Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 maart 2007, 11:42
leocastelijn
Guest
 
Berichten: n/a
zire 72 s

Alles waarvoor ie is aangenomen doet ie. Cd geïnstalleerd.Extra kaartje erin. Een mp 3 naar quick instal gesleepten en toch wil hij dat laatste niet laten doorgaan. De melding is; geen applicatie geïnstalleerd!....
Kan iemand mij vertellen wat hier fout gaat?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 maart 2007, 12:05
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
De melding 'No application found' wil meestal zeggen dat er geen applicatie geinstalleerd is die overweg kan met de extensie van het bestand (ik ook .mp3).

Heb een programma RealPlayer, PocketTunes of TCPMP geinstalleerd?

Kan je anders je Hotsync-log even hier posten (klik met rechts op en kies bij 'View log' de juiste gebruiker)?

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 maart 2007, 12:18
leocastelijn
Guest
 
Berichten: n/a
dank je wel jaap, ik ben een beetje onwennig met het ding. Nu staat er plots wel een dingetje op terwijl ie niet in de quick instal staat. Stond er ooit wel overigens. Maar zet ik er nu een nieuw liedje in, heb de palm ge reset , dan komt na een nieuwe installatie die nog op de comp stond, gewoon dat oude liedje weer terug inplaats van het nieuwe. ik heb alle audio dingen die op cdtje stonden geïnstalleerd.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 maart 2007, 12:23
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Leo,

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Kan je het iets duidelijker uitleggen (of post, zoals eerder vermeld, je hotsync-log). Ik ben je kwijt na je eerste zin

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 maart 2007, 12:26
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Waar krijg je die foutmelding (no application...)? Op je pc of op je pda?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 maart 2007, 14:21
leocastelijn
Guest
 
Berichten: n/a
op de pda...ondertussen heb ik op windows xp een realone player gezet maar het wil niet . hij blijft hardnekkig bij dat ene liedje. Dus ook als ik de palm helemaal reset , vervolgens laat syncen met de pc, dan komt dat liedje gewoon weer terug..ook als ik bijvoorbeeld in de pc bij quick install wat andere liedjes klaarzet.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 maart 2007, 14:26
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leocastelijn Bekijk bericht
op de pda...ondertussen heb ik op windows xp een realone player gezet maar het wil niet . hij blijft hardnekkig bij dat ene liedje. Dus ook als ik de palm helemaal reset , vervolgens laat syncen met de pc, dan komt dat liedje gewoon weer terug..ook als ik bijvoorbeeld in de pc bij quick install wat andere liedjes klaarzet.
Heb je op je pda wel een mp3speler geinstalleerd (zoals Smaus ook al heeft gevraagd)?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 maart 2007, 16:30
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Kijk eens in de map C:\Program Files\Palm\<username>\Install op je harde schijf, waarschijnlijk staat daar het bestandje nog en dat wordt hij inderdaad iedere keer opnieuw gesynchroniseerd.

NB: C:\Program Files\Palm kan anders zijn, afhankelijk van wat je hebt ingetikt tijdens de installatie van Palm Desktop en Hotsync.

Zoals ik het nu lees lijkt een volledige deinstallatie van Palm Desktop, Hotsync en een harde reset van de Palm (zie ook 'grote schoonmaak') een goede optie te worden.
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 maart 2007, 17:21
leocastelijn
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb het allemaal al gedaan. Ik zie vermoedelijk iets over het hoofd.Dus er zit op kalende..contact..tasks..memos..expense..note pad..voicemail..quick instal..fotos..systeem.

ook zie ik audible ( waar heb ik dat voor nodig, als er toch al realoneplayer opzit? )

Dus ; de pc aan, dan palmone quick instal, vervolgens sleep ik een mp3 naar het onderste vak, dat van card. Dan sluit ik het venster en roep via de palm hotsynck op . Dan zegt ie som..applicatie niet aanwezig. Kan het zijn dat ie het inwendig opslaat en niet op die kaart?

Nou zomaar wat vragen ik hoop dat ik er door jullie advies nog eens uitkom..Overigens is er iemand die een kapot display van een tungsten w kan maken? Of wil overnemen?

Laatst gewijzigd door leocastelijn; 26 maart 2007 om 17:44.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 maart 2007, 17:40
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leocastelijn Bekijk bericht
ik heb het
Das leuk voor je maar misschien kan je de oplossing hier posten, we zijn uiteindelijk een community voor en door elkaar, dus misschien heeft een anders iets aan je oplossing...

