Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 oktober 2006, 22:05
MotoLII
Guest
 
Berichten: n/a
Bluetooth t.bord/pda in combi met gsm ?

Hallo Palmpies,
Ik gebruik op dit moment een Motorola L2 gsm en vind het sms-en op de gsm niet prettig. Ik dacht een bt toetsenbordje te kopen. Na twee avonden internetten is het me inmiddels duidelijk dat al deze bordjes alleen werken met een echte gsm os of pda en niet met de Moto software.
Ik vind dit wel wat vreemd omdat ik dacht de bt een universele technologie is, waarbij tussen twee bt apparaten communicatie altijd mogelijk is. Blijkbaar toch niet?
Nu heb ik bedacht om een gebruikte T2 te kopen, puur om het on-screen toetsenbordje te gebruiken. Is het mogelijk om sms-jes op een T2 te typen en deze middels bt via de gsm te laten verzenden? Wie heeft hier ervaring mee, of wie heeft meer info over de combi gsm + toetsenbord?
Ik weet dat het wel kan. Moto levert een sms toetsenbordje. Ik kom deze veel tegen op internet, maar zie nergens een verkooppunt? Nokia levert ook een bt toetsenbordje voor bijna al hun modellen. Voor ik echter zo'n kostbaar t.bordje koop wil ik wel zeker weten dat hij werkt samen met een standaard gsm.
Bedankt voor jullie meedenken.
groetjes Ronald
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 oktober 2006, 23:37
djunclesam djunclesam is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juli 2006
Berichten: 39
:)

bluetooth is wel universeel maar dat betekent niet dat elke combinatie werkt. Dat ligt dan aan de functionaliteit of aan de software van het apparaat.

Ik gebruik zelf een palm tx in combinatie met motorola v3. Dit werkt perfect. het standaard sms programma op de tx is simpel maar effectief. Je hoeft zelfs de telefoon niet uit je zak te halen om te verzenden. Ook niet om de bluetooth aan te zetten want dat gaat vanzelf.

Erg handig in vergaderingen waar even je palm gebruiken (als er iets trilde in je broekzak) vaak minder ergernis veroorzaakt dan wanneer je je telefoon pakt.
Ik weet niet of het sms programma ook op de T2 zit maar dergelijke progjes zijn eenvoudig te vinden en minder kostbaar dan BT bordjes.

Laatst gewijzigd door djunclesam; 11 oktober 2006 om 23:42.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 oktober 2006, 09:40
MotoLII
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Djun, bedankt voor deze info. Hoe werkt het verzenden van de sms/mail dan. Druk je op zend en maakt de tx dan auto. gebruik van je gsm?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 oktober 2006, 09:57
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MotoLII
Hallo Djun, bedankt voor deze info. Hoe werkt het verzenden van de sms/mail dan. Druk je op zend en maakt de tx dan auto. gebruik van je gsm?
Ja, zo werkt het.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 oktober 2006, 10:05
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
2 dingen:
- Om SMSjes te versturen kun je ook eens naar het programma funSMS kijken.
- Je gebruikt Bluetooth om met je GSM te connecten? Denk er om dat er maar 1 Bluetooth connectie tegelijk mogelijk is, dus tegelijk dat externe toetsenbord gebruiken en versturen gaat dus niet.

Vraagje: links staat dat je al een E2 hebt en toch wil je er een T2 (bij)kopen. Waarom? De E2 heeft toch ook een onscreen toetsenbord en Bluetooth?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 oktober 2006, 11:39
MotoLII
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Frans, ik heb op dit moment geen Palm. Heb wel een zire31 gehad. Deze was me echter te dik. Ik moest bij registratie hier een toestel kiezen vandaar. De standaard sms software waarover Djunclesam spreekt
Citaat:
het standaard sms programma op de tx is simpel maar effectief
zit deze software ook op de T2 en
heeft een oudere versie van de T2 ook bluetooth?
groetjes Ronald
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 oktober 2006, 12:27
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
De T|T, T|T2 en T|T3 hebben Bluetooth, maar voor zover ik weet geen SMS software.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 oktober 2006, 13:13
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
De T3 heeft sms software, of de T2 sms software heeft weet ik niet.
Met een toetsenbord (in mijn geval infrarood) een sms schrijven en versturen via de telefoon (bluettooth) werkt goed (siemens S55). Maar de driver voor mijn telefoon was al beschikbaar voor mijn T3.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023