Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 september 2011, 15:49
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Pre3 problemen en tips

Beste allen,

Sinds zaterdag ben ik bezitter van een HP Pre3 - een ronduit fantastische ervaring, al moet erbij gezegd worden dat ik tot dusver alleen de Centro kende.

Niettemin gaat er nogal eens iets fout, wat vermoedelijk voor een deel te wijten is aan mijn onervarenheid. De eerste vraag die ik hier afvuur luidt:

Mijn agenda synchroniseer ik met die van Google (gmail account). Ogenschijnlijk gaat dat goed, maar hoewel het schetsmatige weekoverzicht keurig alle blokjes laat zien, ontbreekt de meeste informatie zogauw ik naar de dag-pagina schakel. Hier en daar vind ik een afspraak terug, maar voor de rest zijn de pagina's leeg. Een paar keer nochtans stond weldegelijk alles er keurig in, maar even heen en weer schakelen tussen weekoverzicht en dagoverzicht deed het meeste weer verdwijnen. Wat doe ik fout?

Dat was een lange vraag, vandaar nu een korte:

Via App Catalog heb ik gisteren het programma TXT Group gedownload. Sindsdien is het aan het installeren! Ik kan dat niet onderbreken en ik kan het programma ook niet verwijderen. Bovendien kan ik geen Probleem Rapporteren (...Report a problem). Wat valt hier aan te doen?

Mijn overige vragen bewaar ik voor een volgende keer.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 september 2011, 16:11
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hallo Paul,

Allereerst gefeliciteerd met je mooie Pre3!
Heb je al een software update binnen gekregen? (systeem software)

En na de installatie van TXT Group je telefoon al eens herstart?

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 september 2011, 16:18
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Beste Rob,

Ja, de software update is binnen (die activeerde o.a. mijn luidspreker).
Maar mijn telefoon herstarten is iets waaraan ik nog niet gedacht had. Het bleek inderdaad de oplossing. Een hele zorg minder. Weet je toevallig ook een oplossing voor dat agenda-probleem?

Vriendelijke groet,
Paul
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 september 2011, 16:30
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hallo Paul,

Dat is dan al 1 probleem minder.
Het agenda probleem heb ik eens gehad met mijn Pre+.
Wat je zou kunnen proberen is Calendar openen.
Dan linksboven op Calendar --> Preferences & Accounts.
Haal daar je Gmail weg (Tik op Google en kies voor delete).
Sluit de Calender applicatie.

Start het opnieuw op en voeg je Gmail account weer toe.
En druk op Sync now.

Laat even weten of het heeft gewerkt.

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 september 2011, 21:39
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Beste Rob,

Jouw suggestie om het Google-account eerst te verwijderen en daarna weer te installeren heeft in zoverre geholpen dat de agenda weer volledig zichtbaar was in het dag-overzicht. Echter, één keer schakelen naar het weekoverzicht en weer terug deed het meeste weer verdwijnen. Wat mij intrigeert is dat het altijd dezelfde afspraken zijn die verdwijnen (de meeste) en dezelfde die blijven (heel weinig).

De tweede suggestie, die uit vele stappen bestaat, heb ik nog niet uitgeprobeerd. De complexiteit ervan schrikt me een beetje af. Bovendien denk ik dat het hier een bug in het agendaprogramma betreft, die hopelijk bij een volgende update verholpen is. Dat mag wishful thinking zijn, maar dat past bij mijn gemakzucht.

Vriendelijke groet,
Paul
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 september 2011, 16:33
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
En heb nog iets op internet gevonden.

Citaat:
I've found a workaround solution that should work for everyone encountering the following problem: You add your Google Calendar to your Pre but events only show up in Week View and Month View, not Day View.



Please note that it only works for those calendars you have 'admin' rights over (the ones which you can make changes to AND manage sharing of).

Step 1: On your desktop, log into Google Calendar and click on "Settings" in the upper right portion of the page.

Step 2: Beneath the heading "Calendar Settings" click on the "Calendars" tab.

Step 3: Beneath the "My Calendars" section and above the "Other Calendars" section click the link titled "Export calendars"
(This will download all of your calendars in a zip file. You'll need to know how to open a zip file (or 'unzip' the file) see the following link for more info - https://eee.uci.edu/help/zip/how-to/#winunzip)

Step 4: Unzip the files into a folder that will be easy to remember and navigate to like the desktop.

Step 5: Be sure you've downloaded all of your calendars (steps 1-4 above) BEFORE continuing.

Step 6: Go back to Google Calendar which should still be at the "Calendar Settings" page. (If it is not, follow the above steps to get there). Under "My Calendars" on the far right edge of the page click the link called "Delete" A confirmation dialog will popup, click on the button "Delete" Repeat this step for all of your calendars. Note: You cannot delete your default calendar which is the calendar that Google Calendar creates for you when you first sign up with Google Calendar. When you click "Delete" it will erase all events on this calendar which is enough for now.
You should now be left with only the default calendar.

