Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 april 2003, 17:41
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Question Anti boete database...

Wie gebruikt deze service? Volgens de makers geen boetes meer als je deze software gebuikt, tenminste de vaste controles. Alleen hoe gaat het met de updates, de laatste is van november.
Anyway leuk om eens te bekijken:
http://www.speedwarner.com/
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 april 2003, 18:30
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Wow, wat ze tegenwoordig "uitvinden".
Lijkt wel een leuk gadget in combinatie met de gps/pda.
45 euro/ jaar?
Gps is toch "Free" allez, behalve de aankoop vd software.
En zou het écht werken?
Benieuwd en afwachtend,
Philip.
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 april 2003, 08:45
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Voor de UK hebben ze al een tijdje TrafCam. Voor Nederland is er verder alleen de Geodesy, maar dat is een apparaatje (met GPS er in). Of ze voor Belgie ook zoiets hebben zou ik niet weten.

In programma's als Atlas en PathAway kun je zelf een database van de flitspalen meenemen. PathAway piept zelfs als je in de buurt komt. Ik geloof dat ze voor Digi-Map ook plannen hadden voor zoiets.

Je kunt een lijst met palen vinden op POIHandler. Alhoewel de Nederlandse lijst wel heel beperkt is (300 palen van de 1500 of meer) Hoeveel palen die Speedwarner heeft zeggen ze er niet bij? Het lastigste is inderdaad om de lijst van locaties correct en volledig te krijgen/houden. Daar willen ze dan dus die €45 voor zien en om de site van te draaien en de software te schrijven.

Het werkt wel, maar of het echt handig is vraag ik me ook wel weer af. Je krijgt dan namelijk een melding als je in de buurt van een flitspaal komt. Normaal gesproken is dat ruim van te voren. Als er dus een flitspaal in de buurt van een snelweg staat dan wordt je gewaarschuwd dat je 50 moet gaan rijden terwijl je op de snelweg zit. Dat ding ziet ook niet of er wel een camera in de paal zit (maar 10% ofzo van de palen is geladen). Het programma ziet ook niet of de paal wel in jouw richting staat. Persoonlijk wordt ik ook eigenlijk alleen maar geflitst door mobiele controles en die zitten er (uiteraard) niet in.

Ik heb zelf wel ooit het idee gehad om zo'n site te beginnen. Maar dan gratis. Met Atlas heb ik indertijd zelf een hele hoop locaties verzameld. Als via internet dan mensen helpen met verzamelen van die punten dan krijg je vanzelf een dekkende database. Laatst kwam weer eens de melding dat radar detectors verboden zouden worden. Dan zou zo'n GPS detector wel een handige optie zijn. Mensen met Bluetooth telefoons zouden zelfs even een locatie van een mobiele controle kunnen doorbellen/ophalen tijdens de rit.

Ik heb nog even de laatste versie opgehaald van poihandler en er staan al bijna duizend palen in voor Nederland. Dat is nog knap veel. Als ik dan zie in welk tempo ze dat updaten dan moet dat ook een aardig alternatief worden.

Laatst gewijzigd door patrickl; 18 april 2003 om 08:59.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 april 2003, 09:15
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
De ministerraad heeft op 11 april 2003 besloten radardetectoren te verbieden per 1 oktober 2003. Het verbod richt zich zowel op de handel in deze apparaten als op de aanwezigheid ervan in voertuigen. In de toekomst worden waarschijnlijk ook apparaten verboden die al dan niet met behulp van laserstralen meetapparatuur van de politie verstoren.

