Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05 maart 2004, 11:09
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
BackupMan geeft fout

Sinds gister geeft BackupMan de volgende fout als hij 97% klaar heeft: "System backup FAILED (0x2501). BackupMan geeft deze fout als hij de StatusBarResourses" aan het backuppen is. De fout wordt gegeven bij zowel een handmatige backup als een automatische. Ik heb geen idee wat de "StatusBarResourses" zijn en weet ook niet of daar de fout zit, of toch ergens in BackupMan. Iemand enig idee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 maart 2004, 12:07
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Heb je de laatste versie van BackupMan geinstalleerd?
Citaat:
Changes and Updates since v1.4:

- Removed workaround for backing up files that are being held open in exclusive mode. BackupMan will again warn you on these files.
- Fixed problem during restore that could generate an invalid error message when no error condition existed.
Overigens kun je met dit soort vragen beter gewoon rechtstreeks contact opnemen met de ontwikkelaar. Die kent het programma het beste

- jp
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 maart 2004, 12:19
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met RightBackup en BackupMan. Het bleek dat er een paar files beschadigd en/of niet meer aanwezig waren, ik heb toen de applicatie waar de foutmeldingen op sloegen opnieuw geïnstalleerd en toe liep alles weer prima. Moet je natuurlijk wel weten waar de melding op slaat... Het lijkt erop, dat deze programma's bepaalde fouten in je systeem herkennen en vervolgens weigeren deze fouten te backuppen. Of zoiets. Succes.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 maart 2004, 12:50
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Citaat:
Op 05-03-2004, om 12:07 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #2
Heb je de laatste versie van BackupMan geinstalleerd?

- jp
Yep. Versie 1.4 is precies wat ik heb.

Citaat:
Het bleek dat er een paar files beschadigd en/of niet meer aanwezig waren, ik heb toen de applicatie waar de foutmeldingen op sloegen opnieuw geïnstalleerd en toe liep alles weer prima. Moet je natuurlijk wel weten waar de melding op slaat...
Dat had ik inderdaad al gelezen Rudy (prachtige zoekfunctie trouwens in dit forum, mag ook wel eens gezegd worden ). Jij had inderdaad het geluk dat je backup programma duidelijk maakte waar de fout zat. Ik weet dus niet waar de melding op slaat......

Ga er inderdaad maar eens een mailtje aan wagen bij de ontwikkelaar.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 maart 2004, 14:53
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De Statusbarresources is bij mijn weten een bestand speciaal voor de Tungsten|T3 dat ervoor zorgt dat de third-party software correct omgaat met landscape/portrait. Volgens mij kun je dit bestand zonder problemen van je Tungsten|T2 verwijderen, maar helemaal zeker van m'n zaak ben ik niet. Dus het is op eigen risico, maar je zou het allicht kunnen proberen. Gewoon even ervoor zorgen dat je het bestand nog op je computer hebt staan.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 maart 2004, 22:01
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Allereerst het antwoord van Bits 'n Bolts. Razendsnelle helpdesk trouwens......

Citaat:
0x2051 is a message generated by the system that is complaining you have a program on the device that includes an overlay file, but the overlay file is not installed. The PalmOS cannot deal with files that requires overlays but do not have them loaded, so it's throwing out the error to BackupMan, which is inturn passing the error to you. Some software you installed (or uninstalled) recently is causing the problem. You should make note of what the files it failed around, and try removing them from your device. On the Tungsten T3 "Skin" files are often resposible for this error.
Ik heb het bestand StatusbarResourses dus verwijderd. Na het verwijderen kon ik meteen een goede backup maken en m'n Palm doet het nog. Ik hoop dat ik dit bestand inderdaad niet ga missen.....

Als het inderdaad een typisch T|T3 bestand is, dan denk ik dat dit bestand op m'n T|T2 terecht gekomen is bij het installeren van wat nieuwe skins voor ZLauncher.

Probleem lijkt opgelost dus bedankt allen!

Laatst gewijzigd door Rup.; 05 maart 2004 om 22:14.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 maart 2004, 00:00
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Duidelijk en vakkundig antwoord zeg, van de makers van Backupman . Dat zien we bij sommige helpdesks wel eens anders (Palm).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023