Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 juni 2006, 14:05
Harry boere
Guest
 
Berichten: n/a
Ik snap het echt niet (waypoints)

Ik heb de palm one zire 31 met via michelin 3.0 (gedownload)

Nou heb ik de site helemaal afgezocht maar ik snap het niet. de navigatie snap ik en dat doet tie ook goed maar nou wil ik een route die ook download , op mijn palm zetten nou heb ik Gps utility en ben er achter hoe ik een bestand om kan zetten naar pdb (of dit goed gaat kan ik niet checken) ik wil dit bestand op mijn palm one zetten en deze staat er ook op maar ik weet niet hoe ik het bestand in viamichelin kan afspelen. Ik heb het opgeslagen op de handheld en niet op de sd kaart doe ik iets fout of ben ikecht zo dom
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 juni 2006, 14:17
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry boere
Ik heb de palm one zire 31 met via michelin 3.0 (gedownload)
Waar heb je Viamichelin gedownload dan? Bij ViaMichelin?
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juni 2006, 14:22
Harry boere
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus
Waar heb je Viamichelin gedownload dan? Bij ViaMichelin?
er zat 2.5 op en heb 3.0 gedownlaod bij Viamichelin
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juni 2006, 14:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Er is één document dat van A tot Z het hele proces aan je uitlegt, in het Nederlands zelfs. En dat is de PDF handleiding die bij het originele pakket zat, namelijk op de installatie CD. Ga met Windows Verkenner naar deze handleiding, dubbelklik erop, en lees door hoe je kaartuitsnedes moet maken, mappen exporteert naar de PDA etc.

Als er iets niet duidelijk is aan de handleiding, vermeld dan duidelijk waar het om gaat, en waarom je vastloopt bij een bepaalde stap of beschrijving van de handleiding. Maar gebruik altijd eerst de handleiding, omdat geen enkel ander middel het jou beter kan uitleggen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juni 2006, 18:23
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254

Hallo Harry boere en welkom op het forum!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry boere
maar nou wil ik een route die ook download , op mijn palm zetten nou heb ik Gps utility en ben er achter hoe ik een bestand om kan zetten naar pdb (of dit goed gaat kan ik niet checken)
Wat voor route is het? Heb je een link van de route die je wil gebruiken?
Wanneer je gegevens converteert naar pdb heb je wel een algemeen databasebestand voor de Palm, maar opdat ViaMichelin het kan gebruiken moet het waarschijnlijk ook een bepaalde naam, indeling en/of attributen hebben.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 juni 2006, 19:48
Harry boere
Guest
 
Berichten: n/a
onderstaat is de link voorde route's




http://home.hccnet.nl/e.kats/

als ik het download krijg ik de volgende documenten op mijn PC

.int
.gpx
.trk

Laatst gewijzigd door Harry boere; 27 juni 2006 om 19:54.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 juni 2006, 19:50
Harry boere
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Er is één document dat van A tot Z het hele proces aan je uitlegt, in het Nederlands zelfs. En dat is de PDF handleiding die bij het originele pakket zat, namelijk op de installatie CD. Ga met Windows Verkenner naar deze handleiding, dubbelklik erop, en lees door hoe je kaartuitsnedes moet maken, mappen exporteert naar de PDA etc.

Als er iets niet duidelijk is aan de handleiding, vermeld dan duidelijk waar het om gaat, en waarom je vastloopt bij een bepaalde stap of beschrijving van de handleiding. Maar gebruik altijd eerst de handleiding, omdat geen enkel ander middel het jou beter kan uitleggen.
hoe ik kaart uitsnijdes moet maken weet ik en hoe ik die op de PDA moet exporteren lukt me ook wel al weet ik het nut niet van het uitsnijden van de kaart ? het gaat om bestaande route's met waypionts hoe moet ik die in de PDA krijgen en zodat ik ze kan lezen met Viamichelin ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 juni 2006, 20:02
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Je wilt dus gebruik maken van toerisitische routes. Navigatorprogramma's zijn daar niet echt voor geschikt, omdat ze meestal uitgaan van beginpunt en eindpunt en de snelste weg daar tussen. Soms worden tussenstops ondersteund, maar dit is meestal beperkt tot 1 of enkele.
Een mogelijkheid is de waypoints te importeren als genummerde POI en dan met je navigatieprogramma telkens weer een route berekenen naar de volgende stop, maar dat is niet erg praktisch.
Mapviewer programma's zoals PathAway zijn hiervoor beter geschikt en hebben wel de nodige funkties om dergelijke routes te tonen en te laten volgen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023