Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #121  
Oud 13 april 2005, 10:29
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Wil ik ook graag weten! Ik wil best zo'n skin bekostigen!

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #122  
Oud 13 april 2005, 11:03
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Het gaat me er niet om wat zo'n skin kost, het gaat me erom dat het van de zijkant makkelijk roepen is dat we maar even een andere skin moeten installeren. Iedereen lijkt te vergeten dat zoiets geld en vooral heel veel tijd kost (en dat laatste staat in mijn geval ook gelijk aan geld).

We zijn verder ook niet op zoek naar een nieuwe skin: deze bevalt verder prima en degene die klaar staat zou degenen die vragen om een rustiger en beter leesbaar alternatief tevreden moeten stellen.

Desondanks wil ik best de vraag beantwoorden: deze skin (uit een collectie van zes kleuralternatieven) kost $29,95, de andere skin (Professional genaamd) kostte €35. De 'skin' voor het mobiele forum was gratis.

Maar: het was geen open sollicitatie voor extra donaties. Wij vinden doneren een volkomen vrije keuze en zullen daar ook nooit op aandringen. Ik wilde alleen even een punt maken dat het soms makkelijk roepen is dat we dit of dat maar moeten doen, terwijl daar relatief weinig tegenover staat.
  #123  
Oud 13 april 2005, 11:17
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Mijn opmerking was ook zeker niet bedoeld als een negatieve lading naar al het werk dat jij en Bram in het nieuwe forum hebben zitten, integendeel! Het ging mij er dat het jullie misschien minder tijd zou kosten als je gewoon een skin kon kopen...

En voor wat betreft het forum:

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #124  
Oud 14 april 2005, 00:45
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
De (eenvoudige zoekoptie) laat me dit weten

"POST requests from foreign hosts are not allowed"

Ook ontbreken er vaak knoppen. F5 haalt er wel een paar, of soms allemaal terug.

AYE.
  #125  
Oud 14 april 2005, 00:56
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AYE
De (eenvoudige zoekoptie) laat me dit weten

"POST requests from foreign hosts are not allowed"

Ook ontbreken er vaak knoppen. F5 haalt er wel een paar, of soms allemaal terug.