Step 7: Now open "Preferences & Accounts" in your Pre's calendar application. Delete your Google account by tapping on it and then tapping on the "Remove Account" button.

Step 8: Still within the "Preferences & Account" portion of your Pre's calendar application, tap "Add An Account" and add your Google account details. Wait for it to finish setting up and syncing the account.

Step 9: If you only have use one calendar in Google Calendar, skip to step 10. The following step is for if you use multiple calendars: Go back to Google Calendar on your desktop and (still at the "Calendar Settings" page) click on the "Create new calendar" button and fill in all the information on the page. Then click on the "Create calendar" button. Repeat to recreate all the calendars you had before you started this. Once you have all the calendars you need, continue to step 10.


Step 10: You should be on the Calendar Settings page and the "Calendars" tab. Click "Import Calendar" Click the "Choose file" button. Navigate to the folder you unzipped the calendars to and select the calendar you wish to import.
Note: If you created multiple calendars in step 9, be sure you select the correct calendar in the "Choose Calendar" drop down.
Click "Import"
Note: If you have multiple calendars, DO NOT do any more, this must be done one at a time.

Step 11: In your Pre's "Preferences & Account" portion of the calendar application, tap "Sync Now" Wait until it is done before continuing. Exit the calendar application.

Step 12: Re-open your Pre's calendar application. Check if your data has appeared. If not, check that you followed the above steps. If so, congratulations!
If you have multiple calendars, you must repeat steps 10-11 for each calendar you use.
Wat ook interessant kan zijn is het onderstaande

Citaat:
I just solved the problem and I kinda took advice from a bunch of sources...mostly from this blog so thanks to you all. what I did was I made sure that my gmail was logged out (this is important, new security won't allow two accounts to access the same email account at one time. Then I removed my gmail account from my Palm Pre. I then added my gmail account back in. After the PALM sync'd, I was able to add events on my Pre and have them show up on my gmail calender. Just make sure that when the Pre is trying to sync the events, you are logged off your gmail account!
De BRON

Succes
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 september 2011, 14:51
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Citaat:
De BRON

Succes
Het is niet bij iedereen maar lees bovenstaande bron maar even
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 september 2011, 21:41
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Ja het is een bekend probleem inderdaad.

Wat je nog zou kunnen proberen is het opnieuw verwijderen van het account en dan zorgen dat je ook nergens meer bent ingelogd op gmail.
Dus even via de internet websites uitloggen.
Maar goed garantie kan ik je niet geven.

Heb er zelf ook last van, dus ik zal het verhaaltje nog eens uitvoeren morgen.
Ik zal je de resultaten laten weten

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 september 2011, 23:57
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, het was me nog niet opgevallen. Eventjes getest door op m'n TouchPad een afspraak aan te passen (wisselen tussen calendars): verdwenen op m'n Pre3. Nergens meer te bekennen... (ook niet in het week of maandoverzicht). Nou ja, dat komt misschien nog terug morgen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 september 2011, 13:08
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Die agenda-kwestie laat ik maar even voor wat het is. Inmiddels heb ik een heel wat prangender vraag:

Mijn Pre3 synchroniseert iedere dag automatisch met de diverse accounts, zo merk ik aan mijn gestaag teruglopend beltegoed (ik gebruik de telefoon prepaid).
Kan dat 3G misschien ook worden uitgeschakeld, zonder dat de telefoon zelf meteen uitstaat? Indien niet, kan dan het synchroniseren zo worden ingesteld dat het alleen actief wordt als er een WiFi-verbinding is? Of ontrekt dit alles zich aan onze controle?

Vriendelijke groet,
Paul
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 september 2011, 13:24
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hoi Paul,

Ja je kunt het compleet uitzetten zodat hij alleen synct met Wifi.
Druk op het groene telefoontje icoon (zodat je het dialpad ziet om te bellen).
Bij mij staat er linksbovenin KPN (hangt af van je provider), tap hierop.

Dan kies je voor Preferences & Accounts.
Scroll naar beneden totdat je bij het Network gedeelte komt.
Zet het knopje Data Usage om. En je gebruikt geen mobiel internet.

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!

Laatst gewijzigd door rx_shorty; 06 september 2011 om 13:32.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 06 september 2011, 13:40
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Beste Rob,

Aha! Dus dát is Data Usage. Wat een geluk dat dat uitgezet kan worden, want ik heb in 4 dagen al meer beltegoed verbuikt dan anders in bijna een jaar.

En wat een geluk dat er iemand voorhanden is die er zoveel van afweet als jij.
Weet je toevallig ook waar ik een goede handleiding kan downloaden, want meer dan een 'Get Started'-foldertje zat er niet bij. Prachtig apparaat anders, dat wel!

