Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 februari 2001, 08:16
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Question

Hoe kan ik mijn mail syncen met Outlook Express 5. Ik gebruik Intellisync, maar Outlook Express staat niet in de lijst met beschikbare mail progs.
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 februari 2001, 09:26
ReneS ReneS is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rene
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Veldhoven
Berichten: 115
vlg. mij moet dat kunnen met pocketmirror (staat op de installatie CD van de meeste Palms.
__________________
Wat niemand weet, weet ik ook.
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 februari 2001, 11:52
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Enig idee hoe ik dit moet doen?

"In order to synchronize with Outlook Exress, you must first properly setup MAPI in Outlook Express. MAPI settings can be found in the Outlook Express menu bar under Tools/Options. Check the box "Make Outlook Express my default e-mail program", and check the box "Make Outlook Express my default simple MAPI client". This will enable your e-mail to be synchronized with your handheld"

Ik kan deze opties namelijk nergens terugvinden! (Outlook Express is al ingesteld als standaard e-mail handler.)

alvast bedankt,
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 februari 2001, 18:15
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
Met Desktop4 zou het in ieder geval wel moeten lukken. Deze is bij Palm te downloaden. Ik moet echter bekennen dat het mij nog niet goed gelukt is met Outlook Express 5.5. 5.0 schijnt vlekkeloos te werken.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 februari 2001, 22:00
ReneS ReneS is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rene
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Veldhoven
Berichten: 115
Enig idee hoe ik dit moet doen ?

als OLExpr. al als je default mail prgr. is ingesteld moet je vlg. mij zonder meer kunnen syncen met OLExpr.
In OLExpr. 5.5 kun je dit instellen onder "tools->options" en dan de "General" tab. Onderaan kun je dan de default instellen.
Met Palm Desktop 4.0 kun je geen Email syncen, sowieso was de vraag van Bob "Hoe kan ik mijn mail syncen met Outlook Express 5".
Suc6,
__________________
Wat niemand weet, weet ik ook.
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 februari 2001, 23:02
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
Oh, dan is die hele stapel mail in mijn Palm blijkbaar een illusie . Mmm, ik bedenk me iets. Op mijn IBM Workpad c3 zit een applicatie mail. Het zou kunnen zijn dat die de mail in zijn eentje doet en niet via Desktop4.0. Dat krijg je als je alles in een keer installeerd, zie je door de bomen het bos niet meer.
Het versturen van mail lukt mij trouwens prima, alleen synct hij alleen de eerste keer (bij installatie). Ik zal eens contact opnemen met de helpdesk.

[edit: beetje duidelijker geformuleerd]
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 februari 2001, 23:35
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Lightbulb Hotsync Manager instellen

Als je Palm Desktop installeert wordt ook de Hotsync Manager geinstalleerd. Een standaard optie daarin is Mail synchronisatie, ook met Outlook Express. Dat kan dus ook zonder dat je Intellisync hebt. Even klikken op de Hotsync Manager rechts onderin de system tray en de menu-optie Custom kiezen. Daar kan je je Mail synchronisatie instellen. De Hotsync Manager is dat blauw-rode rondje.

Een andere en misschien makkelijker is via de Programmagroep Palm Desktop ergens onder je Windows Start knop. Daarin zit een optie Mail Setup. Dat doet hetzelfde als bovenstaande optie.

Nog een opmerking: als je een Palm M100 hebt zal het niet lukken, want die heeft geen Mail applicatie. Daar is ook wel weer wat op te vinden, maar dat is weer een ander verhaal dat je hier ergens in de forums moet kunnen vinden.

Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 februari 2001, 08:08
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Thumbs up

Allereerst allemaal bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb Palm Desktop 4 geinstalleerd en nu doet ie al iets meer. Hij synct de mail op de Palm, maar met Outlook (en niet Outlook Express) terwijl ik via de optie "custom" dit wel goed ingesteld heb.
Ook moet ik de mail handmatig versturen nadat het van de Palm in de outbox van Outlook gezet is. Hoort dit zo of zit er nog iets fout.
Ik heb nu dus nog twee vragen:
1. Waarom synct ie met Outlook en niet Outlook Express?
2. Waarom moet ik de mail in de outbox handmatig verzenden, of hoort dit zo?

Alvast bedankt.
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 februari 2001, 23:00
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
Van de Palm site, nu is het mij alleen onduidelijk wat ze met conduits bedoelen:

Information on synchronizing with both Outlook Express e-mail and Outlook conduits

Due to incompatible MAPI.dll's you will not be able to sync Microsoft Outlook Express for your e-mail and Microsoft Outlook for the conduits. Other e-mail conduits will work for you, such as Microsoft Outlook.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 20 februari 2001, 08:05
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Bedankt.

Het antwoord op mijn vraag is dus dat het gewoon niet kan.

Iedereen bedankt voor het meedenken.
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 20 februari 2001, 15:12
ReneS ReneS is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rene
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Veldhoven
Berichten: 115
conduits

Joost, vlg. mij zit 't zo:
conduits zijn een soort conversieproramma's die de data van bv. Outlook (adressen, agenda, notes, taken) vertalen van Outlook naar Palm en v.v.
Syncen van Email wordt door MAPI(messaging application programming interface) afgehandeld en zoals je zelf al meldt zijn de MAPI-DLL's van Outlook en Outlook Express niet compatible.
Het is dus of alles syncen met Outlook of alleen mail met Outlook express en de rest met Palm Desktop.

Als er nog iemand is die hier meer van weet dan zien we dat graag.
__________________
Wat niemand weet, weet ik ook.
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023