Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2006, 21:48
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
Tomtom 5 - Internationaal plannen

Ik heb nu tomtom 5 op mijn palm gezet, en nu wil ik van Amsterdam naar Oostenrijk plannen, echter moet ik steeds van kaart wisselen, en lijkt het me niet te lukken om het in een keer te plannen.
Als ik kaart wissel kan ik alleen naar de steden die te vinden zijn in de bewuste kaart. Oftewel als ik Oostenrijk laad, dan kan ik Amsterdam niet meer als beginpunt invoeren.

Hoe fix ik dit? Ik heb de mappen via een SD/CARD reader geinstalleerd via het menu, kaart toevegen....


Obrigado!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 februari 2006, 21:56
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Je kunt niet van straat-straat internationaal plannen met TomTom. Het beste is om eerst op een grote weg te komen, en dan met de Duitsland-Plus map naar een straat in Oostenrijk te navigeren. De Duitsland-Plus map is een aparte kaart met daarop Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland gedetailleerd, en verder de grote wegen van Europa.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 februari 2006, 08:32
norman
Guest
 
Berichten: n/a
Het plannen naar een buitenlandse stad ging bij mij in eerste instantie ook niet. Ik heb daarna de kaarten van Benelux vervangen door Benelux Plus. Sinds die tijd gaat het plannen naar het buitenland op straatniveau wel. Van de overige landen heb ik niet de Plus-uitvoering geinstalleerd.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 februari 2006, 11:32
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norman
Het plannen naar een buitenlandse stad ging bij mij in eerste instantie ook niet. Ik heb daarna de kaarten van Benelux vervangen door Benelux Plus. Sinds die tijd gaat het plannen naar het buitenland op straatniveau wel.
Dat klopt niet: met de BeneluxPlus map geladen kun je alleen naar grote wegen in het buitenland navigeren. Je moet dan eerst een map laden met daarop ook de kleinere wegen in een land voordat je daarheen kunt navigeren, maar dan verlies je weer detail in de benelux.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 februari 2006, 19:34
Pakhuis
Guest
 
Berichten: n/a
Inderdaad. Binnenkort ga ik naar Oost-Tjechie. Vanaf de ring van Amsterdam kun je de kaart DE AU PL CZ CH plus gebruiken (alleen als plus verkrijgbaar !: 413 Mb !!!). Dan word ik op huisnummerniveau afgezet waar ik moet zijn in Tjechie. Voer gewoon in: "navigeer naar".
Ik kan ook vanaf mijn huis de kaart Benelux-plus gebruiken, tot aan het moment dat ik in de buurt kom van de stad waar ik moet zijn, daarna moet ik alsnog wisselen naar de lokale kaart. Maar tijdens de laatste ruststop is mijn beginpunt niet meer A'dam, maar een GPS-positie op die nieuwe kaart (dus alleen maar "navigeer naar" invoeren. Dit kun je trouwens allemaal van tevoren ook doen, je TomTom onthoudt dit.
Je zal inderdaad ergens op die lange rit van kaart moeten wisselen. Evenzo naar Italie: of je vertrekt met benelux plus vanaf je huis naar Rome centrum, of je laad de kaart Italie plus en vertrekt vanaf de ring A'dam. In Italie gebruik ik gewoon de kaart "Italie", zonder plus.
Dat is maar goed ook want hoe groter de kaart, hoe langzamer je TomTom en hoe meer stroom het vreet.

Laatst gewijzigd door Pakhuis; 12 februari 2006 om 19:44.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023