Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 december 2003, 00:41
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Cool Tungsten zo uitschuifloos mogelijk maken

Die Tungsten zit me toch al een paar nachten achter elkaar wakker te houden. Verslavend. Waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben, zijn zo veel mogelijke manieren om zo handig mogelijk met het hele slider principe om te gaan. Al dat geschuif bevalt me niet. Aangezien hier nog geen thread over was wil ik wel de aftrap geven.

Preferences >> General >> Power
'Power on when opened' aangevinkt. 'Power off when closed' niet aangevinkt.

Grafitti input:
Hier gebruik ik Newpen voor. Grafitti Anywhere had ook gekund, maar dan had ik een hardbutton moeten opofferen. Newpen's mogelijkheid om op het scherm zelf te schrijven kan in- en uitgeschakeld worden door met de stylus op een hokje te tappen dat verschijnt als er invoervelden in het scherm staan, gelijk aan Grafitti 2.

Silkscreen buttons
Hier gebruik ik het programmatje QLaunch voor. Net Easylaunch hack onder OS4, maar dan leuker. Het komt erop neer dat je in totaal drie programma's aan een hardbutton kunt toevoegen, afhankelijk van hoe lang je de knop inhoudt. Op dit moment heb ik het geheel zo gemapped (van links naar rechts):

Hardbutton 1
- Short: Datebk5
- Long: Brightness
- Longer: Toggle All Sound

Hardbutton 2
- Short: Address
- Long: Alpha Keyboard
- Longer: Card Export

Hardbutton 3
- Short: geen, maar hier zit al Hi-Launcher onder, waarbij ik middels een popup scherm bij vrijwel alle applicaties kan
- Long: E-mail programma

Hardbutton 4
- Short: Memopad
- Long: MP3 player

Hiermee kan ik in principe al heel veel zonder mijn TT open te hoeven sliden. Ik baal er nog wel een beetje van dat de Dpad enter toets niet te tweaken valt. Het vasthouden = backfunctie bevalt me op zich wel, maar de wachttijd is te lang. Als iemand een idee heeft hoe ik dit kan veranderen, dan graag! Andere QLaunch mappings (of vergelijkbare tips voor het niet hoeven open te schuiven van de TT) zijn ook zeer welkom!

Slidefree 1.3 is bijvoorbeeld een programma dat alle silkscreenbuttons laat zien op het scherm, ook interessant als oplossing...
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 20 december 2003 om 04:35.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 december 2003, 09:30
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Tungsten zo uitschuifloos mogelijk maken

Citaat:
Op 20-12-2003, om 01:41 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #1
Silkscreen buttons
Hier gebruik ik het programmatje QLaunch voor. Net Easylaunch hack onder OS4, maar dan leuker. Het komt erop neer dat je in totaal drie programma's aan een hardbutton kunt toevoegen, afhankelijk van hoe lang je de knop inhoudt.
Ik gebruik 1 Button Pro. Ongeveer hetzelfde principe als Qlaunch alleen werkt het niet door de knop langer of korter ingedrukt te houden maar door bijvoorbeeld drie keer te klikken, of twee keer, of een keer. Een andere handige mogelijkheid is om aan 1 knop de verdere instellingen van een bepaald proggie toe te kennen. Bijvoorbeeld, je drukt drie keer op de datebook-button, en dan krijg ik contacts. Als ik dan op de knop (die palm-standaard is toegewezen aan) contacts en daar op druk dan scroll ik door de categorieen. Of als ik een keer op de datebook-knop druk dan krijg ik calendar. Druk ik dan op de knop (die palm-standaard is toegewezen aan) contacts dan krijg ik achtereenvolgens de today, day, week en monthview te zien. Erg handig proggie dus. Bovendien kun je ook nog (aparte) achtergronden toewijzen aan elke knopconfiguratie. Een trial is te downloaden op www.evanssoft.com en een volledig overzicht van alle mogelijkheden is hier te vinden.
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door metck; 20 december 2003 om 09:33.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2003, 14:40
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Ik schuif nooit met mijn T|2 eigenlijk.
Ik heb dan on screen writing gewoon aan (Ook newpen dacht ik toch)

Verder gebruik ik in Zlauncher om te navigeren tabs waartussen ik switch met Dpad. Gaat erg snel ik heb 3 categoriën met programma's die ik veel gebruik. PIM, Games, en Overig. Gaat echt mega snel.

