Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05 oktober 2011, 18:31
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
fonts in Pre 3 mail app

Ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken en bij Richard een Pre 3 gekocht. De eerste indruk is absoluut positief te noemen al heeft het OS, qua souplesse, niet het flitsende van een Android of IOS.

1 ding valt me echter tegen en ik heb daar nog geen oplossing voor gevonden..als die er al is.

Esthetisch gezien vind ik de mailapp een ramp, met name de weergave van de mail zelf. Het is een volstrekt rommelig gebeuren met misschien wel 7,8 of 9 verschillende font formaten. Vooral als mensen een korte reply schrijven blijf ik aan het zoek naar het feitelijke bericht tussen de wirwar van teksten. Is daar een oplossing voor? Kun je het grootte van het lettertype terugbrengen naar 1 of 2 formaten?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 oktober 2011, 09:30
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Gefeliciteerd met je Pre3!
Persoonlijk vind ik het zeker flitsender als IOS, dat begint nu toch wel een beetje van hetzelfde te worden.

Maar de mail applicaties is juist erg goed
Die fonts en formaten zijn heel simpel te verklaren aan diegene die het versturen.
Zij versturen andere fonts en formaten.

Wat je zou kunnen proberen is het op 1 of andere manier op plain text binnen te laten komen ipv html.
Maar goed hoe dat 1,2,3 gaat kan ik zo niet in de app vinden.
Wat voor email gebruik je? Gmail?
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 06 oktober 2011, 12:18
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ja, Gmail.

Overigens krijg ik geen melding (geen geluid en geen LED) als er nieuwe berichten binnenkomen. Ik heb geen aparte patches geinstalleerd en de notificatie settings gecontroleerd.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 oktober 2011, 18:51
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Ja, Gmail.

Overigens krijg ik geen melding (geen geluid en geen LED) als er nieuwe berichten binnenkomen. Ik heb geen aparte patches geinstalleerd en de notificatie settings gecontroleerd.
Opgelost. Uiteindelijk WebOSdoctor gebruikt om te reflashen, alles (behalve de bovengenoemde font grootte natuurlijk ) werkt nu prima.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 oktober 2011, 19:31
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik denk niet dat hieraan veel op te lossen is (tenzij er een patch voor te maken is), aangezien webOS overal hetzelfde lettertype gebruikt (Prelude). De tekstgrootte en kleuren zit vast ingebakken in de Mail applicatie. Patchen zou de enige oplossing zijn.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 oktober 2011, 19:35
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Ik denk niet dat hieraan veel op te lossen is (tenzij er een patch voor te maken is), aangezien webOS overal hetzelfde lettertype gebruikt (Prelude). De tekstgrootte en kleuren zit vast ingebakken in de Mail applicatie. Patchen zou de enige oplossing zijn.
Ik vrees dat er geen oplossing voor is. Het programma zelf werkt prima...het "smoelt" alleen niet zo goed zodra je een bericht leest.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023