AYE.
--> Bugtracker
  #126  
Oud 14 april 2005, 01:14
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Ok straks ff doen. Nu eerst ff slapen
  #127  
Oud 15 april 2005, 13:25
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Is het misschien een idee om (snel) iets te doen aan de manier waarop links worden weergegeven? Voor veel mensen is het toch lastig om een link te herkennen.
Zie bijvoorbeeld hier en hier .
__________________
What the FAQ?
  #128  
Oud 15 april 2005, 14:21
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik heb het gefixed, maar Bram en ik zouden toch echt liever hebben dat dit soort dingen in de Bugtracker worden gemeld (dat zeg ik nota bene drie posts hierboven). Hiermee voorkomen wij dat we toevallig tegelijk aan dezelfde fouten zitten te werken (met alle gevolgen van dien) en het geeft ons ook een statuscontrole en de mogelijkheid om interne notities toe te voegen wat we precies veranderd hebben.
Vanaf nu zullen we dan ook geen bugs/wensen/eisen meer behandelen die niet in Mantis/de Bugtracker staan.
  #129  
Oud 15 april 2005, 14:30
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Ik heb het gefixed, maar Bram en ik zouden toch echt liever hebben dat dit soort dingen in de Bugtracker worden gemeld (dat zeg ik nota bene drie posts hierboven). Hiermee voorkomen wij dat we toevallig tegelijk aan dezelfde fouten zitten te werken (met alle gevolgen van dien) en het geeft ons ook een statuscontrole en de mogelijkheid om interne notities toe te voegen wat we precies veranderd hebben.
Vanaf nu zullen we dan ook geen bugs/wensen/eisen meer behandelen die niet in Mantis/de Bugtracker staan.
JP, de term "bugtracker" roept bij mij niet direct de gedachte op van een plek om wensen te uiten. Bovendien was mijn opmerking bedoeld als een voorzet voor een discussie: wat vinden andere leden van de manier waarop een link wordt weergegeven en moet er niet iets aan gedaan worden. Meer niet
__________________
What the FAQ?
  #130  
Oud 15 april 2005, 14:51
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
de term "bugtracker" roept bij mij niet direct de gedachte op van een plek om wensen te uiten.
Zie de announcement:
Citaat:
Ook als je suggesties voor nieuwe functionaliteit voor de Palmclub-site hebt, kun je die via Mantis doorgeven. We beloven dat er naar elk probleem en elke suggestie serieus zal worden gekeken, maar we kunnen niet garanderen dat elke wens gehonoreerd zal worden. De Palmclub wordt onderhouden en gerund door vrijwilligers die in de beperkte tijd die ze beschikbaar hebben zoveel mogelijk proberen te realiseren. Wij vragen daarom jullie begrip als we niet aan elke wens tegemoet kunnen komen.
Een bugtracker is software waarin alles wat niet lekker werkt in terechtkomt. Elke bug/wens/whatever kan aan een persoon worden gekoppeld die het op gaat lossen, inclusief prioriteit. Zo blijft alles beheersbaar, en kan achteraf ook makkelijk teruggezocht worden.
Gebruikers kunnen trouwens notes toevoegen om ergens op te reageren. Als mensen het absoluut niet eens zijn met jouw wens wordt dat vanzelf duidelijk.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #131  
Oud 16 april 2005, 09:45
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
We zijn verder ook niet op zoek naar een nieuwe skin: deze bevalt verder prima en degene die klaar staat zou degenen die vragen om een rustiger en beter leesbaar alternatief tevreden moeten stellen.
Desondanks wil ik best de vraag beantwoorden: deze skin (uit een collectie van zes kleuralternatieven) kost $29,95, de andere skin (Professional genaamd) kostte €35. De 'skin' voor het mobiele forum was gratis.
[FONT=Arial][SIZE=2]Zijn de kleuren van zo'n skin niet naar wens in te stellen dan? [/SIZE][/FONT]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Hiermee voorkomen wij dat we toevallig tegelijk aan dezelfde fouten zitten te werken (met alle gevolgen van dien) en het geeft ons ook een statuscontrole en de mogelijkheid om interne notities toe te voegen wat we precies veranderd hebben.
[FONT=Arial][SIZE=2]Ik begrijp best dat zo'n tool intressant is als je met verschillende mensen en waarschijnlijk ook vanaf verschillende plaatsen allemaal samen aan de server zit te 'knutselen' of problemen te onderzoeken. Dat je daarmee makkelijker prioriteiten kan stellen en werk verdelen is evident, maar dat vind ik eigenlijk 'interne keuken' en voor de forumgebruikers overdreven.[/SIZE][/FONT]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Vanaf nu zullen we dan ook geen bugs/wensen/eisen meer behandelen die niet in Mantis/de Bugtracker staan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
JP, de term "bugtracker" roept bij mij niet direct de gedachte op van een plek om wensen te uiten.
[FONT=Arial][SIZE=2]Ik vind dat bugs en wensen hier gewoon in het forum moeten kunnen.
Als bepaalde wensen als eisen mochten overgekomen zijn, dan was dat alleszins bij mij niet de bedoeling. Sorry.
Ik zie het Mantis gebeuren absoluut niet zitten als onderdeel 'wensforum'.
Ik ga daarom al mijn wensen en foutmeldingen hier in dit forum blijven melden, ook al zit het risiko er in dat ze straal genegeerd worden.
[/SIZE][/FONT]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Bovendien was mijn opmerking bedoeld als een voorzet voor een discussie: wat vinden andere leden van de manier waarop een link wordt weergegeven en moet er niet iets aan gedaan worden. Meer niet
[FONT=Arial][SIZE=2]Voor de twee grootste verbeterpunten van het forum heb ik volgende tijdelijke(?) oplossingen:

- De slechte leesbaarheid van de kleine lettertjes:
Gebruik de uitgebreide editor om te posten.
Selekteer je komplete tekst (niet de citaten) na het opstellen.
Is je tekst groter dan het venstertje, kan je verder selekteren met 'Shift' 'Pijltje naar beneden'.
Selekteer daarna uit de drop down box Tekengrootte nummertje 2.
Eventueel herhalen voor kleur zwart en font arial.