Heb op voice memo knop de home button geplaatst en zodoende kan ik het 1337e standaard platic klepje (ben ik de enige die die gebruikt) erop laten zitten en hoef ik niet meer te schuiven. Als ik wil schrijven moet hij er uiteraard wel af. maar op deze manier gaat het echt wel snel
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 december 2003, 23:52
Vlammend's schermafbeelding
Vlammend Vlammend is offline
Heeft net een nieuwe!
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 augustus 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 147
Ook mijn slider is alleen maar goed om mijn T2 in de cradle te kunnen zetten.
Ik gebruik Slidefree en wat handige progjes om de hardbuttons wat handiger te maken.

Het enig probleem wat ik heb is dat het blauwe lijntje op het scherm als ik schrijf af en toe verdwijnt zonder aan de preferences te hebben gezeten. (maar dat probleem had ik la gemeld in een ander draadje)
__________________
Mijn T2 is dood , lang leve mijn T|X
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 december 2003, 00:57
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Koop een T3, heb je een goede reden om de slider zo vaak mogelijk open te hebben
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 januari 2004, 12:58
Wanderer's schermafbeelding
Wanderer Wanderer is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 juni 2002
Berichten: 41
Offtopic

Nu je het er toch over hebt...

Een case waar in je je T3 nooit meer dicht hoeft te schuifen, dat lijkt me echt handig!

__________________
Of all the things I lost in this life, I miss my mind the most...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 januari 2004, 11:27
mrc
Guest
 
Berichten: n/a
strandzand in slider...

Afrader: Palm in je zak, waarin ook een beetje zand zit. Kinderen, zandbak, enfin. Dan gaat die slider heel naar kraken.
Ik vond de slider in het begin leuk, maar heb er nu wel genoeg van. kwetsbaar en hij gaat toch wel wat zwaar. (en dat komt niet door het zand, dat is er al weer uit.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 januari 2004, 12:19
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Een gratis tooltje om 'Find' toegankelijk te maken via de Command Bar is Sleuth.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 januari 2004, 16:47
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Heeft iemand een tip hoe ik de command bar tevoorschijn kan toveren zonder de TT te openen. Ik heb inmiddels ook newpen geinstalleerd.
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #10  
Oud 28 januari 2004, 16:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou... newpen aanzetten en dan een command bar stroke maken op het scherm?

Overigens ben ik weer teruggestapt naar Grafitti Anywhere. Ik werd er helemaal gek van dat een invoerveld zijn cursor focus verloor als je newpen via het scherm aandeed. Anders dan dat werkt Newpen zelfs trager dan GA dus dan maar weer terug als ik de activatie toch via hardbuttons doe. Ik hoop dat PalmOS 5.2.1 daar geen last van heeft.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #11  
Oud 24 mei 2004, 14:33
PalmFinder
Guest
 
Berichten: n/a
Wat verschil EasyLaunch <> QLaunch

Hoi allemaal / Gazpacho,

Wat verschil EasyLaunch <> QLaunch

Vraag lijkt me duidelijk. Nu mijn testperiode van QLaunch verlopen is kom ik wellicht nog op deze freeware-variant uit.
Kortom, wat zijn de verschillen in gebruik? In de forums niet veel uitleg over de verschillen. Wellich is het van belang dat ik hem momenteel voor een T/T wil gebruiken.

Groeten,

Marc.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 24 mei 2004, 15:11
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Easylaunch is hack voor OS4, QLaunch voor OS5. Ik geloof dat EasyLaunch ook beperkt werkt icm Tealmaster (een hackmaster voor OS5).
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023