Vriendelijke groet,
Paul
Met citaat reageren
  #13  
Oud 06 september 2011, 13:45
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hallo Paul,

Ja dat gaat hard inderdaad, zeker om dat de Pre3 echt gemaakt is om overal mobiel internet te gebruiken.

Ach heb er al weer wat jaartjes opzitten met een Pre.
Heb wel een handleiding kunnen vinden van Orange (UK provider).
Klik HIER om deze pdf te bekijken.

Succes!

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 06 september 2011, 14:02
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Beste Rob,

Die handleiding had ik zelf ook al gevonden. Hoewel mooi vormgegeven, is hij nauwelijks uitgebreider dan de Get Started-folder. Op internet heb ik echter iemand naar pagina 142 van de handleiding zien verwijzen, dus ik vermoed dat er een uitgebreidere bestaat. Maar goed, zolang jij ter plekke bent, kunnen we ook wel zonder.

Vriendelijke groet,
Paul
Met citaat reageren
  #15  
Oud 06 september 2011, 14:04
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hallo Paul,

Oh ok, ja ik heb eigenlijk nooit een handleiding aangeraakt (zogenaamde ICT-er tik).
Pas als het echt fout gaat gaan we kijken...
Dus als je vragen hebt laat maar weten dan proberen wij (er zijn er meer met veel WebOS ervaring hier actief ) er samen uit te komen.

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 06 september 2011, 14:43
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
@ Paul en Rob,

Is dat probleem met de Google agenda echt een bekend probleem bij de Pre series? waar kan ik daar wat meer over lezen. Ik moet te algemene zoekbegrippen gebruiken in Google waardoor het aantal hits enorm is. Mocht dit inderdaad een typisch Pre probleem zijn is het voor mij definitief over (met nadenken over wel of niet aanschaffen ), daarvoor gebruik ik de Google agenda's te veel.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 06 september 2011, 16:44
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Beste Carel e.a.,

Die BRON gaat voornamelijk over het wel of niet goed synchroniseren, als ik het in de gauwigheid goed gelezen heb.

Synchroniseren is bij mijn toestel echter geen probleem. Iedere verandering aan beide zijden wordt snel en stilletjes automatisch over en weer gesynchroniseerd. Het enige probleem is dat veel informatie op het dag-overzicht ontbreekt als ik een keer naar het week-overzicht heb geschakeld. Maar omdat je daar toch niets kunt lezen, laat ik dat dan maar gewoon.

Vriendelijke groet,
Paul
Met citaat reageren
  #18  
Oud 08 september 2011, 12:53
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Beste allen (en Rob),

Een nieuw probleem heeft zich aangediend op mijn Pre3.

Mijn contacten synchroniseer ik met de die van mijn gmail-account. Maar nu pas merk ik dat er op de telefoon nogal wat ontbreken, terwijl die wel op mijn PC staan. Herhaaldelijk handmatig synchroniseren brengt daar geen verandering in.

Hoe komt het dat sommige contacten niet worden gesynchroniseerd en wat kan ik daar aan doen?

Hieraan gerelateerd is de volgende vraag: Hoe kun je zien dát er gesynchroniseerd wordt en wanneer dat is volbracht? En bestaat er een mogelijkheid om te zien hoeveel contacten er op de telefoon staan, zonder ze één voor één te moeten tellen?

Vriendelijke groet,
Paul
Met citaat reageren
  #19  
Oud 08 september 2011, 13:05
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hallo Paul,

Je zegt dat je contacten op je PC staan niet meepakt?
Heb je gmail gekoppeld in Outlook of iets dergelijks?
Want het kan zijn als je contactpersonen via Outlook toevoegd dat hij ze in de lokale contactenlijst zet van Outlook en niet bij Gmail.

Dat zou je eerst eens moeten checken, kijken of dat overeenkomt met de contactpersonen als je inlogd op de Gmail website.

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!

Laatst gewijzigd door rx_shorty; 08 september 2011 om 13:14.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 08 september 2011, 15:34
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Beste Rob,

Nee, ik heb niets aan Outlook gekoppeld - dat programma heb ik niet eens.
Al mijn contacten (504!) heb ik rechtstreeks vanuit mijn database naar Contactpersonen in Gmail geëxporteerd, met behulp van vCards. Alle 504 staan daar ook inderdaad. Maar een aantal daarvan verschijnt niet op de Pre3, ook niet na het verwijderen en weer terug invoeren van het account en handmatig synchroniseren. Het zijn bovendien altijd dezelfde die ontbreken, voor zover ik dat heb kunnen controleren. Er valt echter niets bijzonders aan te zien - ik heb er althans nog geen patroon in kunnen herkennen.

Maar ik geloof dat het probleem zich niet tot mijn Pre3 beperkt, als ik de berichten in de door jou aangehaalde BRON lees. Het wachten is, vrees ik, op een nieuwe versie, die deze pijnlijke bug ongedaan heeft weten te maken.

Vriendelijke groet,
Paul
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023