Maar mooi dat het werkt...
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #11  
Oud 26 maart 2007, 21:12
leocastelijn
Guest
 
Berichten: n/a
ho, wat een misvverstand, het werkt nog steeds niet hoor. Ik kan heel goed hulp gebruiken.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 maart 2007, 21:20
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Waar krijg je die foutmelding (no application...)? Op je pc of op je pda?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leocastelijn Bekijk bericht
op de pda...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leocastelijn Bekijk bericht
Dus ; de pc aan, dan palmone quick instal, vervolgens sleep ik een mp3 naar het onderste vak, dat van card. Dan sluit ik het venster en roep via de palm hotsynck op . Dan zegt ie som..applicatie niet aanwezig. Kan het zijn dat ie het inwendig opslaat en niet op die kaart?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leocastelijn Bekijk bericht
Ik kan heel goed hulp gebruiken.
Leo, ik wil je best helpen, maar dan moet je echt wat duidelijker zijn (zoals uit bovenstaand voorbeeldje blijkt, ben je dat niet).

Kijk anders eerst eens even in de FAQ en dan met name http://www.palmclub.nl/faq/23186/Pal...-Palmclub.html
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 maart 2007, 22:23
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Een email van Leo:
Citaat:
Hallo Metck. Ik heb je advies opgevolgd en gekeken. Ik probeer dan maar heel simpel iets te vragen en mogelijk kom ik er dan achter. Ik maak op de palm een totaal reset . Hoe komt het dat ondanks alles een mp3 er toch in blijft staan? Kortom hoe maak ik de plaats waar de mp3 wordt geparkeerd weer leeg? Want misschien is dat meteen ook het antwoord op vraag 1. Toen kon ik van pc naar palm geen mp3 overseinen. ( vol) Zo duidelijker? groet leo
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 26 maart 2007, 22:24
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Leo, een mp3 komt altijd op de sdcard te staan.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 maart 2007, 12:26
leocastelijn
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Leo, een mp3 komt altijd op de sdcard te staan.

de gehele website zal nu wel enorm gaan lachen want ik ben erachter. Er zat een kaartje bij die palm dat vermoedelijk veel en veel te klein is. Wanneer je dan muziek probeert te onvangen via hotsync dan lijkt het wel alsof het lukt maar omdat het bestand te groot is mislukt het steeds. Allemaal hartelijk dank voor het meedenken , resteert de vraag; weet iemand wat de maximale grote van de kaart is, die de palm zire 72 s aankan? Dank En groet leo
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 maart 2007, 12:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Het antwoord staat bij de Veelgestelde vragen (of in het Engels: FAQ), Leo. Zie ook de linkjes bovenaan de pagina van de Palmclub
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #17  
Oud 27 maart 2007, 16:59
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
etc.etc.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 28 maart 2007, 16:41
leocastelijn
Guest
 
Berichten: n/a
een rare error of iets over het hoofd gezien?

Het gaat nog steeds over een zire 72 s. Hoe kan het dat wanneer ik via de pc en quick install een mp3 tje van ongeveer 4 mb wel overkrijg naar de palm en een mp3 van 10 mb niet? Kaartje is 15 mb.

en vraag 2..een nieuw sd kaartje van 2 gig geeft na te zijn geformarteerd aan: unknown secure digital card. Moet het persé een multimedia kaart zijn? Beide kaartjes geven overigens dat 'unknown' bericht.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 29 maart 2007, 14:49
leocastelijn
Guest
 
Berichten: n/a
jammer geen reactie..
Met citaat reageren
  #20  
Oud 29 maart 2007, 14:58
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
1) Quickinstall kon wel eens een timeout hebben, omdat het bestand zo groot is. Grote bestanden kun je het best met een cardreader of een cardreader programma installeren op de Palm, zie de veelgestelde vragen

2) Waar en wanneer zie je "Unknown Secure Digital Card" staan? In het programma Card Info? Sommige piratenkaartjes van onbekende makelijk geven dit aan. Als je ermee kun lezen en schrijven is er niks aan de hand.

3) Mensen geven een reactie als ze een reactie willen geven. Extra aandacht erop vestigen na 1 dag zonder reactie is niet nodig, en heeft alleen tot gevolg dat mensen steeds minder zin hebben om je te helpen.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 29 maart 2007 om 15:04.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023