Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05 februari 2006, 12:26
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Opinie] Handhelds gaan nooit verloren

Telkens opnieuw wordt de ondergang van de handheld aangekondigd, maar Ed Hardy (bekend van Brighthand) verklaart in een editorial op 1SRC dat het allemaal wel meevalt. We moeten steeds meer gegevens onthouden, dus een computer op zakformaat is bittere noodzaak.
Vroeger hadden mensen alleen een huisadres en als ze al een telefoonnummer hadden, bestond dat uit niet meer dan vier cijfers. Tegenwoordig heeft iedereen een hele rits telefoonnummers, e-mailadressen, chatnamen en blogs. Dat geldt ook voor je persoonlijke gegevens: je moet je SOFI-nummer, creditcardnummer en talloze gebruikersnamen en pincodes onthouden.
We denken dat we slimmer zijn dan vorige generaties, maar we hebben het leven voor onszelf vooral complexer gemaakt. Vandaar dat pda's en smartphones nooit zullen verdwijnen; een simpele taak als het onthouden van je trouwdag of iemand's e-mailadres, dat kan een computer nu eenmaal veel beter. Hoe de handheld van de toekomst eruit zal zien is nog maar de vraag: als hersenimplantaat misschien? Toekomstige generaties zullen lachen om 40 GB geheugen, maar ze zullen nog steeds gebruikmaken van een apparaat om nuttige en onmisbare gegevens vast te leggen.

Bron: 1SRC
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png z22.png‎ (78,5 KB, 15x gelezen)

Laatst gewijzigd door jean-paul; 04 februari 2006 om 23:11.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 februari 2006, 16:22
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik denk dat je voorlopig gelijk hebt.
Uiteindelijk zullen we bij alle informatie die we nodig hebben kunnen komen zonder dingen mee te hoeven slepen, ik denk aan vele openbare accesspoints in welke vorm dan ook. Implantaten kunnen daarbij ook een rol spelen. Al lang geen sf meer, mogelijk is het nu al waarschijnlijk.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 februari 2006, 18:23
Armydoc's schermafbeelding
Armydoc Armydoc is offline
PalmOne Kenobi
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 december 2005
Locatie: Malden
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Al lang geen sf meer, mogelijk is het nu al waarschijnlijk.
Sterker nog, de eerste beginnetjes zijn er al. Ik kan me van niet zo lang geleden een documentaire of nieuwsitem herinneren over een groep mensen die chips onder de huid van de duimmuis had laten implanteren waarop diverse inloggegevens waren opgeslagen - o.a. voor de PC, maar ook ter identificatie aan de bar zodat bestellingen met een polsbeweging op de rekening kwamen te staan. Zeker nog niet het biveau van een Palm, maar ook idd geen SF meer.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 februari 2006, 20:16
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Armydoc
Sterker nog, de eerste beginnetjes zijn er al. Ik kan me van niet zo lang geleden een documentaire of nieuwsitem herinneren over een groep mensen die chips onder de huid van de duimmuis had laten implanteren waarop diverse inloggegevens waren opgeslagen - o.a. voor de PC, maar ook ter identificatie aan de bar zodat bestellingen met een polsbeweging op de rekening kwamen te staan. Zeker nog niet het biveau van een Palm, maar ook idd geen SF meer.
Dat is in Rotterdam: baja beach club
Dit is echter alleen om de persoon te identificeren, de echte gegevens (dranktegoed) wordt gewoon bijgehouden in een computer. Maar er is idd wel een gezin (usa of uk) die hun medische gegevens op die manier altijd bij zich hebben.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 februari 2006, 20:41
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Dus kan de titel beter luiden: "handhelds gaan ooit verloren...".
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 februari 2006, 23:08
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Mmmm, doe mij voorlopig toch nog maar even de palm.....
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 februari 2006, 12:27
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Ik denk ook dat de handheld het voorlopig nog wel volhoudt. Een laptop is te groot, een PDA op horlogeformaat is te klein. Dat is nu zo, over 100 jaar waaschijnlijk nog steeds. Dus de huidige formfactor gaat denk ik nog wel even mee.

Zouden ze vevangen kunnen worden door implantaten? In de toekomst vast wel. Maar of we daar met z'n allen op zitten te wachten?

Mogelijk is het in elk geval zeker. Er zijn vandaag de dag al doven en blinden die d.m.v. een implantaat weer enigzins kunnen horen resp. zien.
__________________
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 februari 2006, 20:29
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobB
Dat is in Rotterdam: baja beach club
Dit is echter alleen om de persoon te identificeren, de echte gegevens (dranktegoed) wordt gewoon bijgehouden in een computer. Maar er is idd wel een gezin (usa of uk) die hun medische gegevens op die manier altijd bij zich hebben.

en als er een baco op je duim valt?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 februari 2006, 20:33
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
ideale notitieboekje was voor mij zo'n klein ringbandje er daar komt de zire aardig bij in de buurt. Ik wilde ook iets met woordenboekjes, vandaar de e2.
Boekje geeft overzicht, palm ook nog wel maar toch minder en een chip? Daarvoor moet je ook extra beelden vermogen hebben en ik denk dat zoiets in deze reïncarnatie onmogelijk is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023