 12,31%
Ik wil wel een TV-Gids op mijn Palm en ben bereid daar een bedrag (< 10 euro) per jaar voor te betalen 11 16,92%
Ik wil wel een TV-Gids op mijn Palm maar wil daar absoluut niets voor betalen 43 66,15%
Ik wil geen TV-Gids op mijn Palm 3 4,62%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 juni 2004, 15:26
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
TV Gids freeware poll

Is er interesse voor een TV Gids gebaseerd op pdb-s (zie andere thread in dit forum)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg fbtv.jpg‎ (99,8 KB, 133x gelezen)

Laatst gewijzigd door fransbr; 04 juni 2004 om 15:30.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 juni 2004, 23:51
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Interesse is er in mijn geval altijd voor nieuwe software. Maar omdat er al een prima werkende - doch vanzelfsprekend weinig interactieve - tv-gids is ben ik niet direct bereid voor een nieuw alternatief de betalen. Ik denk dat ik daar niet de enige in ben, want de huidige gids werkt gewoonweg prima.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 juni 2004, 12:21
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Maar omdat er al een prima werkende - doch vanzelfsprekend weinig interactieve - tv-gids is ben ik niet direct bereid voor een nieuw alternatief de betalen. Ik denk dat ik daar niet de enige in ben, want de huidige gids werkt gewoonweg prima.
Welke huidige gids bedoel je? Die van de Palmclub?

Trouwens: Ik heb bewust het element geld in de vraag gebruikt niet omdat ik er geld aan wil verdienen, maar omdat een TV Gids systeem ook enig onderhoud vergt (en dus geld kost) en ik graag wil weten of men liever een gratis unsupported systeem heeft (zoals "Whatson") of een systeem waar men in het geval van problemen ook om support gevraagd kan worden.

(Het feit dat Nederlanders het liefst alle programma's gratis willen, ook al heeft de maker er veel tijd en geld in gestoken was mij al bekend, ik programmeer al jaren en alleen Amerikanen betalen ook echt voor shareware).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 juni 2004, 13:29
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik bedoel inderdaad de gids van de Palmclub.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 juni 2004, 21:41
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Ik bedoel inderdaad de gids van de Palmclub.
Zonder een discussie aan te wakkeren: Ik hoop dat je het met me eens bent dat die gids "er niet uitziet" (kunnen ze niets aan doen, het is gewoon html en dat werkt nu eenmaal niet ideaal op een PDA). Whatson voldoet al beter, maar heeft geen hi-res en is dus al behoorlijk gedateerd. Dat is ook de motivatie van het zelf programmeren.

Ik zou trouwens het systeem het liefst ook hier op Palmclub zien draaien... (databases te downloaden/supporten)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 juni 2004, 08:43
Patrick_IIIx Patrick_IIIx is offline
Lid
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 20 februari 2002
Locatie: Doetinchem
Berichten: 29
Ik heb zeker interesse in een tv gids op mijn palm. Ik ben bereid om voor goede software een klein bedrag neer te leggen. Ik heb dan ook gestemd voor optie twee om aan te geven dat het best iets mag kosten (freeware is natuurlijk helemaal goed), maar ik vind het betalen per jaar wel wat overdreven. Waarom niet gewoon eenmalig een klein aankoopbedrag? Vergelijk bijvoorbeeld ZLauncher, een geweldig stukje software met een bescheiden prijs van $12.00