Bron: Staatscourant, persbericht 14 april 2003

De tekst van het persbericht:

Citaat:
1. Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Persbericht ministerraad, 11 april 2003

VERBOD OP RADARDETECTOREN PER 1 OKTOBER 2003

De ministerraad heeft op voorstel van minister De Boer van Verkeer en Waterstaat besloten het verbod op radardetectoren op 1 oktober van dit jaar te laten ingaan. Radardetectoren oftewel .radarverklikkers. zijn apparaten die bestuurders van voertuigen waarschuwen voor snelheidscontroles. Het gebruik van radarverklikkers ondermijnt deze snelheidscontroles waardoor de verkeersveiligheid negatief wordt beïnvloed. Het verbod richt zich zowel op de handel in deze apparaten als op de aanwezigheid ervan in voertuigen. Dat betekent dat ook de verkoop van radardetectoren per 1 oktober 2003 is verboden. De betrokken ministeries werken op dit moment nog aan een ruimer verbod. In de toekomst worden waarschijnlijk ook apparaten verboden die al dan niet met behulp van laserstralen meetapparatuur van de politie verstoren. (RVD, 11.04.2003)

Laatst gewijzigd door Arent; 18 april 2003 om 09:21.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 april 2003, 11:13
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
In de NRC had ik een tijdje terug gelezen dat de radardetectorsystemen die ingebouwd worden in de auto, en dan dusdanig dat ze niet te zien maar slechts te horen zijn, in België nog steeds goed verkocht worden. Ook al zijn radardetectoren daar al enige tijd verboden. Dit soort systemen zullen dus niet helemaal verdwijnen.

Ook de lasershields blijven een probleem, deze verstoren de laserguns van de politie met naar ik meen infraroodsignalen. Nou is het echter zo dat andere apparatuur zoals garagedeuropeners of bijvoorbeeld de adaptieve cruise control van de Nissan Primera de laserguns ook kan storen, dus een verbod daarop gaat moeilijk worden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 april 2003, 17:46
Henkiotto's schermafbeelding
Henkiotto Henkiotto is offline
Palmclub lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 13 februari 2002
Locatie: Groet
Berichten: 96
Bovendien zijn de procedures nog niet geheel afgerond.
Eerdere pogingen zijn ook al stuk gelopen.

Stel je voor...je palm inleveren omdat je een waarschuwingsprogje hebt draaien.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 april 2003, 19:41
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Citaat:
Ik heb nog even de laatste versie opgehaald van poihandler en er staan al bijna duizend palen in voor Nederland. Dat is nog knap veel. Als ik dan zie in welk tempo ze dat updaten dan moet dat ook een aardig alternatief worden.
Patrickl,

Heb je het betreffende bestand al kunnen omzetten naar een ander formaat zodat Atlas het kan gebruiken ?

Vanstra
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 april 2003, 20:25
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Stel je voor...je palm inleveren omdat je een waarschuwingsprogje hebt draaien
Nee, je Palm is geen radardetector. Die GPS dingen blijven toch altijd legaal? In de UK hebben ze het overigens wel altijd over "Safety Alerts" of iets dergelijks.


Vanstra,

Ja, je kunt die lijst zo omwerken naar PathAway of Atlas. Ik geloof alleen niet dat ik dat hier legaal mag posten. De lijst is trouwens niet helemaal foutvrij. Veel palen staan er dubbel (of juist niet) in.

Met PoiEdit maak je er een tekst bestand van en met Topographer zou je het weer moeten kunnen importeren.

Laatst gewijzigd door patrickl; 19 april 2003 om 20:46.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 april 2003, 21:57
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Nee, je Palm is geen radardetector. Die GPS dingen blijven toch altijd legaal? In de UK hebben ze het overigens wel altijd over "Safety Alerts" of iets dergelijks.
Het lijkt me dat het opslaan van flitspaalposities in je GPS-software niet te verbieden valt.
De GPS-software heeft namelijk niet alleen het doel om je te waarschuwen voor flitspalen, zodat er zeer moeilijk op te controleren valt of je de "flitspaalwaarschuwing" gebruikt of dat je software die functie überhaupt biedt.
De wat goedkopere radardetectoren (de niet weggebouwde) die vallen zo te zien, dus is het wel makkelijk om je daarop aan te houden.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 20 april 2003, 07:00
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Kijk voor meer informatie over dit soort dingen ook eens op
http://www.tuftufclub.com/
staan best wel leuke dingen op
Politie agentje plagen of zo
o,ja ik ben dus wel een fanatieke snelheidsovertreder
__________________
Van Palm V naar T naar 71 naar T2 naar Treo 650 naar TlX en nou kijken of deze net zolang bevalt als de T2.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023