Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 september 2008, 07:12
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
Luidspreker treo 680

De Luidspreker van mijn treo680 klinkt sinds enkele dagen blikkerig, ik heb het gevoel dat deze kapot is.
Personen kunnen mij goed verstaan, maar ondanks veranderen van volume kan ik de ander slecht verstaan....
Harde/zachte Reset helpt niets.
Heeft iemand de speaker wel eens laten repareren? Of kun je net zo goed een nieuwe 680/centro kopen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 september 2008, 12:02
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Re: Luidspreker treo 680

Hoi papapablo. Bedoel je de "grote" speaker of de speaker in het deel dat je aan je oor houdt? Ik heb in ieder geval veel problemen gehad met de "grote speaker". Is een bekend Palm probleem. Zie ook een andere thread hierover http://www.palmclub.nl/forums/palm-t...reo-680-a.html
Een paar dagen geleden heeft mijn luidspreker wonderbaarlijk genoeg besloten het opeens weer te doen, zonder actie van mijn kant. Ik ben nu dus heel blij . Ik denk niet dat ik zelf openmaken van de Treo aandurf (zijn wel instructies voor) als er weer problemen zijn. Ik heb mijn 680 nooit laten repareren, maar zou zelf denk ik een Centro of iets heel anders kopen als hij het definitief laat afweten...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 september 2008, 22:03
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
Het gaat om de speaker die je aan je oor houdt, ik heb ook niets gedaan met een headset aansluiten via de connector aan de onderkant van de treo680 oid. Waarschijnlijk heeft het geheel klemgezeten in mijn broekzak, en zit er een scheurtje in de speaker oid. Nu kan ik deze wel laten vervangen, maar is dit wel de moeite???
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 september 2008, 23:56
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Denk dat kosten van een reparatie al snel in de richting komen van een nieuwe 680 of Centro. Dat zou mijn keuze zijn... Hoop dat je't kan oplossen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 oktober 2008, 12:06
Caddy Caddy is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 500v
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 1
Angry Palm luidspreker fout

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door papapablo Bekijk bericht
De Luidspreker van mijn treo680 klinkt sinds enkele dagen blikkerig, ik heb het gevoel dat deze kapot is.
Personen kunnen mij goed verstaan, maar ondanks veranderen van volume kan ik de ander slecht verstaan....
Harde/zachte Reset helpt niets.
Heeft iemand de speaker wel eens laten repareren? Of kun je net zo goed een nieuwe 680/centro kopen?
Heb je hem misschien lang bij een pin pas of creditcard gehouden ? dit kan zo zijn want je speakertje werkt met een magneet en deze kan kapot gaan als je hem bij een bankpas houdt.

Ik heb zelf een Palm treo 500v en mijn speakertje die je aan je oor houdt heeft totaal geen volume. Ik las op dit forum dat meerdere telefoons die fout hebben. Of kan dit toch verholpen worden... Er zijn namelijk ook telefoons die dit probleem niet hebben. Maar ik hoor het wel . Verder is het een leuke en handige telefoon maar jammer van dat speakertje want heb hem net en doet het nog steeds niet goed. hoor alleen mensen fluisteren

Groeten, Caddy
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 oktober 2008, 00:06
wimklei wimklei is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 28 augustus 2006
Locatie: Onder de rook van Groningen
Berichten: 58
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caddy Bekijk bericht
Heb je hem misschien lang bij een pin pas of creditcard gehouden ? dit kan zo zijn want je speakertje werkt met een magneet en deze kan kapot gaan als je hem bij een bankpas houdt.

Ik heb zelf een Palm treo 500v en mijn speakertje die je aan je oor houdt heeft totaal geen volume. Ik las op dit forum dat meerdere telefoons die fout hebben. Of kan dit toch verholpen worden... Er zijn namelijk ook telefoons die dit probleem niet hebben. Maar ik hoor het wel . Verder is het een leuke en handige telefoon maar jammer van dat speakertje want heb hem net en doet het nog steeds niet goed. hoor alleen mensen fluisteren

Groeten, Caddy
jahoor je hebt helemaal gelijk en probeer zoveel mogelijk uit de buurt te blijven van pinautomaten
nu weet ik ook waarom mn opa is overleden waarschijlijk zn pinpas in zn borstzakje gehad en toen zn pacemaker op hol geslagen
en er bijna niemand op jouw antwoord reageerd ivm. de bankpas die op hun computerkast hebben laten liggen en nu is hun schijf gewist
__________________
HTC Tytn II wm6.1
centro
treo 680
treo 650
palm TX
palm E2
palm T5
palm T3
palm T2

Laatst gewijzigd door wimklei; 13 oktober 2008 om 00:12.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 oktober 2008, 20:36
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zo spottend hoeven de reacties nou ook weer niet, als je het mij vraagt.
Volgens mij is het enige dat kan gebeuren als je speaker werkt met een magneet dat je pinpas gewist wordt. Pinpassen kunnen namelijk niet tegen magneten. Dat een pinpas een speaker onbruikbaar maakt riekt naar broodje aap.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 oktober 2008, 22:05
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
Thumbs up gerepareerd!

Het blikkerige speakertje was toch niet fijn.....
Ben bij het pda tech center in zaltbommel langsgeweest en daar is terwijl ik maar net mijn koffie kon opdrinken een nieuw speakertje ingezet.
Alles werkt nu weer goed, kost een schappelijke €29,-.
Pda tech center is een aanrader.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023