Succes met je TV-Gids,

Patrick
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 juni 2004, 09:47
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
... maar ik vind het betalen per jaar wel wat overdreven. Waarom niet gewoon eenmalig een klein aankoopbedrag? Vergelijk bijvoorbeeld ZLauncher, een geweldig stukje software met een bescheiden prijs van $12.00
Ik had bewust deze optie erbij gezet omdat er een fundamenteel verschil is tussen ZLauncher en een TV Gids. Bij de eerste koop je de software die je vervolgens tot aan het einde der tijden kunt gebruiken. Bij de tweede koop je in feite data (de gids) die je met een programma kunt bekijken. De gids zal dagelijks aangemaakt moeten worden en blijft dus webruimte, support en dataverkeer kosten.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 juni 2004, 12:27
Patrick_IIIx Patrick_IIIx is offline
Lid
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 20 februari 2002
Locatie: Doetinchem
Berichten: 29
Citaat:
Op 07-06-2004, om 09:47 heeft fransbr dit gezegd in bericht #7
Ik had bewust deze optie erbij gezet omdat er een fundamenteel verschil is tussen ZLauncher en een TV Gids. Bij de eerste koop je de software die je vervolgens tot aan het einde der tijden kunt gebruiken. Bij de tweede koop je in feite data (de gids) die je met een programma kunt bekijken. De gids zal dagelijks aangemaakt moeten worden en blijft dus webruimte, support en dataverkeer kosten.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om de parser die de data van het internet haalt bij het pakket te leveren zodat een ieder zelf de tv-gids data kan ophalen. Scheelt jou weer server ruimte/bandbreedte en de gebruiker is niet afhankelijk van een service van derden.

Groeten,
Patrick


Laatst gewijzigd door Patrick_IIIx; 07 juni 2004 om 12:30.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 juni 2004, 08:37
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Je zou er ook voor kunnen kiezen om de parser die de data van het internet haalt bij het pakket te leveren...
Mijn motivaties om dat niet te doen:
1 - de parsers wijzigen nogal eens, dus is het verstandig om de juiste parser op een centrale plek te hebben.
2 - de parser verbruikt een veelvoud aan dataverkeer en is (als pakket) veeeel groter.
3 - parsen kost tijd, erg veel tijd (hotsync tijd gaat dus exponentieel omhoog).
4 - installatie van een parser kan alleen op een Windows PC, dus niet op een Mac of Linux PC.
5 - installatie is niet voor elke "leek" even eenvoudig wat behoorlijk wat frustaties op kan leveren.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 09 juni 2004, 17:01
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Ben het geheel met je eens, fransbr, maar het beperkt wel het toepassingsgebied voor FBTV; buiten NL heeft het programma geen waarde als er geen data geladen kunnen worden (of wil je de xmltv data van de rest vd wereld omzetten? ).
__________________
//Off Topic
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 juni 2004, 15:08
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het programma wordt steeds beter. De afgelopen week zag ik geen vooruitgang bij het installeren van nieuwe versies terwijl die vooruitgang er volgens de andere thread wel zou moeten zijn - vraag me vooral niet hoe dat kan - en bleef ik dezelfde problemen houden. Zoals een niet goed werkend Voorkeuren-scherm en de alarmfunctie die er in de versie op mijn palm gewoon niet was. Maar nu dat op orde is, evenals het scrollen dat nu goed gaat zou ik zeer zeker voor de definitieve versie willen betalen. Ik denk alleen dat veel mensen tegen een abonnement ophikken. Ook een conduit voor een dagelijkse verversing zou wenselijk zijn.
Maar zou er, wat betreft de hosting van de tv-gegevens, niet wat te regelen zijn met de Palmclub?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 juli 2004, 12:33
linde's schermafbeelding
linde linde is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 februari 2001
Locatie: Ugchelen
Berichten: 90
TV GIDS

Tijden veranderen; het goede blijft.
Ondertussen heb ik geen tvgids meer op mijn Palm en ben ik de weg kwijt in forumland.
Waar haal ik weer een tvgids vandaan?
__________________
linde
Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 juli 2004, 12:42
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Re: TV GIDS

Citaat:
Op 03-07-2004, om 12:33 heeft linde dit gezegd in bericht #12
Tijden veranderen; het goede blijft.
Ondertussen heb ik geen tvgids meer op mijn Palm en ben ik de weg kwijt in forumland.
Waar haal ik weer een tvgids vandaan?
Als je op 'tvgids' zoekt, het derde resultaat.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023