Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 december 2011, 07:50
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Problemen met bellersnamen na update naar 2.2.4

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Etzel Bekijk bericht
Ben net even bezig met de patches. Heb ze allemaal verwijderd, behalve UberCalendar. Daar krijg ik een foutmelding en kan ik de patch er niet af krijgen.

Inmiddels zijn er enkele bijgewerkte patches beschikbaar, waaronder die van UberCalendar. Bij het installeren krijg ik echter eenzelfde foutmelding als hierboven bedoeld bij het verwijderen (Error Updating: See IPKG Log).

Ik kan dus niets meer met UberCalendar. Iemand enig idee wat te doen?
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 december 2011, 23:52
Schanske Schanske is offline
Lid
Voornaam: Peter
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 41
Na de update naar 2.2.4 krijg ik bij elke binnenkomende oproep 'voicemail' als oproeper.

Nog iemand die dit aan de hand heeft?

Heb al vanalles geprobeerd, maar krijg het niet weg.

mvg,
Peter
__________________
Palm V -> Tungensten E -> Centro -> Pré 2 + Touchpad
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 december 2011, 14:16
Schanske Schanske is offline
Lid
Voornaam: Peter
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 41
Ik heb ondertussen ondekt dat de rede waarom alle binnenkomende oproepen als tekst 'voicemail' krijgen omdat er geen voicemailnummer op mijn simkaart ingevuld is. Of hij leest het alleszins niet uit.
Bij de phone-app->preferences staat bij 'voicemailnumber' niets enkel '+'
Ik krijg dit niet verandert. Als ik een sim insteek waar daar wel iets ingevuld staat, dan laat hij de juiste naam van de beller zien.

Iemand een idee hoe ik die voicemailnummer kan veranderen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 december 2011, 15:06
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Ik heb, omdat er na de update meer niet leek goed te gaan, een algehele reset gedaan. Dus eerst een backup, dan een reset, verder een restore en dan opnieuw inrichten. Avondje werk. Misschien dat het je helpt.

Overigens is mijn probleem met Ubercalendar niet opgelost. Ik denk dat ik het framework heb verknooid door niet alle patches te verwijderen alvorens de update uit te voeren.

Als ik Ubercalendar wil installeren, dan krijg ik nog steeds een foutmelding:

Unable to run command: IPKG_OFFLINE_ROOT=/media/cryptofs/apps /bin/sh /media/cryptofs/apps/usr/lib/ipkg/info/org.webosinternals.patches.calendar-ubercalendar.postinst 2>&1

Iemand enig idee? Ik zou Ubercalendar wel graag weer willen gebruiken.

#realiseer mij wel dat we hier bezig zijn met foutmeldingen in een nieuwstopic... mod?
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)

Laatst gewijzigd door Etzel; 23 december 2011 om 15:07. Reden: opmaak
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 december 2011, 16:56
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schanske Bekijk bericht
Iemand een idee hoe ik die voicemailnummer kan veranderen?
Al van bij de geboorte van mijn PRE2 was ik niet in staat om bij Phone prefs mijn voicemailnummer in te vullen. Het was alsof het ingetikte nummer niet bewaard werd in dat veld.

Nu, met de update naar 2.2.4 staat er in dat veldje:"Unable to access voice mail number" (uitgegrijsd).

Maar bij binnenkomende oproepen heb ik wel steeds de nummer (of de naam) van de oproeper zichtbaar in m'n scherm gekregen.
__________________
Palm III - TX - Centro - Pre2

Laatst gewijzigd door jandc; 23 december 2011 om 16:57. Reden: typo
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 december 2011, 18:12
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik heb de berichten over problemen even afgesplitst van de algemene discussie over de 2.2.4 updates voor de Pre2. Een oplossing heb ik echter niet 1-2-3...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 december 2011, 21:20
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Dank je, domo! Ik ben webosnation.com (vond precentral.net eigenlijk wel lekker klinken) aan het afstruinen, maar dat valt nog niet mee. Als er techneuten zijn die het sneller oppikken, dan houd ik mij aanbevolen.
__________________
Pixi Plus (mei 2012) + HP TouchPad 32GB (sep 2011) + Palm Pre 2 (mrt 2011) - Palm Treo 750 (feb 2007) - Palm Tungsten T (mei 2005) - Palm IIIc (2001) - Palm III (1998)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 december 2011, 10:07
Schanske Schanske is offline
Lid
Voornaam: Peter
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandc Bekijk bericht
Al van bij de geboorte van mijn PRE2 was ik niet in staat om bij Phone prefs mijn voicemailnummer in te vullen. Het was alsof het ingetikte nummer niet bewaard werd in dat veld.

Nu, met de update naar 2.2.4 staat er in dat veldje:"Unable to access voice mail number" (uitgegrijsd).

Maar bij binnenkomende oproepen heb ik wel steeds de nummer (of de naam) van de oproeper zichtbaar in m'n scherm gekregen.
Raar, bij mij wil hij de namen niet laten zien. Ik heb ondertussen als 2 simkaartjes erin gehad (Proximus en Base) waarbij er wel iets ingevuld stond en dan werkt het perfect.
Enkel met dat van mij niet (Mobile Vikings)
__________________
Palm V -> Tungensten E -> Centro -> Pré 2 + Touchpad
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 december 2011, 20:20
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Na de 2.2.4 update krijg ik wel de bellersnamen in beeld, maar als ik naar het tabblad voor mijn Voicemail ga, krijg ik 'Unable to find voicemail number' - Set Voicemail Number (groene keuzebalk) en grijze OK balk. Als ik de keuze voor een voicemailnummer instellen kies, ga ik naar de Phone Preferences, maar ik weet niet hoe ik hier het vermelde voicemailnummer kan kiezen... Inderdaad is er hier iets vreemds gebeurd na de update..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 december 2011, 00:21
Schanske Schanske is offline
Lid
Voornaam: Peter
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 41
Het is me gelukt.

Met hulp van deze procedure heb ik het klaar gekregen.

De file via WebOS Quickinstaller van de telefoon halen is me niet gelukt. Dan heb ik de file maar ge-extract uit een WebOS doctorfile.

File aangepast en dan geupload via WebOS quickinstaller. (dit ging wel)
Telefoon herstart en nu krijg ik de naam van degene die me belt wel te zien op mij telefoon.

In de file heb ik de voicemailnumber aangepast. Ik heb de settings van base.be aangepast (MobileVikings werkt via hun netwerk). Er stond "+" en dit heb ik aangepast naar "1933"

Vind het toch ergens raar dat het dus bij mij niet ging met mijn Mobile Vikings sim en mijne kameraad met zijn Base-sim heeft geen problemen.
Mss dat er toch ergens een nummer bij hem op de sim staat en bij mij niet en dat hij dan de nummer uit die file neemt (als het niet op de sim staat).
Maar ja, het is opgelost.

mvg,
Peter
__________________
Palm V -> Tungensten E -> Centro -> Pré 2 + Touchpad
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023