Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > TouchPad

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 september 2011, 17:17
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Imageviewer met sorting

Nadat m'n Pre3 me zeer goed bevallen was, ook maar besloten via marktplaats op zoek te gaan naar een TouchPad. Van 't weekend gelukt en ben nu dus bezitter van m'n tweede WebOS device!

Een van de toepassingen die ik ervoor bedacht had, was de TouchPad te gebruiken als Foto Viewer. Ben net terug van vakantie, dus kon ik mooi al m'n vakantie foto's erop zetten. Maar wat schetst mijn verbazing, de meegeleverde 'Photos en & Video's App toont de foto's op een willekeurige volgorde en dit is niet te wijzigen! Een sorteer optie is toch wel het minste wat je mag verwachten van een foto viewer.

Ik heb nog even snel in de App Catalog gezocht naar een andere viewer die wel kan sorteren, maar heb nog niets gevonden. Weet iemand of er App is voor de TouchPad waarmee je foto's in kan bekijken op alfabetische volgorde?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 september 2011, 21:29
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Een sorteeroptie zou inderdaad welkom zijn, evenals een mogelijkheid om foto's te draaien. Helaas ontbreken beiden... Overigens sorteert de TouchPad op volgorde van datum, tenminste zo lijkt het. Maar ik heb er momenteel enkel de afbeeldingen vanuit Facebook op staan.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 september 2011, 07:29
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Volgens mij is de volgorde inderdaad op datum, maar dan de meest recente eerst.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 september 2011, 09:26
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Ik had ergens gelezen dat sorting een combinatie van file grootte en datum. En dan inderdaad de laatste datum als eerst. Dan krijg je dus je laatste vakantie foto als eerste te zien. Heb van een aantal foto's nog wat aangepast (helderheid, geroteerd), dan krijgen ze een nieuwere datum en verschuiven ze dus naar voren in de presentatie. Compleet onbruikbaar dus.

Wat me eigenlijk nog meer verbaast is dat er geen één ontwikkelaar in dit gat gesprongen is en een slideshow app gemaakt heeft waarmee je wel kan sorteren.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 september 2011, 10:10
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hmm

Deze misschien: Album your life.
Er is ook een lite versie om te proberen.

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 september 2011, 16:38
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rx_shorty Bekijk bericht
Hmm

Deze misschien: Album your life.
Er is ook een lite versie om te proberen.

Gr,

Rob
Bedank voor de suggestie. Ik de App bekeken, maar deze is alleen voor de Pre/Pixi (geen fullscreen op de TouchPad). En ondersteund trouwens ook geen sorteer mogelijkheid.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 oktober 2011, 10:20
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Jammer, ik had stille hoop dat ze in de 3.0.4 update van WebOS een sorteer optie in 'Photos & Videos' app gemaakt hadden. Maar helaas, de foto slideshow is hierdoor nog steeds vrij onbruikbaar.

Ik ben van 't weekend bezig geweest met een tooltje van alle foto's de datum te wijzigen, zodat als je op datum sorteert de foto's op de gewenste volgorde staan. Maar helaas de TouchPad blijft de foto's op een willekeurige volgorde tonen. Hij kijkt dus niet naar de file datum...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 oktober 2011, 09:35
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
De teleurstelling was van korte duur, want in de App Catalog zijn deze week twee slideshow apps verschenen.

De eerste is Slide Master. De maker meldt dat in de volgende versie een sorteer mogelijkheid komt. Op dit moment kan je kiezen tussen Random en Original. Het blijkt dat in de stand 'Original' de foto's in alfabetische volgorde getoond worden. Dat is al een stuk beter dan Hp's app, ik ben helemaal blij!

https://developer.palm.com/appredire...ly.slidemaster

Bij de tweede is 'Slideshow Presentation HD'. Bij deze app kun je de volgorde zelf instellen. Dit werkt met handmatig verstellen van index getallen. Heel omslachtig, maar het is in ieder geval iets. Het biedt iets meer mogelijkheden dan Slide master, maar ik vind de bediening van handmatig door de slideshow bladeren knulliger (met twee pijltjes op de foto, i.p.v. vegen).

Laatst gewijzigd door Gespy; 22 oktober 2011 om 06:39.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 oktober 2011, 09:59
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Ahh dat is inderdaad netjes.

Zo zie je maar weer, het leeft nog voldoende
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023