Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29 juni 2002, 17:56
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Review Cross Matrix multipen



De Cross Matrix is een combinatie van vulpen of rollerball, dubbele balpen en stylus.
Voor het review kijk je op:

http://palmclub.nl/reviews/accessoires/styli/matrix/

__________________
gonny

Laatst gewijzigd door gonny; 29 juni 2002 om 17:59.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 augustus 2002, 11:22
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Gonny,

Hoe kom je erbij dat Cross voornamelijk bekend staat om hun vulpotloden? Ze zijn nl. vooral erg bekend vanwege hun balpennen.

RJ
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 augustus 2002, 14:01
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Uit de producthistorie van Cross (http://www.cross.com/aboutcross_products.asp) blijkt dat de eerste 50 jaar alleen potloden gemaakt werden. Daarna is er vooral sprake van "writing instruments", dat kan van alles zijn. Je kunt voor de historie ook op deze pagina kijken: http://www.cross.com/aboutcross_history.asp?

Hieruit werd mij niet echt duidelijk welke producten nu juist in Europa (en specifieker, in Nederland) te koop waren en welke echt aansloegen bij het publiek. Ik heb me daarom gebaseerd op de website van winkelier PW Akkermans (zie link in het review). Omdat het geen zaak van leven en dood is, heb ik niet onderzocht of die opmerking over vulpotloden klopt. Maar gezien de inhoud van de website ga ik er vanuit dat Akkermans deskundig genoeg is op het gebied van pennen. Andere, of meer betrouwbaarder bronnen had ik niet beschikbaar.

Waar baseer jij je opmerking dan op?
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 augustus 2002, 14:10
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Vanwege mijn interesse in pennen (voornamelijk vulpennen) ken ik het merk Cross. En het is eigenlijk niet echt heel populair als vulpennenmerk, maar wel als ballpoint-merk. Zelfs in de VS moet Cross (Amerikaans bedrijf zoals je schrijft) het qua vulpennen-populariteit echt afleggen tegen de Parker Duofold.

Maar als P.W. Akkerman zegt dat ze daar bekend mee zijn geworden dan zal dat wel kloppen. Vooral P.W. Akkerman in Den Haag (met name Paul Rutte) is erg vakbekwaam. Ik weet alleen dat mensen ze vaak kennen van de ballpoints. Dat ze zijn begonnen (de eerste 50 jaar) met vulpotloden wil niet zeggen dat ze er bekend mee zijn geworden bij het grote publiek lijkt mij. Maar ik kan me ook vergissen.

RJ
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 augustus 2002, 14:16
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Wat mij erg aanspreekt is de combi vulpen-stylus. Best of both worlds zou ik zeggen.

Maar hoe zijn de vulpennen van Cross? Wat mij meestal tegenvalt bij de (goedkopere) vulpennen die ik tot nu toe heb gehad, is dat ze gaan lekken bij vervoer.

Iemand ervaring met Cross vulpennen?
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 augustus 2002, 14:23
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb wel een Cross vulpen gehad, maar ik vond het niks. Hij schreef heel 'krasserig'.

Vwb lekken, een goede vulpen schroef je natuurlijk he. Montblanc ref.146 is een fijne pen (vind ik), die zou je eens moeten proberen. Deze zijn wel redelijk prijzig trouwens. Voor 100 euro heb je bijvoorbeeld een Pelikaan M250, dat is ook een superpen om mee te schrijven. Tussen de Pelikaan M250 en de Montblanc 146 zou je eens kunnen kijken naar een Parker Duofold.

Zorg er in elk geval voor dat je pen een schroefdop heeft en dat de punt van goud is. 14kt of 18kt Probeer ook eerst een pen, ivm de puntdikte. Da's heel belangerijk. Akkerman in Den Haag (en waarschijnlijk ook in Amsterdam) kan je echt heel goed adviseren over pennen en zal iets zoeken wat bij je budget past.

Kijk anders ook eens op www.pentrace.com

RJ
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 augustus 2002, 18:36
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Ziet er goed uit Gonny! Zal es kijken of het iets voor mij is.
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 augustus 2002, 18:40
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Iedereen bobt, want die beat is zo dik. (sorry, moest even)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 augustus 2002, 19:48
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
De combinatie van balpen, vulpen en stylus sprak me zo aan, dat ik vanmiddag meteen een Matrix heb gehaald. Hoezo impulsaankoop.... (sorry RJ....)

De eerste resultaten vallen niet tegen: vulpen schrijft lekker, balpennen ook goed, ziet er prachtig uit, voelt goed aan.

Waar ik wel nog aan moet wennen is de dikte van de stylus. Niet zozeer het in de hand houden, maar ik heb het idee dat ik "om het hoekje" (van de stylus-punt) moet kijken om het scherm te zien. Erg dik dus.
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....

Laatst gewijzigd door fatal; 01 augustus 2002 om 19:52.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 augustus 2002, 20:07
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Datzelfde had ik in het begin ook. Verder was ik bang om de styluspunt te krassen als ik vlak langs de rand van het scherm moet zijn, bijvoorbeeld bij langdurig bladeren in een lang document.

Enige minpunt is dat de vulpen middeldik schrijft (dun heb ik liever) en dat hij niet bepaald zuinig is met inkt. Van de andere kant: ik heb 'm nu ruim een maand en ben nog steeds met het eerste patroon bezig. Dus wat zeur ik nou?
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #11  
Oud 31 augustus 2006, 18:47
gebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
Omdat de stylus niet meer in mijn Tungsten T blijft steken en ik 'm de hele tijd kwijt ben was ik op zoek naar een alternatief (het laatste jaar gebruikte ik vooral de achterzijde van een bic).

Gisteren heb ik daarom deze pen gekocht, kostte 49 Euro

Leuk om er een review over te lezen. Mij bevalt de pen prima.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023