Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 27 december 2011, 14:08
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Beste allen,

Een van de vele patches en programma's die ten gevolge van de update met behulp van WebOsDoctor verdwenen zijn, is een patch die voorkomt dat de helderheid van het scherm wordt aangepast aan de hoeveelheid licht in de omgeving. Dat aanpassen gaat bepaald niet traploos, zodat je het gevoel krijgt dat het scherm voortdurend twijfelt tussen nu weer eens helder en dan weer gedimd. Ik weet echter niet meer hoe die patch heet en kan hem dan ook niet meer vinden in de Preware. Heeft iemand een idee?

Overigens houdt mijn batterij het thans aanzienlijk veel beter uit dan tot dusver het geval was. Zou het een gevolg zijn van het nieuwe WebOS, of juist van de fabrieksreset? Of wellicht van het ontbreken van patches en programma's die voorheen een aanslag op die batterij vormden? Hoe dan ook, temidden van alle nadelen is dit toch wel een aangename verrassing.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #22  
Oud 02 januari 2012, 13:31
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Beste allen,

Ten aanzien van het upgraden van de firmware met behulp van WebOs Doctor, heb ik nog een interessante ervaring te melden. Een fabrieksreset kan onmiskenbare voordelen hebben (zo lijkt bijvoorbeeld mijn batterij wel 3 keer zo lang mee te gaan, al kan dat ook te maken hebben met het consequent rechtop in mijn zak bewaren), maar een onmiskenbaar nadeel is het volgende:

Na de reset begon mijn Pre3 automatisch met het restoren van de dagelijkse backup, alsmede met het downloaden van alle eerder geïnstalleerde apps. Dat alles gebeurde via het 3G netwerk, aangezien ik nog niet was toegekomen, of zelfs niet had kunnen toekomen, aan het instellen van WiFi. Die dag kelderde mijn beltegoed met ongeveer 50 euro!

Een les dus voor de prepaid-gebruikers onder ons. Probeer na een fabrieksreset allereerst WiFi te herstellen, vooraleer het dataverkeer op gang komt (al zou ik uit mijn hoofd zo 1-2-3 niet weten hoe dat voor elkaar te boksen).

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #23  
Oud 02 januari 2012, 13:39
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hoi Paul,

Auch! Dat is inderdaad vervelend!
Ja bij mij was het docteren ook nog niet zo slecht, heb een veel stabielere telefoon nu.
Je Wifi instellen kan door middel van de activerings methode.
Daar kun je voordat je Simkaart geactiveerd word al kiezen om je Wifi in te stellen.

Niet handig, maar het kan dus wel.

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #24  
Oud 02 januari 2012, 13:42
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Dat is inderdaad een goede tip voor alle pre-paid gebruikers (waaronder ikzelf), alleen jammer dat je er op deze wijze achter moest komen.

Het is dus zaak dat ja na de herstart zo spoedig mogelijk 'data usage' uitschakelt, voordat WebOS begint met het restoren van de data en apps. Dan kan je daarna de Wifi gaan activeren. Wordt je door WebOS daarvoor wel in gelegenheid gesteld?
Met citaat reageren
  #25  
Oud 02 januari 2012, 13:46
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Het kan wel zoals ik al aangaf, maar niet standaard af fabriek nee
Hoe het wel moet: KLIK HIER

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023