Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 december 2006, 02:20
TwarT
Guest
 
Berichten: n/a
Programma stamboom

Ik ben opzoek naar een programma voor het bij houden van stambomen (genealogie).

Weet iemand hier een goed programma voor? Als het kan gratis. Maar als het echt een goed programma is vind ik het niet erg om hier voor te betalen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2006, 08:06
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Kijk eens op GHCS Software.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 december 2006, 09:07
TwarT
Guest
 
Berichten: n/a
Het ziet er mooi uit. Bedankt voor je reactie

Ik ben vergeten het erbij te zetten, maar ik ben echt op zoek naar een programma waarbij ik ook onderweg gegevens aan de database kan toevoegen.
Gedstar is een viewer, blijkens de screenshots een hele mooie.

Het is de bedoeling dat als je naar een archief gaat, je niet een laptop mee hoeft te nemen, maar voldoende hebt aan je pda.

Als er geen programma is die dit mogelijk maakt, kan het misschien ook met een database. Maar deze moet wel de diverse familieleden aan elkaar kunnen koppelen. Ik zou niet weten met welk programma en hoe dat zou moeten.
Misschien hebben jullie een idee of weet iemand anders een genealogie programma.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 december 2006, 09:22
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Het standaard opslagformaat voor genealogie databases is GEDCOM. Dit formaat kan echter een nogal complexe informatie bevatten. Daarom is een 1-op-1 GEDCOM editor niet echt mogelijk op een Palm.

Ik zou zeggen: kijk eens op Palm Genealogy : "My Roots" kan wel editen.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 december 2006, 09:51
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Als je enkel een naslagwerk op je Palm wilt hebben (zoals ik) dan kan je eens kijken naar Personal Ancestral File. Dit programma (voor de desktop) biedt de mogelijkheid om te exporteren naar een .PDB die dan gebruikt kan worden op je Palm (met PAF for Palm).

Ikzelf gebruik PAF op mijn desktop. Waar je eventueel ook naar kan kijken is een online database (zoals phpgedview, is prima te gebruiken).
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 december 2006, 12:40
RenéD's schermafbeelding
RenéD RenéD is offline
treofiel
Voornaam: René
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 april 2004
Locatie: Hilversum Media-capital
Berichten: 125
Stuur een bericht via ICQ naar RenéD Stuur een bericht via MSN naar RenéD
My roots van Tapperware is volgens mij het enige goede programma voor op de palm, PC en Mac
Er zit een zeer goed (gratis) conversie programmatje bij voor GED bestanden.

Het is nu te krijgen via de webstore van acces hier is een trial versie: Trial Myroots

een wat oudere trial is hier: tapperware myrootstry
__________________
Groeten van een blije palm gebruiker, René

Treo 650 is helemaal top , de T3 is nu mijn multimedia device. (mijn vriendin heeft nu ook een T3!en een 650 )
Ik sla de 680 maar over en wacht op de Pre

Laatst gewijzigd door RenéD; 11 december 2006 om 12:52.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 december 2006, 21:04
TwarT
Guest
 
Berichten: n/a
My Roots is idd een mooi programma.

Iedereen bedankt voor zijn hulp
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023