Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 november 2010, 12:28
vdheiden vdheiden is offline
Junior lid
Model: Pilot 1000
 
Geregistreerd: 25 november 2010
Berichten: 8
Kan ik elke sim in een Pre Plus stoppen na activatie?

Ik heb onlangs 2 (Duitse) Palm Pre Plussen gekocht op eBay, een voor mezelf en een als verjaardagskado voor mijn vader.

Ik heb de mijne inmiddels zonder problemen aan het werk gekregen maar ik weet dat mijn vader in zijn huidige telefoon (een Treo) een prepaid sim gebruikt, zonder internet toegang. Doordat ik zelf nu een Pre Plus heb weet ik dat je, als je 'm voor de eerste keer opstart, een internet verbinding moet hebben om een palm account aan te maken.

Mijn vraag is, als ik dat nou eerst voor mijn vader doe met mijn eigen sim, en als dat een keer gebeurd is zijn sim er in stop, werkt het dan nog? En hoeft hij daarna nooit meer in te loggen via het internet? (Hij heeft thuis wel wi-fi, maar dat werkt natuurlijk nog niet voor je de telefoon hebt opgestart).

Ik heb nu nog de optie om 'm terug te sturen...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 november 2010, 15:15
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
weet je APN instellingen van die Prepayed Provider? dan denk ik van wel! anders lijkt me lastig bellen misschien zonder die instellingen aan te geven dat data geen optie is
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 november 2010, 15:28
vdheiden vdheiden is offline
Junior lid
Model: Pilot 1000
 
Geregistreerd: 25 november 2010
Berichten: 8
Ik heb geen idee... Moet wel te achterhalen zijn.

Maar om er gewoon mee te kunnen bellen heb je dat in principe toch niet nodig? Thuis (en waar er nog meer WIFI beschikbaar is) kan hij WIFI gebruiken voor dataverkeer...

EDIT: voor de duidelijkheid, ik zou 'm dan de eerste keer willen opstarten met mijn sim, waar wel internet toegang op zit.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 november 2010, 15:32
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
dat lijkt me wel duidelijk!
maar ook met jou sim erin en na activeren de prepayed sim heeft toch instelling nodig dat bedoel ik! dus ja de activatie met jou sim werkt maar vervolgens als je de andere sim er in port dan start ie toch gewoon weer opnieuw op en dan.....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 november 2010, 15:36
Vadigor Vadigor is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 04 oktober 2007
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdheiden Bekijk bericht
Mijn vraag is, als ik dat nou eerst voor mijn vader doe met mijn eigen sim, en als dat een keer gebeurd is zijn sim er in stop, werkt het dan nog? En hoeft hij daarna nooit meer in te loggen via het internet? (Hij heeft thuis wel wi-fi, maar dat werkt natuurlijk nog niet voor je de telefoon hebt opgestart).
Het lijkt me toch niet zo moeilijk om dat scenario eens in jouw exemplaar uit te testen? Dan weet je direct of er mogelijk een probleem is.

Ik zou vermoeden dat hij het gewoon blijft doen, al kun je best wel zorgen dat alle data connecties effectief uitstaan, anders begint hij misschien gewoon via prepaid mails op te halen enzo en dat is zeker niet goedkoop.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 november 2010, 15:37
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
lijkt me inderdaad de beste weg!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 november 2010, 15:43
vdheiden vdheiden is offline
Junior lid
Model: Pilot 1000
 
Geregistreerd: 25 november 2010
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vadigor Bekijk bericht
Het lijkt me toch niet zo moeilijk om dat scenario eens in jouw exemplaar uit te testen? Dan weet je direct of er mogelijk een probleem is.
Daar zat ik ook aan te denken, maar dan is z'n verjaardagskado natuurlijk geen verrassing meer...

Ik zit te denken of ik nog iemand ken die een SIM heeft zonder internettoegang. Hmmmmm.....
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 november 2010, 15:45
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
ja als je een Pre plus koopt kun je nog wel 9 euro zelf dokken voor een prepayed kaartje
waar hebben we het over.......
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 november 2010, 15:50
vdheiden vdheiden is offline
Junior lid
Model: Pilot 1000
 
Geregistreerd: 25 november 2010
Berichten: 8
Heh heh... Wist je dat dat niet eens in me opgekomen was... Maar je hebt natuurlijk gelijk. Morgen nog maar even naar de Belcompany.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 05 december 2010, 09:31
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Lightbulb

Je kunt een Pre -na activatie-, gewoon zonder data-abbo gebruiken als telefoon. Geen probleem. Als je WiFi thuis hebt, werkt data overigens gewoon. Je kunt GPRS/UMTS data uitschakelen via het telefoon applicatie menu. De Pre zal dan alleen via WiFI data verbindingen opbouwen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023