- De slechte leesbaarheid van de links:
Gebruik de uitgebreide editor om te posten.
Selekteer na het invoegen van je link de leesbare tekst.
Die tekst heb je in de eerste popup ingegeven en vind je tussen het sluitende haakje ] van [ URL = http www adres ] en het openende haakje [ van [ / url ].
(spaties zijn toegevoegd voor demontratie redenen)
Let op dat je de haakjes niet mee selekteert, anders is je link stuk.
vb in de link naar Mantis :
[ url = http: // www . palmclub . nl / mantis / ] Mantis/de Bugtracker [ / url ]
Selekteer daarna uit de drop down box Kleur Blue.

Spijtig dat er geen achtergrondkleur kan ingesteld worden.

En nu posten maar!
[/SIZE][/FONT]
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #132  
Oud 17 april 2005, 11:27
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia op 16-04-05 10:45 in bericht # 131
[FONT=Arial][SIZE=2]Voor de twee grootste verbeterpunten van het forum heb ik volgende tijdelijke(?) oplossingen:

- De slechte leesbaarheid van de kleine lettertjes:
Gebruik de uitgebreide editor om te posten.
Selekteer je komplete tekst (niet de citaten) na het opstellen.
Is je tekst groter dan het venstertje, kan je verder selekteren met 'Shift' 'Pijltje naar beneden'.
Selekteer daarna uit de drop down box Tekengrootte nummertje 2.
Eventueel herhalen voor kleur zwart en font arial.
[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2] :HUH: Het is blijkbaar de bedoeling dat het forum slecht leesbaar blijft , want als enige reaktie op mijn bericht hebben de beheerders de selektielijsten voor font en lettergrootte verwijderd. [/SIZE][/FONT]
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #133  
Oud 17 april 2005, 11:55
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
[FONT=Arial][SIZE=2] :HUH: Het is blijkbaar de bedoeling dat het forum slecht leesbaar blijft , want als enige reaktie op mijn bericht hebben de beheerders de selektielijsten voor font en lettergrootte verwijderd. [/SIZE][/FONT]
Dat zullen ze toch vast niet expres gedaan hebben...

Maar ik ben het erover eens dat wensen in de layout ook op het forum besproken kunnen worden - tenslotte is een forum daarvoor, en als veel mensen voorstander zijn voor een bepaald iets, dan blijkt het wel uit een discussie - maar ik denk ook dat het een kleine moeite is om de workflow van Bram en JP een beetje te helpen door je wens(en) te kopieren en plakken in de bugtracker.
__________________
FoleoCentral.com
  #134  
Oud 17 april 2005, 19:13
Mr. Bondt's schermafbeelding
Mr. Bondt Mr. Bondt is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 58
Stuur een bericht via MSN naar Mr. Bondt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Het gaat me er niet om wat zo'n skin kost, het gaat me erom dat het van de zijkant makkelijk roepen is dat we maar even een andere skin moeten installeren. Iedereen lijkt te vergeten dat zoiets geld en vooral heel veel tijd kost (en dat laatste staat in mijn geval ook gelijk aan geld).

We zijn verder ook niet op zoek naar een nieuwe skin: deze bevalt verder prima en degene die klaar staat zou degenen die vragen om een rustiger en beter leesbaar alternatief tevreden moeten stellen.

Desondanks wil ik best de vraag beantwoorden: deze skin (uit een collectie van zes kleuralternatieven) kost $29,95, de andere skin (Professional genaamd) kostte €35. De 'skin' voor het mobiele forum was gratis.

Maar: het was geen open sollicitatie voor extra donaties. Wij vinden doneren een volkomen vrije keuze en zullen daar ook nooit op aandringen. Ik wilde alleen even een punt maken dat het soms makkelijk roepen is dat we dit of dat maar moeten doen, terwijl daar relatief weinig tegenover staat.
Mag je ook een skin doneren?
__________________
The name was Bondt, you know the rest...!
  #135  
Oud 17 april 2005, 19:27
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Bondt
Mag je ook een skin doneren?
Nee, helaas. Een skin kopen en erop zetten is zo gedaan; maar vervolgens moet ook het Palmclub- en exceptionlogo erboven worden gezet, de Google en phpads-banner erin, en het moet af en toe bijgehouden worden. We hebben nog wel een andere (grijze) skin, maar die komt pas beschikbaar als dat erin zit en getest is.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #136  
Oud 17 april 2005, 19:30
JvanEkris JvanEkris is offline
Lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 10 februari 2005
Berichten: 26
Nadeel is ook dat het veel verwarring schept. Als er problemen gemeld worden moet je eerst weer gaan uitzoeken met welke skin etc.. Ook als je dingen in je templates wil wijzigen moet je continue twee keer doen. Dat is niet het werk waar je op zit te wachten.....

Jaap
  #137  
Oud 17 april 2005, 19:50
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
:HUH: Het is blijkbaar de bedoeling dat het forum slecht leesbaar blijft , want als enige reaktie op mijn bericht hebben de beheerders de selektielijsten voor font en lettergrootte verwijderd.
Hallo Gerard,

Dit hebben we inderdaad uitgezet. Niet om jou te treiteren, maar gewoon omdat we ECHT ook andere skins aan gaan bieden. Deze andere skins zullen zoals eerder gezegd ook grotere fonts en een rustiger kleurstelling hebben. Als jij nu recalcitrant - omdat je hebt blijkbaar niet eens bent met de huidige skin - alle opties in een post gaat zitten wijzigen, krijgt dat straks in de andere skin een zeer ongewenst resultaat. Vandaar dat we het nu hebben uitgezet. En dat is inderdaad naar aanleiding van jouw post gebeurt, omdat we die mogelijkheid over het hoofd hadden gezien. Maar dus NIET om jou te pesten, maar om ongewenste effecten later te voorkomen.

Als jij denkt dat de admins hier er een duivels genoegen in scheppen om jou te dwarsbomen, dan raad ik je toch aan om naar een ander forum uit te kijken, want dan heb je het niet zo begrepen vrees ik .. Verder wil ik je gewoon vragen om net als de rest geduldig af te wachten tot de andere skin klaar is.
  #138  
Oud 17 april 2005, 20:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik denkt niet dat Gerard het zo bedoelde. Laten we maar met z'n allen even afwachten, tenslotte is de nieuwe skin er pas een zeer korte tijd.
__________________
FoleoCentral.com
  #139  
Oud 17 april 2005, 20:14
Mr. Bondt's schermafbeelding
Mr. Bondt Mr. Bondt is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 58
Stuur een bericht via MSN naar Mr. Bondt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Nee, helaas. Een skin kopen en erop zetten is zo gedaan; maar vervolgens moet ook het Palmclub- en exceptionlogo erboven worden gezet, de Google en phpads-banner erin, en het moet af en toe bijgehouden worden. We hebben nog wel een andere (grijze) skin, maar die komt pas beschikbaar als dat erin zit en getest is.
Ja, ik bedoel dan een (basis-)skin doneren en dan kunnen jullie hem vrolijk aanpassen

Dat kan toch? Of bennik nu weer erg simpel?
__________________
The name was Bondt, you know the rest...!
  #140  
Oud 17 april 2005, 20:31
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Bondt
Ja, ik bedoel dan een (basis-)skin doneren en dan kunnen jullie hem vrolijk aanpassen
Hadden we de tijd maar om 10 skins te installeren en bij te houden
Het probleem ligt niet alleen in de kosten, maar ook in de tijd die erin gaat zitten.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023